  • 161. Data: 2009-01-11 13:28:28
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Brawo, ja caly czas uwazam, ze nie kazdy tu musi na sieciach sie znac, a
    > walkowanie w kolko co jest lepsze, w kontekscie co jest lepsze dla kogo jest
    > bez sensu. Bo np. Ghostowi starcza WIFI, a to podobno badziew, do tego da
    > sie dosc skutecznie zabezpieczyc, wiec juz sam nie wiem...

    No i wlasnie o to chodzi. Zadne rozwiazanie nie jest idealne, gdyby bylo
    to by wyparlo wszystkie inne. Mozna powiedziec jakie rozwiazanie jest
    dobre dla konkretnego przypadku. Akurat sieci domowe wbrew twierdzeniom
    niektorych tu piszacych osob wcale nie wymagaja gigantycznych transferow
    - po prostu przy prawidlwo dobranych rozwiazaniach nigdzie nie pojawia
    sie koniecznosc transferowania gigabajtow danych. A wtedy znika
    podstawowa zaleta kabla - wieksza szybkosc. Opisywane problemy ze
    stabilnoscia polaczenia tez wynikaja z tego, ze uzytkownik nie majac
    pojecia o sprzecie idzie, kupuje to co mu wcisnie sprzedawca, potem to
    podlacza i zaskoczenie... nie dziala jak nalezy. Zapewne wystarczyloby
    zmienic w AP antenke np. na panel o zysku 15dBi i juz by hulalo jak
    nalezy, no ale latwiej zapewne popisac sie swoja wiedza i napisac, ze
    WiFi to badziew. Z podkresleniem na mocna argumentacje popierajaca teze,
    ze to badziew.

  • 162. Data: 2009-01-11 13:36:20
    Od: "kiki" <...@...c>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    > Nie czytaj wyjetego z kontekstu tekstu. kki pisal, ze *juz teraz*
    > potrzebuje gigabitowego ethernetu, potem okazalo sie dlaczego :)

    http://www.allegro.pl/item520197491_odtwarzacz_sieci
    owy_popcorn_hour_a_100_mkv_h264_hd.html
    http://www.allegro.pl/item523135681_odtwarzacz_sieci
    owy_popcorn_hour_a110_mkv_h264_hd.html
    http://www.allegro.pl/item523825207_egreat_m31b_leps
    zy_od_popcorn_hour_promocja.html

    > Ogladanie filmow na dowolnym kompie, sluchanie muzyki, internet, do tego
    > wszystkiego WiFi starcza.

    Tak ale w jakiej jakości? Jak oglądasz divx-y w małym okienku to wystarcza.
    Takie sieciowe playery by się przydały w postaci konwertera ETH-to-HDMI o
    wielkości paczki fajek. Dodatkowe wodotryski nie są potrzebne. Mając 1 takie
    urządzenie ethernet 100-tka wystarczy ale chcąc używać 2-3 naraz lub jeszcze
    komputera to gigówka jest potrzebna. Zresztą nawet praca na plikach przez
    giga idzie szybciej, odczuwalnie mniejsze opóźnienie.

  • 163. Data: 2009-01-11 13:42:40
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    T.M.F. pisze:

    > Nie ma sie o co gryzc. Po prostu wyciagnales z rekawa WEP, ktorego od
    > lat juz nikt nie zaleca. Biorac pod uwage, ze WEP albo WPA2 czy AES to
    > jedno klikniecie w konfiguracji nie widze powodu dla ktorego napisales,
    > ze sieci bezprzewodowe sa niebezpieczne. Moga byc niebezpieczne, tak
    > samo jak moze byc komputer uzytkownika, ktory nie ma zielonego pojecia o
    > bezpieczenstwie sieciowym, za to sobie jednym kliknieciem udostepnil
    > wszystkie zasoby, zeby z lapa miec dostep.

    Przeczytaj cały wątek a nie ostatnie 5 postów. Zobaczysz kto wyciągnął
    WEP. Ulatwie Ci...

