  • 171. Data: 2009-01-11 16:48:55
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Co do sieci to sie zgadza, mnie interesowala ta rownolegla skretka.

    eeee da sie tak ? :)
    chyba o czyms nie wiem

    --
    pzdr
    piotrek

  • 172. Data: 2009-01-11 16:51:13
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Dziwne, bo u mnie działa na 10 km.

    bo masz do tego specjalne anteny a do tego te dwie anteny sie "widza" ? :)
    ja mialem linku po 30 km na radiowce.

    ale jak bys nie zrozumial to mowimy tutaj o mieszkaniu gdzie masz jakiegos
    AP i na okolo jakies kompy z WiFi.
    czesto przy takim rozwiazaniu 10-15m do AP nie masz juz prawie wogole
    zasiegu.
    jedyne rozwiazanie sensowne to jest standard N ktory juz ma o wiele lepsze
    pokrycie, chociaz predkosci dalej niewielkie.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 173. Data: 2009-01-11 16:53:11
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Tylko gniazdka są po 50-60zł niewiedzieć czemu :-)

    to zalezy jakie :)
    sa i takie gdzie komplet 2xRJ45 kat 5e UTP kosztuje kolo 20-25 zl i to nie
    jest chinszczyzna tylko normalne elementy sieci ktora mozesz certyfikowac i
    miec gwarancje na 25 lat :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 174. Data: 2009-01-11 16:56:40
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Piotrek" <...@...ru> wrote in message news:gkd826$bk3$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > jest chinszczyzna tylko normalne elementy sieci ktora mozesz certyfikowac

    W Castoramie wszyscy jakby się zmówili. No ale są i droższe ale z tego co
    widzę to 64 zł za 2xRJ45 UTP5e w kronowskim stykiem

  • 175. Data: 2009-01-11 17:06:54
    Od: "kiki" <...@...c>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    > Ale nikt nie podwazal sensu istnienia centralnego serwera plikow. Cos
    > takiego robi sie na dedykowanych rozwiazaniach i dziala to niezle takze na
    > WiFi.

    Na WiFi to nic nie chce działać poprawnie na ponad kilkanaście metrów i do
    tego co jakiś czas ten 2 sekundowy lag na odnowienie kluczy w WPA. Gry
    sieciowe na dalszym zasięgu są problematyczne. Traci pakiety. Jednak co
    kabel to kabel.

  • 176. Data: 2009-01-11 17:19:22
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > W Castoramie wszyscy jakby się zmówili. No ale są i droższe ale z tego co
    > widzę to 64 zł za 2xRJ45 UTP5e w kronowskim stykiem

    nie nie nie u nich to zawsze drogo :)
    w hurtowni to niewiem czy Legrand by nawet nie byl tanszy mimo ze ich
    systemy nie sa tanie.
    problemem jest jak sie ma dany system i inne gniazda do ramki nie
    pasuja.....
    kiedys legrand mial serie Mosaic i do nich idealnie pasowal osprzet firmy
    ICS, dalo sie to zrobic za naprawde sensowne pieniadze.
    wiesz do kabli antenowych osprzet(gniazdko) tez mi sie zdazylo po 50-60 zl
    kupowac.....

    przy takich zakupach jak trzeba wszystko brac z jednej seri trzeba sie
    dobrze zastanowic, bo gniazdka 220V czy przelaczniki beda tanie, ale juz
    kazde inne bedzie drogie jak cholera. a ciezko do np potrojnej ramki wcisnac
    gniazdko sieciowe z innej seri :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 177. Data: 2009-01-11 17:44:09
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > tego co jakiś czas ten 2 sekundowy lag na odnowienie kluczy w WPA. Gry
    > sieciowe na dalszym zasięgu są problematyczne. Traci pakiety. Jednak co

    Wiec jeszcze raz - masz zle skonfigurowne/nie wiesz jak skonfigurowac
    WiFi. U mnie mam zasieg pozwalajacy na dzialanie z pelna predkoscia
    przez 2 betonowe stropy, pokrywa ogrod, lekko zdycha w piwnicy, ale tam
    mi nie zalezalo. Nie mam zadnych lagow, nie gubi pakietow, zreszta to
    mialoby tylko jakies znaczenie dla UDP. Jak masz problem z zasiegiem to
    mozna zastosowac inna antene niz wbudowana, albo antenka w postaci
    paleczki. Problemy wystepuja jesli wykorzystuje sie tani, badziewny sprzet.
    A poza tym to po prostu dziala.

