  • 181. Data: 2009-01-11 18:24:59
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > To powiedz mistrzu co takiego przestawiłeś, że przechodzi ci przez dwa
    > stropy, a innym nie ? Ale szczegółowo wyjaśnij.

    Mam antene dopasowana do nadajnika?

    > Co do lagów. Przy TCP jak pakiet nie może opuścic interfejsu, bo czeka w
    > kolejce na poprawne ACK to ma laga i co za różnica czy to TCP czy UDP. UDP
    > nie ma potwierdzeń ale jest discardowany u odbiorcy w razie błędnego CRC
    > chyba, że wyłączysz CRC w nagłówku.

    Chyba musisz doczytac jak dziala TCP/IP i potwierdzanie.

    > Wyjaśnij co zmieniłeś w ustawieniach wifi? Ale czekamy na konkretne nazwy
    > parametrów

    Nic, bo nic nie trzeba zmieniac.

  • 182. Data: 2009-01-11 18:32:10
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > ehhhh ale tak ciezko zrozumiec ze cos co dziala u jednych nie dziala u kogos
    > innego?

    Nie mowimy o woodoo tylko o technice oparej na fizyce. A to zachowuje
    sie w sposob deterministyczny.

    > sprzet sprzetem ale po drodze jest jeszcze wiele innych rzeczy kotre moga
    > miec wplyw.
    > strop stropowi nie rowny, sciana podobnie.
    > u ciebie dziala u innego nie, sam widzialem dom gdzie do pokrycia calego
    > obszaru trzeba by dac ze 3 AP:)
    > dopiero instlacja AP ze standardem "n" troche uratowala sytuacje bo
    > wystarczyl jeden AP, ale transfery nadal byly bez szalenstw.
    > u kolegi rozmowa przez bezprzewodowy telefon w jednym pomieszczeniu
    > skutecznie rozkladala komunikacje notebook<>AP :) sprzet linsysa wiec nie
    > najwiekszy badziew :)

    No wez, bezprzewodowy telefon nie dziala w pasmie zajetym przez WiFi.
    Nie wiem jak musialby byc badziewny, zeby na 10-tej harmonicznej mogl
    zaklocac WiFi.

    > rozdzielenie sygnalu TV za pomoca WiFi(tutaj juz nie recze za firme bo
    > niewiem co to za firma) dzialalo mu dopoki po drodze(w kuchni) zona nie
    > wlaczyla kuchenki mikrofalowej :)

    Jesli ma taka kuchenke to pal licho niedzialajaca siec, uciekalbym z
    tamtad predko zanim mu jajka mikrofale usmaza :)

    > itd itp.
    >
    > sam widzialem stropy zelbetonowe 50 cm grubosci i naprawde zaden AP nie
    > chcial mi dzialac przez taki strop :)

    W domu jednorodzinnym? Takim budowanym w sylu bunkier?:) Bo nie wiem czy
    zauwazyles, jestesmy na grupie poswieconej budowaniu domkow, a w blokach
    to raczej nikt nie ma wielokondygnacyjnego mieszkania?

    > trzeba brac poprawke ze kabel dobrze poprowadzony dzialac bedzie zawsze, a
    > WiFi roznie. ja sam polecalem znajomym zawsze branie AP na probe i testy w
    > domu, bo u jednych dzialalo nawet OK u innych dramatycznie.
    > nie ma reguly

    No i wlasnie po to sie chodzi i mierzy sygnal, tak, zeby dobrac antene,
    zeby bylo dobrze. W najprostszym wypadku wystarczy przejsc sie z lapem z
    odpowiednim softem. Mozna dzieki temu uniknac wielu problemow. Natomiast
    tu widze dominuje teza, zeby kupic co popadnie, wlaczyc do pradu i ma
    dzialac. Jak sie tak robi to potem wlasnie sa efekty jak tu opisywane.

  • 183. Data: 2009-01-11 18:38:14
    Od: "kiki" <...@...c>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    > Mam antene dopasowana do nadajnika?

    Użyłeś słowa skonfigurować, a nie wyposażyć. Powiedz w związku z tym jak
    dopasowałeś odpowiednią anteę do nadajnika i do jakiego nadajnika? Czy
    mierzyłeś jej faktyczne dopasowanie impedancyjne i przeliczałeś SWR czy
    tylko wetknąłeś wtyczkę i stwierdziłeś, że pasuje mechanicznie? Skąd miałeś
    kilka anten do prób? Podaj producenta AP i anteny jakie użyłeś. Zrób zdjęcie
    teraz i wystaw :-)
    Gadasz jak potłuczony, gadasz żeby gadać :-) Moc nadajnika zmieniałeś?
    Jeśli ci działa to pewnie z powodu, że miałeś szczęście :-)

  • 184. Data: 2009-01-11 19:00:05
    Od: "kiki" <...@...c>

> [...]