    Ghost napisał:
    "Bez WEPa czulbym sie nagi. Z reszta coraz trudniej znalesc niekodowana
    siec."

    Wiec... jak widzisz... główny nawijacz zabezpiecza sie WEPem :)

    pozdrawiam serdecznie

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 164. Data: 2009-01-11 13:46:23
    Od: "kiki" <...@...c>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    O tego mam. Kosztuje tyle co setka, chodzi na kablach 5e, a szybkość
    wyraźnie 4-5 krotnie wyższa

  • 165. Data: 2009-01-11 13:46:54
    Od: "kiki" <...@...c>

    "kiki" <...@...c> wrote in message news:gkct74$q0i$1@opal.futuro.pl...

    > "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message
    >

    > O tego mam. Kosztuje tyle co setka, chodzi na kablach 5e, a szybkość
    > wyraźnie 4-5 krotnie wyższa

    http://www.allegro.pl/item518052104_switch_gbit_d_li
    nk_dgs_1024d_24_porty_gw_2l_fv.html

  • 166. Data: 2009-01-11 13:54:25
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Dyski nie są spięte po ethernecie. RAID jest jeden na jednej maszynie, a
    > reszta komputerów i urządzeń z niego korzysta po giga ethernecie i to
    > tyle.

    i tu chyba wyszło nieporozumienie: "dyski spięte po ethernecie" i "dyski
    spięte i dostępne po ethernecie"
    :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 167. Data: 2009-01-11 15:16:11
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > http://www.allegro.pl/item520197491_odtwarzacz_sieci
> [...]

    Do tego potrzebujesz gb ethernet?

    > Tak ale w jakiej jakości? Jak oglądasz divx-y w małym okienku to wystarcza.

    A jaki wplyw ma wielkosc okienka na pasmo wymagane do wyswietlenia divX?
    Chyba, ze uzywasz terminala graficznego, a plik dekodujesz na serwerze...

> [...]
    > komputera to gigówka jest potrzebna. Zresztą nawet praca na plikach przez
    > giga idzie szybciej, odczuwalnie mniejsze opóźnienie.

    No wez nie zartuj, pasmo do ogladania divX w PAL to kolo 200kB/s, w HD
    kolo 1 MB/s. Ciagle w zakresie mozliwosci WiFi. Jasne, jesli masz liczna
    rodzine i 15 telewizorow, a kazdy chce ogladac cos innego to sie zatnie.
    Jesli ci sie cos wykrzacza to szukalbym raczej problemow w konfiguracji.
    Praca na plikach i owszem szybciej, ale jakie ma to praktyczne
    znaczenie? Zeby nie teoretyzowac - czasami z lapa po WiFi lacze sie
    przez VNC do stacjonarnego kopa w rozdzielczosci 1280*1024, 24bpp, na
    tym sobie korzystam z Office, glownie power point, odpalam rozne
    programy, zdalne sesje debuggera, kompilacje, normalna praca. Nie widze,
    zadnych opoznien, czy roznic. Czasami bawie sie grafika, otwieranie w
    photoshopie rawow (16Mb/plik) z zamapowanego dysku trwa ciut dluzej, ale
    przeciez otwarcie pliku to ulamek procenta czasu, ktory poswiecam na
    jego obrobke. W domu mam porobione gniazdka, ale jakos nikt nie chce z
    nich korzystac, wszystko jedzie po WiFi i nikt nie narzeka na wolny
    transfer. W dodatku problem powstal taki, ze akurat w jednym pokoju
    potrzebowalbym 3 gniazdka, a mam jedno, wiec albo kolejny switch i
    platanina kabli, albo WiFi. No albo zapobiegawczo w kazdym pokoju na
    etapie budowy ladowac po 3 gniazdka eth. Paranoja jak dla mnie.