  • 178. Data: 2009-01-11 17:54:41
    Od: "kiki" <...@...c>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

> [...]
    > zastosowac inna antene niz wbudowana, albo antenka w postaci paleczki.
    > Problemy wystepuja jesli wykorzystuje sie tani, badziewny sprzet.

    To powiedz mistrzu co takiego przestawiłeś, że przechodzi ci przez dwa
    stropy, a innym nie ? Ale szczegółowo wyjaśnij.
    Co do lagów. Przy TCP jak pakiet nie może opuścic interfejsu, bo czeka w
    kolejce na poprawne ACK to ma laga i co za różnica czy to TCP czy UDP. UDP
    nie ma potwierdzeń ale jest discardowany u odbiorcy w razie błędnego CRC
    chyba, że wyłączysz CRC w nagłówku.

    Wyjaśnij co zmieniłeś w ustawieniach wifi? Ale czekamy na konkretne nazwy
    parametrów

  • 179. Data: 2009-01-11 17:57:04
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > 2 betonowe stropy, pokrywa ogrod, lekko zdycha w piwnicy, ale tam mi nie
    > zalezalo. Problemy wystepuja jesli wykorzystuje sie tani, badziewny

    ehhhh ale tak ciezko zrozumiec ze cos co dziala u jednych nie dziala u kogos
    innego?

    sprzet sprzetem ale po drodze jest jeszcze wiele innych rzeczy kotre moga
    miec wplyw.
    strop stropowi nie rowny, sciana podobnie.
    u ciebie dziala u innego nie, sam widzialem dom gdzie do pokrycia calego
    obszaru trzeba by dac ze 3 AP:)
    dopiero instlacja AP ze standardem "n" troche uratowala sytuacje bo
    wystarczyl jeden AP, ale transfery nadal byly bez szalenstw.
    u kolegi rozmowa przez bezprzewodowy telefon w jednym pomieszczeniu
    skutecznie rozkladala komunikacje notebook<>AP :) sprzet linsysa wiec nie
    najwiekszy badziew :)
    rozdzielenie sygnalu TV za pomoca WiFi(tutaj juz nie recze za firme bo
    niewiem co to za firma) dzialalo mu dopoki po drodze(w kuchni) zona nie
    wlaczyla kuchenki mikrofalowej :)
    itd itp.

    sam widzialem stropy zelbetonowe 50 cm grubosci i naprawde zaden AP nie
    chcial mi dzialac przez taki strop :)
    trzeba brac poprawke ze kabel dobrze poprowadzony dzialac bedzie zawsze, a
    WiFi roznie. ja sam polecalem znajomym zawsze branie AP na probe i testy w
    domu, bo u jednych dzialalo nawet OK u innych dramatycznie.
    nie ma reguly

    --
    pzdr
    piotrek

  • 180. Data: 2009-01-11 18:02:16
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Piotrek" <...@...ru> wrote in message news:gkdbpt$ht8$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > u kolegi rozmowa przez bezprzewodowy telefon w jednym pomieszczeniu
    > skutecznie rozkladala komunikacje notebook<>AP :) sprzet linsysa wiec nie

    To wszystko prawda. Radio jest strasznie podatne na różne źrógła
    promieniowania elektromagnetycznego, kuchenki mikrofalowe, telefony
    bezprzewodowe inne sieci wifi obok. Wifi jest OK do takiej codziennej pracy
    ale jak już tracisz zasięg to posty nie chca się wysyłac na usenet, nie
    mówiąc o odczycie nowych z serwera gdzie dostajesz komunikat o timeoucie :-)

    Ja osobiście uważam, że do "onetu" wifi jest dobre, do skype też pod
    warunkiem, że jesteś blisko i masz ze 4 kreski jakości. Przepustowość jest
    słaba do wszystkich innych celów, laguje, co godzinę zrywa na renegocjację
    kluczy. Wifi jest OK dla mniej wymagających lub nieświadomych. Powiedziałbym
    bardziej nieświadomych :-)