    > wiem jak musialby byc badziewny, zeby na 10-tej harmonicznej mogl zaklocac

    10 -tej powiadasz ? hmmm to ile wg ciebie wynosi częstotliwość tego telefonu
    ? no ?

> [...]
    > tu widze dominuje teza, zeby kupic co popadnie, wlaczyc do pradu i ma
    > dzialac. Jak sie tak robi to potem wlasnie sa efekty jak tu opisywane.

    Przecież to, że na jednym laptopie będzie działać nie oznacza, że będzie
    działać na drugim i na stacjonarnym z kartą wifi z tym samym AP-kiem. Jak
    tracisz sygnał piętro niżej to diabeł ci nie pomorze. Ja zanim uruchomiłem
    ethernet to walczyłem z wifi przez miesiące. Miałem drugi zestaw anten do
    linksysa, takich dłuższych, do komputerów miałem dopinane różne antenki,
    miałem wifi na usb na kablu przyklejone gdzieś do szafy na górze żeby w
    ogóle łapało. Wymieniłem oryginalny firmware na opensource-owy gdzie mogłem
    ustawuić co chciałem i rezultaty były pozytywne ale mizerne.
    Natomiast wifi świetnie działa między budynkami na antemnkach kierunkowych
    nawet takich na biurko pod warunkiem, że sie anteny widzą. Prędkości
    wielkiej nie ma ale jest czysto, nie ma laga.

  • 185. Data: 2009-01-11 19:18:56
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Nie mowimy o woodoo tylko o technice oparej na fizyce. A to zachowuje sie
    > w sposob deterministyczny.

    no i mysle ze tym zdaniem pokazales nam wszystkim ze jestes ignorantem w
    temacie WiFi :)
    tzn teoretykiem a nie praktykiem :)
    bo kazda osoba ktora ma spore doswiadczenie powie ci to co ja, ze na WiFi ma
    wplyw zbyt wiele czynnikow zeby bez testow w konkretnym srodowisku
    powiedziec OK taki sprzet bedzie dzialac w takim i takim zasiegu z takimi i
    innymi parametrami.

    > Natomiast tu widze dominuje teza, zeby kupic co popadnie, wlaczyc do
    > pradu i ma dzialac. Jak sie tak robi to potem wlasnie sa efekty jak tu
    > opisywane.

    bardziej dominuje troche wieksze doswiadczenie z WiFi niz ty
    posiadasz(praktyczne doswiadczenie a nie 2-5 APkow po znajomych
    skonfigurowane:)

    troche szkoda czasu mi na edukowanie takich userow jak ty, wiec z mojej
    strony EOT.
    jak bys mial wieksze doswiadczenie to bys takich glupot nie pisal

    --
    pzdr
    piotrek

  • 186. Data: 2009-01-11 19:24:39
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Piotrek" <...@...ru> wrote in message news:gkdgjb$peg$1@opal.futuro.pl...

    > no i mysle ze tym zdaniem pokazales nam wszystkim ze jestes ignorantem w
    > temacie WiFi :)

    On jest lamerem i tyle, a na pewno nie kształcił się w tym kierunku aby mógł
    zabierać głos, bo się ośmiesza :-)
    On pewnie do konfigurowania używa tego wizarda na płycie :-) Tam też atak
    piszą przejdź się z laptopem ... :-)

  • 187. Data: 2009-01-11 19:44:27
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > On jest lamerem i tyle, a na pewno nie kształcił się w tym kierunku aby
    > mógł zabierać głos, bo się ośmiesza :-)

    poprostu ma troche za malo doswiadczenia :)
    teoria, teoria a praktyka, praktyka :)

    ja pracowalem w firmie ktora dostarczala net paru tys osob wlasnie po WiFi
    wiec ile zobaczylem i ile sie nasluchalem to moje. byly linki po 30 km i
    mniejsze siatki na roznych rozniastych AP a konczac na instalacjach u
    klientow i wiem ze chlopaki przerobiyy rozne firemy/modele AP i zawsze
    trzeba bylo jechac z roznym sprzetem i dopasowac cos u klienta bo sie cuda
    dzialy i nie zawsze chcialo to dzialac jak nalezy.