  • 168. Data: 2009-01-11 15:34:15
    Od: "kiki" <...@...c>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    Nie chce mi się polemizować. Każda płyta główna ma gigabitowy ethernet albo
    dwa. Switch kosztuje 700zł. Kable są te same więc czemu nie kupić
    gigabitowego switcha?
    Robiłeś kiedyś kopiowanie dysku na inny komputer przez setkę? Osiwieć można.
    Po giga etherneci idzie prawie jak z dysku na dysk, a czasem trzeba windows
    przeinstalować, opróżniając twardziela lokalnego, trzeba wyzerować sektory
    żeby sprawdzić i podmienić ewentualne bad sektory, postawić windę i
    przywrócić dane lokalne.
    Po to właśnie jest giga ethernet. W tym czasie można oglądać coś na 2 innych
    telewizorach na popcornach.
    Zysk z centralnego serwera jest znaczny. Na lokalnych komputerach nie
    potrzebujesz redundancji dysków, jak padnie to trudno. Wsadzasz w te
    komputery 250 gigowe dyski, jakieś najtańsze byle się zmieścił system i
    programy wymagające instalacji lokalnej. Resztę na serwer. Ja mam wielką
    filmotekę cyfrową od filmów zgranych z analogowej kamery Hi-8, przez zgrywki
    filmów w DV-AVI - pliki po 16GB bez kompresowania, zdjęć mam ze 40 tysiecy
    z czego z budowy domu i tych "termowizyjnych" razem z 10.000 .
    Gdzieś to trzeba trzymać w bezpieczny sposób

  • 169. Data: 2009-01-11 16:22:12
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Nie chce mi się polemizować. Każda płyta główna ma gigabitowy ethernet albo
    > dwa. Switch kosztuje 700zł. Kable są te same więc czemu nie kupić
    > gigabitowego switcha?

    Ale ja nie twierdze, ze nie kupic. Tylko to nie jedyne koszty - 24
    gniazdka eth np. legranda beda kosztowac 2,4 kPLN. Problem w tym, ze
    przydatnosc tego bedzie niewielka. To samo sie osiagnie ladujac np. po
    jednym gniazdku na pokoj + WiFi dla rozwiazan mobilnych. Cena bedzie
    ulamkiem tego co zaproponowales, a funkcjonalnosc taka sama.

> [...]
    > przeinstalować, opróżniając twardziela lokalnego, trzeba wyzerować sektory
    > żeby sprawdzić i podmienić ewentualne bad sektory, postawić windę i

    Ale tu nic nie stoi na przeszkodzie, zeby bezposrednio spiac dwa
    komputery, albo wykorzystac eSATA lub FW/USB. Pojdzie kilkakrotnie
    szybciej. Inna sprawa, ze jak czesto wykonuje sie taka operacje? Ja cos
    takiego robilem jakies 3 lata temu.

> [...]
    > komputery 250 gigowe dyski, jakieś najtańsze byle się zmieścił system i
    > programy wymagające instalacji lokalnej. Resztę na serwer. Ja mam wielką

    Ale nikt nie podwazal sensu istnienia centralnego serwera plikow. Cos
    takiego robi sie na dedykowanych rozwiazaniach i dziala to niezle takze
    na WiFi.

> [...]
    > z czego z budowy domu i tych "termowizyjnych" razem z 10.000 .
    > Gdzieś to trzeba trzymać w bezpieczny sposób

    W bezpieczny to chyba nie masz na mysli RAIDa? Bo RAID tego nie zapewnia.
    I ciagle nie widze potrzeby na cos szybszego niz WiFi, bo to, ze
    trzymasz TB danych nie implikuje koniecznosci ich szybkiego przeslania
    na inny komputer. Przeciez, zeby zobaczyc film nie transferujesz go na
    lokalny komp, tylko ogladasz przez siec. Podobnie ze zdjeciami.

  • 170. Data: 2009-01-11 16:48:13
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > A jak Wy macie te skretki prowadzone?? Z pokoju do pokoju, rownolegle z
    > ethernetem gwiazdziscie??

    tylko gwiazda, inaczej sie nie da.
    chyba ze w kazdym pokoju switch :)

    --