  • 1. Data: 2010-12-31 10:15:22
    Temat: Posadzka w nieogrzewanej piwnicy
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Dom czesciowo podpiwniczony. Dawac na posadzke styro , czy nie ma takiej
    potrzeby,
    Prawde mowiac brakuje mi wysokosci, a to co zostaje wolalbym ocieplic welna
    strop od strony piwnicy wlasnie,
    zbyszek

  • 2. Data: 2010-12-31 10:22:59
    Temat: Re: Posadzka w nieogrzewanej piwnicy
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 31 Gru, 11:15, "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > potrzeby,
    > Prawde mowiac brakuje mi wysokosci, a to co zostaje  wolalbym ocieplic welna

    Jeśli to ma być nieogrzewane, to oczywiście lepiej piwnicę odciąć od
    reszty domu (ocieplając sufit) niż izolować od gruntu.

    Mając identyczny problem dałem jednak na podłogę 5cm styro, ale
    głównie z powodu "robienia" wysokości docelowej posadzki, musiałem nią
    wymanewrować do już wylanych, a niezbyt przez murarzy przemyślanych
    schodów prowadzących do tej piwnicy. Natomiast sufit i ściany dostały
    po 8cm styropianu. Po co ściany? Ano po to, że u mnie częściowo ta
    piwniczka to raczej półpiwniczka (zagospodarowane podschodzie) i przez
    ściany (ich górne części, ale styro pojechałem po całości) mam resztę
    domu.

    J.

  • 3. Data: 2010-12-31 10:46:00
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dom czesciowo podpiwniczony. Dawac na posadzke styro , czy nie ma takiej
    > potrzeby,
    > Prawde mowiac brakuje mi wysokosci, a to co zostaje wolalbym ocieplic
    > welna strop od strony piwnicy wlasnie,

    Dawać styro zawsze. minimum 10cm ale optymalnie 12 i wiecej. Ja mam 8 i
    wydaje mi się za mało, zimna podłoga i to mocno! W piwnicy mam 18cm i tam
    jest ciepła posadzka. Styropian tani, dać dwie warstwy na zakładkę.

    1 warstwa folii pod styropian i 2 warstrwy nad styropian żeby posadzka
    "pływała"

  • 4. Data: 2010-12-31 11:30:42
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

> [...]
    > tani, dać dwie warstwy na zakładkę.
    >
    > 1 warstwa folii pod styropian i 2 warstrwy nad styropian żeby posadzka "pływała"

    Witam
    Chcialbym ocieplić sufit piwnicy. I nie wiem jaki kupić styropian (
    przepuszczalność
    pary wodnej ) - poniewaz mam metlik w glowie, po przeczytaniu archiwum o skraplaniu
    się
    pary wodnej pomiedzy sufitem a styropianem. Wiem już że warto zostawić od ściany
    prześwity
    i żeby nie kłaść obwodowo aby powietrze dochodzilo pomiędzy styropian a sufit :)

    Prośba o informacje na podstawie Waszych doswiadczen.
    Tomek

  • 5. Data: 2010-12-31 12:26:29
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > dochodzilo pomiędzy styropian a sufit :)
    >
    > Prośba o informacje na podstawie Waszych doswiadczen.

    Zainteresuj sie systemem Bolixa Izo-strop. Welna klejona do stropu- w
    plytach.
    zbyszek

  • 6. Data: 2010-12-31 12:28:45
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest ciepła posadzka. Styropian tani, dać dwie warstwy na zakładkę.
    >
    > 1 warstwa folii pod styropian i 2 warstrwy nad styropian żeby posadzka
    Piwnica w zasadzie to na kotlownie,
    Ze wzgledu na wysokosc , to mam do wyboru - albo styro na posadzke, albo
    welna na strop.
    zbyszek

  • 7. Data: 2010-12-31 13:12:35
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tom" <t...@i...eu> wrote in message

    > Chcialbym ocieplić sufit piwnicy. I nie wiem jaki kupić styropian (
    > przepuszczalność pary wodnej ) - poniewaz mam metlik w glowie, po
    > przeczytaniu archiwum o skraplaniu się

    W nieogrzewanej lub słabo ogrzewanej piwnicy dajesz styropian klejony
    szczelnie, na grzebień, po całej powierzchni i na styropian dajesz siatkę
    zatopioną w kleju, a następnie tynk akrylowy.
    Wszystko prawidłowo.
    Tylko sam sufit nie wystarczy. trzeba jeszcze zejść trochę po ścianach z tym
    styropianem, bo będzie przewodzić murem. Lepiej do podłogi obkleić.

  • 8. Data: 2010-12-31 16:02:30
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]
    > Tylko sam sufit nie wystarczy. trzeba jeszcze zejść trochę po ścianach z tym
    > styropianem, bo będzie przewodzić murem. Lepiej do podłogi obkleić.

    tez mam strop w piwnicy do ocieplenia. W kotlownia to pewnie welna, reszta
    pomieszczen styro?
    Co na to bezpieczenstwo ppoz, podobno styro kapie ogniem w razie pozaru.

    Trzeba to podpierac przy klejeniu, szczegolnie arkusze welny, bo ciezsze?

    --
    pozdr Z.

  • 9. Data: 2010-12-31 17:18:03
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message

    > tez mam strop w piwnicy do ocieplenia. W kotlownia to pewnie welna, reszta
    > pomieszczen styro?
    > Co na to bezpieczenstwo ppoz, podobno styro kapie ogniem w razie pozaru.

    Wiem, za to wełna śmierdzi pod posadzką jak zaczyna gnić.
    Są teraz takie wylewane posadzki z czegoś tam jak piana ale taka
    gazobetonowa. Podobno warstwa 12cm jest równoważna z 10cm styropianu.
    I po wylaniu od razu się samopoziomuje i jest równe jak stół.

    > Trzeba to podpierac przy klejeniu, szczegolnie arkusze welny, bo ciezsze?

    Płaty 15cm kleili u mnie na grzebień do sufitu i nic nie podpierali.
    Trzymało aż się wsysało tynk. Wystarczyło dotknąć i pięścią poobijać.
    Robiłem osobiście próbę.