    znajomy kiedys sie uparl przy przenoszeniu do innej siedziby firmy zeby mu
    zrobic WiFi bo on kabli nie chce.
    mowilem ze jak i tak sie urzadza to okablowanie mozna szybko zrobic i bedzie
    ladnie i o wiele lepiej.
    nie on chce WiFi :) no i nawet to mu dzialalo z szyfrowaniem do momentu jak
    6 kompa nie chcial podlaczyc :) AP umarl i cala siec ledwo dzialala :)

    ja nie mowie ze WiFi jest zle, ale ze nie zawsze sie sprawdza :)

    naprzyklad zabawa AP Cisco wykorzystujace LWAPP jest super i naprawde dziala
    to bardzo dobrze, ale nie jest to przedzial cenowy SOHO wiec do domu tego
    nikt nie kupi:)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 188. Data: 2009-01-11 19:51:57
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Piotrek" <...@...ru> wrote in message news:gkdi35$rns$1@opal.futuro.pl...

    > ja nie mowie ze WiFi jest zle, ale ze nie zawsze sie sprawdza :)

    Zgadza się. Ci co tego nie rozumieją, zapewne nie czują tych strat pakietów,
    nie rozumieją skąd są te zatkania ładowania strony, a w CS-a nieraz nie da
    się zagrać i nie są w stanie powiedzieć czemu. Nie wspomnę o Skype czemu
    czasem czkawki dostaje.

  • 189. Data: 2009-01-11 19:54:20
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > UTP rownie dobrze sprawdza sie i sprawdzalo w duzych instalacjach.

    nie mowie ze nie :)
    sam wykonywalem/nadzorowalem nie jedna siec wykonana kablem UTP i niema
    problemu.

    > Nadzoruje teraz wykonanie instalacji w nowym budynku (5 poziomow) i
    > wszystko bedzie robione w UTP i nie sadze abym mial z tego powodu
    > jakiekolwiek problemy.

    oczywiscie, kabel ekranowany przydaje sie w srodowiskach produkcyjnych gdzie
    jest wysokie natezenie pol elektromagnetycznych. w wielu budynkach UPT
    bedzie sie sprawdzac bardzo dobrze pod warunkiem wykonania tego zgodnie ze
    sztuka/normami.
    bo ja juz widzialem cuda przy okazji robienia/poprawiania sieci, od
    puszczania w jednym peszlu zasilania ze skretka na odcinku 100m, poprzez
    sciaganie izolacji na 15-20 cm przed gniazdkiem(zeby bylo latwiej
    instalatorowi:) az po kabel ktory w srodku co 20 cm nie mial 1 cm
    izolacji(na parze:) i do tego byl to FTP wiec ladnie sie uziemial do
    ekranu:)

    trzeba jeszcze brac poprawke na firmy ktore maja swoje wew standardy i chca
    miec wykonana siec w takim a nie innym standardzie. obecnie pracuje w firmie
    ktora ma siec wykonana w kat. 7 :) kto bogatemu zabroni :)
    poprzednia firma miala wszystko w kat 5e lub kat6 obowiazkowo ekranowane.

    tak czy inaczej, jesli bierze sie pod uwage firme mozna myslec nad kablem
    ekranowanym, w domu wg mnie ma to juz mniejszy sens i w 99% przypadkow
    bedzie to wyrzucenie pieniedzy w bloto nie mowiac juz o urokach kladzenia
    kabla ekranowanego ktory sila rzeczy jest grubszy i sztywniejszy :) juz nie
    mowiac o SFTP czy SSTP :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 190. Data: 2009-01-11 19:57:04
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > pakietów, nie rozumieją skąd są te zatkania ładowania strony, a w CS-a
    > nieraz nie da się zagrać i nie są w stanie powiedzieć czemu. Nie wspomnę o

    ale wiesz, ktos moze miec w 1-2 pokojowym mieszkaniu jeden AP i do tego
    jednego notebooka "podpietego" i wtedy w wiekszosci wypadkow bedzie to
    dzialac calkiem znosnie.
    wtedy ktos taki bedzie ci mowil ze WiFi jest super i wogole z nim nie ma
    problemow(bo mysli ze skoro u niego dziala to u wszystkich bedzie dzialac:)

    --
    pzdr
    piotrek