  • 61. Data: 2009-01-10 17:45:56
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-01-10 16:50, Niejaki/a Przemek bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > W prędkości? Przesyłanie danych 54MB/s a 1000MB/s to nie problem?
    > Przem

    Te 54 to jest liczone w obie strony ;-)

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 62. Data: 2009-01-10 17:46:42
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-01-10 17:10, Niejaki/a Ghost bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Bez WEPa czulbym sie nagi. Z reszta coraz trudniej znalesc niekodowana
    > siec.

    Z WEP-em tez tak powinienes sie czuc, to tylko malenki listek figowy,
    ktory i tak nie ma prawa zaslonic czegokolwiek.

  • 63. Data: 2009-01-10 17:48:57
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-01-10 17:11, Niejaki/a Ghost bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Uzywam Nki

    w czym? ;-)

  • 64. Data: 2009-01-10 17:57:37
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Jak bys umial utrzymac koncentracje na kolejnosci postow nie mialbys
    > problemow z rozumieniem toku dyskusji.

    jak bys sie potrafil poslugiwac zegrakiem to bys nie wyszedl na idiote:)

    EOT z mojej strony, nie bede sie znizac do twojego poziomu

    --
    pzdr
    piotrek

  • 65. Data: 2009-01-10 18:00:38
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Co Ty pieprzysz. Każda sieciowka i 99% osprzetu sieciowego ze sredniej
    > polki cenowej ma wtyki ekranowane.

    czytaj ze zrozumieniem, pisalem o sprzecie pasywnym.
    sam kabel ekranowany nie wystarczy a malo kto ma tego swiadomosc

    --
    pzdr
    piotrek

  • 66. Data: 2009-01-10 18:05:29
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Jasne ze gigabit bez ekranu poleci. Na zwyklym kablu 5e tez zazwyczaj na
    > mniejsze odleglosci nie ma problemu.

    wg mnie do domu/mieszkania w zupelnosci wystarczy nie ekranowany kabel o ile
    bedzie sie taka siec wykonywac zgodnie ze standardami.

    > Ekranowanie kabla ma zasadniczy wplyw na predkosc transmisji. Z tym, ze
    > czesto ten ekran jest nie potrzebny bo... nie ma poporstu zrodla zaklocen.

    wiem i przypominam ze caly czas piszemy o domu/mieszkaniu.
    nie sadze zeby tworca watku puszczal skretke razem z kablem trzyfazowym na
    odcinku 100 m :)

    > Wiem co mowie bedac jeszcze lat temu wiele studentem na laborkach
    > badalismy rozne rodzje okablowania w ethernecie. Wystarczy wzdluz kabla
    > sieciowego bez ekranu polozyc kabel zasiliajacy i juz sie robi lipa.

    j/w
    ja nie mowie ze ekran niema wogole sensu, ale caly czas mowimy o wykonaniu
    instalacji SOHO ze to tak nazwe wiec nie sadze zeby sie mialo do czynienia z
    takimi warunkami gdzie ekranowanie mialo by sens.

    > Ale kto mu kaze zakladac gniazdka bez ekranu. Jak kabel ekranowany to cala
    > instalacja taka ma byc.

    kabel, gniazdka, patch panel, patchcordy i switcha ktory bedzie
    uziemiony(jakos tych SOHO z uziemieniem nie widzialem :) oraz instalator
    ktory bedzie mial o tym pojecie a nie elektryk ktory mysli ze kabel
    telefoniczny do sieci tez bedzie OK(niedawno byl taki watek:)

    po co takie koszty w domu/mieszkaniu gdzie ekranowanie w 99% przypadkow nie
    ma najmniejszego sensu ?

    --
    pzdr
    piotrek

  • 67. Data: 2009-01-10 18:06:36
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gkamcr$5i4$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Ja nie wiem po co ta ironia. Skoro jestes sieciowcem, to podstawowe
    > kwestie

    To nie ironia, ale kolejny etap zabezpieczenia danych. Dla mnie tak
    oczywisty, że nie wpadłbym na pomysł ironizowania. O ataku tempest pewnie
    słyszałeś, więc dlaczego dziwisz się ekranowaniu całego budynku???

