  • 11. Data: 2009-06-18 10:30:48
    Temat: Re: Poradnik Inwestora nowe pliki v005
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "adbud" <a...@g...com> wrote in message
    news:h1d3bq$c59$1@news.dialog.net.pl...
    > pękanie domu nie jest niczym nadzwyczajnym ani też nie jest niedoróbką
    > techniczna, poprostu wszystko zależy w dużej mierze od gruntu

    A mnie nic nie pęka, bo przezornie nakazałem poszerzenie ław, dozbrojenie i
    pogrubienie.
    Przeliczyli mi na najgorszy grunt plus 1.5 współczynnik. I były dobrze
    wykonane, narożniki zespolone fajkami z preów itd.

  • 12. Data: 2009-06-18 11:07:16
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adbud" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > pękanie domu nie jest niczym nadzwyczajnym ani też nie jest niedoróbką
    > techniczna, poprostu wszystko zależy w dużej mierze od gruntu

    Tak jak napisałem:- typowa gadak fachofca.
    Ciekawe czy jak np kupisz plazmę w sklepie to weźmiesz porysowaną bo
    sprzedawca powie Tobie: "rysy nie są niczym nadzwyczajnym po prostu wszystko
    w dużej mierze zależy od jakości transporu telewizorów"

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-06-18 11:18:19
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > sprzedawca powie Tobie: "rysy nie są niczym nadzwyczajnym po prostu
    > wszystko w dużej mierze zależy od jakości transporu telewizorów"

    Tak kris, z nimi trzeba tak jak oni z nami.
    Najlepsze rezultaty daje niepłacenie zaliczek i czepianie się, pilnowanie.
    Jak jest spór to kartka papieru i notatka do podpisania.
    Jak się miga z podpisaniem to won z budowy, zero kasy, nastepny dokończy
    byle nie zmarnowac własnego materiału.
    Przerwać tą spiralę głupoty zawczasu.

  • 14. Data: 2009-06-18 13:48:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marras wrote:

    > W zaleznosci od gruntu robi sie odpowiedni fundament, wiec gadka ze
    > musi pekac jest bez sensu.
    > Trzeba wtedy zrobic np. grubszy chudziak, albo wieniec fundamentowy.
    > Wtedy nic nie popeka.

    ale to nie problem wykonawcy tylko projektanta.

    robienie na wszelki wypadek fundamentów jak pod 10 piętrowy wieżowiec to
    głupota i marnotrawstwo pieniędzy.

  • 15. Data: 2009-06-18 13:52:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Przeliczyli mi na najgorszy grunt plus 1.5 współczynnik. I były dobrze
    > wykonane, narożniki zespolone fajkami z preów itd.

    ale miałes taki zły grunt czy tak sobei top dla sportu zrobiłeś, bo masz za
    dużo forsy na zbyciu?

    w dobrym gruncie typowy dom można bezpiecznie posadowić na fudnamencie bez
    stopy i bez zbrojenia lanym prosto w dziurę w ziemie. I tysiące takich domów
    stoją.

    wg tej zasady jak z wyliczeń mi wyjdzie zap mocy 10kW to powinien dac
    ogrzewanie na 20kW? jak kable są potrzben 2.5mm2 to dać 4 mm2 do gniazdek a
    do lamp 2.5.

    Wszytsko można przewymiarowac na wszleki wypadek ale tym sie robi koszty.
    Bezsensowne koszty.

  • 16. Data: 2009-06-18 14:05:31
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    > ale miałes taki zły grunt czy tak sobei top dla sportu zrobiłeś, bo masz
    > za dużo forsy na zbyciu?

    Glina, upłynniona czasami, a nikt nie zwracał na to uwagi.
    O drenach nie chcieli słuchać, jakby chcieli szybko wziąć worse i uciec.
    Dobrze, że ich złapałem za rękaw.

  • 17. Data: 2009-06-18 14:06:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > a do lamp 2.5.
    >
    > Wszytsko można przewymiarowac na wszleki wypadek ale tym sie robi koszty.

    Racja
    Ale skoro Kikiemu ktoś to przeliczał to widocznie ma prawidłowe fundamenty
    na swój grunt- nie wiem tylko ten współczynnik 1,5 czy to nie asekuranctwo.
    Kiki sporo rzeczy ma przewymiarowanych ale ma tak na własne życzenie i za
    własne pieniądze więc nie ma problemu.;))

    Ja np uwazam ze powinno sie budowac domy o zywotnosci 50-70lat. Inwestora
    przetrzymaja a następcy niech sobie wybuduja wg własnych potrzeb.
    Moi rodzice wybudowali duży dwupokoleniowy dom z myślą że będa w nim ich
    dzieci mieszkać itp. A życie ułożyło się tak że teraz mieszkają sami na
    kilkusetmetrach powierzchni- ja wybudowałem sobie swój dom, siostra swój
    itd.

    Moje zdanie jest takie- budować solidnie ale ekonomicznie, bez przesady-
    czasy gdy budowalo się dom dla siebie i dzieci mineły. Stajemy się
    społeczeństwem bardziej mobilnym po prostu a i dzieci z rodzicami mieszkać
    za długo nie chcą.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-06-18 14:08:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Glina, upłynniona czasami, a nikt nie zwracał na to uwagi.
    > O drenach nie chcieli słuchać, jakby chcieli szybko wziąć worse i
    > uciec. Dobrze, że ich złapałem za rękaw.

    robiłeś badania geologiczne przed budową i adaptacją projektu?

  • 19. Data: 2009-06-18 14:09:32
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    > robiłeś badania geologiczne przed budową i adaptacją projektu?

    Nie, bo sie upierali, że w trakcie prac łopate wbiją i mnie zakrzyczeli.

  • 20. Data: 2009-06-18 14:10:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

> [...]
    > przesady- czasy gdy budowalo się dom dla siebie i dzieci mineły.
    > Stajemy się społeczeństwem bardziej mobilnym po prostu a i dzieci z

    aż sie prosi o przeproszenie sie z technologią szkieletu drewnianego, przy
    odpowiedniej skali powinno być tanie i EKOLOGICZNE bo z materiału
    odnawialnego jakim jest drewno.