  • 11. Data: 2009-09-08 12:47:05
    Temat: Re: Porotherm czy mega-max ????
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:h84vd3$r23$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Krucha, kiepska w docinaniu, nośność zamocowań b.niska, tylko wklejane
    > kotwy.

    Nie pisz takich bzdur bo ludzie się naczytają i faktycznie bedą kasę wywalać
    na wklejane kotwy a to niepotrzebne bo zwykłe kołki też doskonale trzymają.
    No chyba że producent wklejanych kołków sponsoruje Ciebie;)))

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-09-08 13:09:34
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > trzymają.
    > No chyba że producent wklejanych kołków sponsoruje Ciebie;)))

    No cóż, sponsorem jestem sam dla siebie :)
    Ale co wklejane to wklejane , choć dobre tworzywo + dobra konstrukcja tez
    nie są złe.
    Ale ze wszystkich podłozy,. ceramika z otworami, poryzowana jest chyba
    najmniej przewidywalna.

    pozdr
    przemek

  • 13. Data: 2009-09-08 15:51:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale zastanawiam się z tą nośnością kotew. Do czego w domu potzrebna jakaś
    > ogromna nośność.

    Kazdy argument jest dobry i tyle. Niektorym to zaszalowac sciany i stropy w
    calosci i zalac jednorazowo z gruchy kominem.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-09-08 16:00:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jeśli chodzi o osadzanie kolkow, przecinanie itd to zgadzam się z Rafałem
    > , od tego są odpowiednie narzędzia .

    I jak jakis duperelek bedziesz robil sam to kupisz sobie do tego wszystkie
    narzedzia?

    > Ściana z założenia będzie 2 warstwowa, i jest to budynek parterowy

    Jest jeszcze jedna rzecz, ceramika z uwagi na wieksza mase w stosunku do
    betonu komorkowego bedzie miala wieksza bezwladnosc termiczna. Przy braku
    np. stropu betonowego w parterowce moze nie byc bez znaczenia.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-09-08 18:53:01
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > I jak jakis duperelek bedziesz robil sam to kupisz sobie do tego wszystkie
    > narzedzia?

    nie , pijade wtedy do MAJSTRA ( tak siec ) pozycze za 30 zl na dobe
    bruzdownice z odkurzaczem i jakie i ile chce bruzd zrobie lekko w jeden
    dzien .
    Pracuje w budowlance ale nieco innej bo modulowej ( tzw plyty warstwowe)
    wiec temat urzadzen nie jest mi obcy.

    Nie znam po prostu klasycznej budowlanki .

    > Jest jeszcze jedna rzecz, ceramika z uwagi na wieksza mase w stosunku do
    > betonu komorkowego bedzie miala wieksza bezwladnosc termiczna. Przy braku
    > np. stropu betonowego w parterowce moze nie byc bez znaczenia.

    o widzisz , ciekawe , a jakbys rozwinął temat ???
    stropu betonowego nie bedzie , w planie jest otwarta powierzchnia
    taka jak u Marka Dyjora

    Pytam o roznice mega maxa i porothermu bo ktos mi powiedzial ze z
    roznych materialow wypiekane to mnie ciekawi

    pozdrawiam

    MAYKY

  • 16. Data: 2009-09-08 19:01:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MichałG wrote:

    > szcegolnie nośnosć kotew w ytongopodobnych bloczkach jest
    > powalająca.... ;)

    daj dobre kotwy i nie ma problemu :)

    ceramika to porażka.

  • 17. Data: 2009-09-08 19:15:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > nie , pijade wtedy do MAJSTRA ( tak siec ) pozycze za 30 zl na dobe
    > bruzdownice z odkurzaczem i jakie i ile chce bruzd zrobie lekko w jeden
    > dzien .

    No nie wiem czy wypozyczysz za 30zl z odkurzaczem. Byc moze jest gdzies w
    Twojej okolicy Matka Teresa z Kalkuty i wypozycza za tyle takie narzedzia do
    ktorych jedna tarcza kosztuje wiecej niz cena za wypozyczenie jaka podales.
    :-)

    > o widzisz , ciekawe , a jakbys rozwinął temat ???
    > stropu betonowego nie bedzie , w planie jest otwarta powierzchnia
    > taka jak u Marka Dyjora

    Tematu rozwijac nie bede, bo nie ma co rozwijac. Jezeli bedzie to Twoj dom
    caloroczny to powinien byc bezwladny. Szukaj zatem ciezkiego material, ktory
    latem zagwarantuje Ci odpowiedni komfort, a zima nie wystygnie zbyt szybko w
    cyklu dobowym.

    > Pytam o roznice mega maxa i porothermu bo ktos mi powiedzial ze z roznych
    > materialow wypiekane to mnie ciekawi

    Nie znam mega maxa, mam dom z Porothermu 1W 44cm i o nim moge cos
    powiedziec, ale glina to glina.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-09-08 19:33:40
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

> [...]
    > ktorych jedna tarcza kosztuje wiecej niz cena za wypozyczenie jaka podales.
    Maniek ale jestes upierdliwy :):):)
    bez tarcz , tarcze mam swoje :):):)

    > Nie znam mega maxa, mam dom z Porothermu 1W 44cm i o nim moge cos
    > powiedziec, ale glina to glina.

    no to pytanie do ciebie masz porotherm otynkowany ???
    ile moze stac bez uszkodzen nieotynkowany 1 sezon ??? dwa ???

    mayky

  • 19. Data: 2009-09-08 19:53:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Maniek ale jestes upierdliwy :):):)

    Alez skad ze znowu, mam pare narzedzi do wypozyczenia i wiem ile za nie
    zaplacilem. :-)

    > bez tarcz , tarcze mam swoje :):):)

    No ale sam odkurzacz przemyslowy to 40 zl/dobe, wor gratis. :-)

    > no to pytanie do ciebie masz porotherm otynkowany ???
    > ile moze stac bez uszkodzen nieotynkowany 1 sezon ??? dwa ???

    Moze bez stresu najmniejszego. Moj jest otynkowany, ale bez tynku stal chyba
    ze trzy lata, nie mowiac o skladowaniu materialu zanim poszedl w sciane. Sam
    producent pisze o rocznym staniu bez tynku, wiec jak chcesz byc nadwyraz
    zapobiegliwy to rok masz spokojnego snu.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-09-08 19:58:31
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    kris wrote:
    > Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    > To dobrze ze materiały z których są zbudowane nasze domy nie znaja wyników z
    > Twojego laboratorium. Na zwykłych kołkach od lat wiszą dosyć ciężkie meble
    > itp i jakoś nie spadaja;)
    Coś na niego tak naskoczył? Ma rację, w ceramice generalnie jak się źle
    trafi to kołek ledwo trzyma. Owszem trafiają się nie za mocno wypalone
    pustaki jak u Adama Sz. ale to wyjątek potwierdzający regułę.

    --
    -----
    Pozdr