    > bezpiecznej sieci WIFI wcale nie jest takie proste i jak pokazuje zycie
    > nie

    Wiem. Dlatego np ja biorę tylko 50 zł za usługę konfiguracji i
    zabezpieczenia wifi.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 68. Data: 2009-01-10 18:11:50
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    [...]
    > A to juz kwestia jaki AP i jakie WiFi, ze tego co piszesz, to bardzo
    > marnie
    > masz. Po co w domu Moje Dokumenty trzymac na wspolnym dysku sieciowym? Ja
    > rozumiem backup, ale wtedy predkosc nie ma takiego znaczenia. Glupota dla
    > mnie jest "obrabianie" plikow na dysku sieciowym. Na lokalnym trzymasz
    > tylko windowsy?

    No juz nie wytrzymam, musze zabrac glos, bo naprawde gadasz od rzeczy i z
    kazdym kolejnym postem tylko utwierdzasz wszystkich, ze tak jest. Najlepiej
    bys sobie juz odpuscil udowadnianie wszystkim ze masz klapki na oczach, bo
    juz wszyscy to wiemy -- tak, jestes najmadrzejszy i wszystko wiesz
    najlepiej, a reszta grupy to debile. Wystarczy? To teraz idz nawracac inne
    grupy.

    Do pozostalych: rzeczywiscie WiFi nie przelatuje wszedzie gdzie trzeba,
    nawet ja mam AP (zabezpieczony WPA2 Personal zreszta) i w jednym z pokojow,
    jakies 5 metrow od AP mam w konkretnym miejscu dziure w zasiegu, tzn. idzie
    kilka kilo na sekunde, a jak przestawie lapka w inne to znowu wypelnia rure.
    Trzymanie dokumentow, zdjec itd. na serwerze to super sprawa z wielu
    wzgledow dla osob, ktore potrafia wykorzystac wlasnie takie rzeczy jak
    wywolany tu wczesniej WHS. Takze backup itd. i wlasnie tak projektuje swoja
    instalacje w budowanym domu, ze oczywiscie wiem, gdzie bedzie AP aby
    obejmowal jak najwiecej domu i ogrodu, ale takze do kazdego punktu, gdzie w
    przyszlosci potencjalnie bede potrzebowal sieci prowadze skretke. Koszt
    zaden.

  • 69. Data: 2009-01-10 18:21:46
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > kazdym kolejnym postem tylko utwierdzasz wszystkich, ze tak jest.
    > Najlepiej bys sobie juz odpuscil udowadnianie wszystkim ze masz klapki na

    no i nasze guru grupowe od WiFi zwane Ghostem chyba sie zalamie po tak
    ostrych slowach :)

> [...]
    > do kazdego punktu, gdzie w przyszlosci potencjalnie bede potrzebowal sieci

    bo tak jest prawda ze te dwa rozwiazania(kabel i skretka) sprawdzaja sie
    doskonale razem. osobno juz gorzej(szczegolnie WiFi). dlatego bardzo dobrze
    robisz planujac wszystko na etapie wykanczania domu bo koszt polozenia kabla
    jest pomijalny a korzysci bardzo duze.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 70. Data: 2009-01-10 18:46:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie ma marnie. Malo kto kupuje do domu cholera wie co jak moze polozyc
    > tanie kable.

    > Znaczna czesc firm ktore obsluguje korzysta z roznych fileserwerow i nader
    > czesto plik jest otwierany z serwera.

    Za chwile przejdziemy na promy kosmiczne - MY TU PISZEMY O DOMU!

    > Sam tak robie. Z ciekawosci: na czym polega glupota i co rozumiesz przez
    > "obrabianie" ?

    Np. otwieranie pliku wordowego i operawanie na nim na dysku wspoldzielonym.