  • 21. Data: 2014-04-01 17:31:45
    Temat: Re: Posadzka w garazu..
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Apr 2014 17:18:13 +0200, Ergie napisał(a):

    > Czyli realnie jakieś B10-B15 przy płycie grubości 8cm o długości i
    > szerokości ok. 6m leżącej na styropianie

    Ale watkodawca pisal o podkladzie ze zwiru. Na styropianie moze by i
    popekalo.

    No ale niech sie jakis wyksztalcony budowlaniec wypowie - jakimi
    parametrami posadzka 1:2 bije beton ~B15?

    --
    Maciek

    Kobiety są zasadniczo trudne w obsłudze
    Na szczęście mają pare paneli dotykowych i myszkę

  • 22. Data: 2014-04-01 23:05:05
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 15:23:02 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Chętnie poczytam masz jakiegoś linka?

    http://urbanconcretecountertops.com/gfrc-glass-fibre
    -reinforced-concrete

  • 23. Data: 2014-04-02 02:12:40
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 09:01:10 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Sytuacja zastana jest taka:
    >
    > W garażu(18m2) wylana jest wylewka betonowa/chudziak.
    >
    > Istnieje konieczność podwyższenia posadzki o 15cm.
    >
    > Betonu 7cm pewnie wystarczy aż nadto
    >
    > Czy dobrym pomysłem jest nawiezienie na obecną posadzke 7-8cm żwiru i na to 7cm
    wylewki?

    > Żwiru w tym miejscu mam nadmiar to chciałbym go wykorzystać więc nawiózł bym te
    7-8cm, wyrównał i umieszał ten 1m3 betonu i wylał na ten żwir.

    > Garaż nieogrzewany ale to bez znaczenia w sumie w tym temacie.

    Nasyp żwiru a beton gdzieś zamów. I niech to będzie dobry beton. Nie dlatego ze lichy
    popęka. Lichy będzie pylił itp.

  • 24. Data: 2014-04-13 22:53:41
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Znam garaż, gdzie jest 36m2 w jednym kawałku i nic nie pękło, a minął
    > już prawie rok, od kiedy był zalewany :-)

    Znam hale, gdzie segmenty mają ponad 300m2 i nie pękają, choć tony na
    tym stoją. :)

    Z czasów gdy doktoryzowałem się z posadzek wiem, że siatka może być
    nośniejsza, włókno zaś bardziej udaroodporne (w sensie beton oparty na
    takim zbrojeniu). Wiem, że pojawiają się też włókna syntetyczne, coś
    gdzieś czytałem również o bambusowych, ale nie mam więcej informacji o tym.

    Acha, nie ma żadnej przeszkody, aby zbrojenie siatkowe wesprzeć włóknem
    - tak zrobiłem na wjeździe*.

    Pamiętam, że warunkiem wykonalności posadzki bezspoinowej była proporcja
    boków segmentu nie przekraczająca 1.4.

    Miłego.
    Irek.N.
    * obserwując prawie że popukiwanie się wykonawcy po głowie ;)

  • 25. Data: 2014-04-13 22:55:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Rozumiem, że dzisiaj jest 1 kwietnia ale bez przesady. Tej wody będzie
    > kilka litrów kilka razy w roku spokojnie wsiąknie w piasek/żwir pod
    > kostką i nawet jak ją podniesie o 0,01 mm to nic się nie stanie -
    > przyjdą roztopy i opadnie :-)

    A czy przypadkiem nie wysiąknie w tej piasko-żwirowej warstwie na
    zewnątrz? Jak by spadek był, mogła by.

    Miłego.
    Irek.N.