  • 1. Data: 2012-07-14 10:44:23
    Temat: Pośrednicy nieruchomości
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Jak to w końcu jest z tym otwarciem zawodu pośrednika nieruchomości?
    Będzie to, czy nie będzie? (jeśli tak to kiedy)?

    P.S. Od momentu kupna działki pod dom, bardzo spodobało mi się oglądanie,
    analizowanie, wycenianie nieruchomości. Może w to wejdę w niedalekiej
    przyszłości i zrobię licencję. Może jednakże nie będzie już trzeba?

  • 2. Data: 2012-07-14 14:31:50
    Temat: Re: Pośrednicy nieruchomości
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu sobota, 14 lipca 2012 10:44:23 UTC+2 użytkownik vitek napisał:
    > Jak to w ko?cu jest z tym otwarciem zawodu po?rednika nieruchomo?ci?
    > B?dzie to, czy nie b?dzie? (je?li tak to kiedy)?
    >
    > P.S. Od momentu kupna dzia?ki pod dom, bardzo spodoba?o mi si? ogl?danie,
    > analizowanie, wycenianie nieruchomo?ci. Mo?e w to wejd? w niedalekiej
    > przysz?o?ci i zrobi? licencj?. Mo?e jednak?e nie b?dzie ju? trzeba?

    Najlepiej żeby takiego zawodu z licencją czy bez nie było. Kompletnie zbędny koszt.
    Jaka jest korzyść z pośrednika w dobie internetu?

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2012-07-14 16:39:04
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Najlepiej żeby takiego zawodu z licencją czy bez nie było. Kompletnie zbędny
    koszt. Jaka jest korzyść z pośrednika w dobie internetu?

    Chociazby taka że posprawdza ci papiery Czy działka ma dojazd czy sluzebnosc
    ustanowioną itp - nie kazdy sie na tym wszystkim zna

  • 4. Data: 2012-07-14 20:53:28
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jts0ac$82c$1@inews.gazeta.pl...
    > Chociazby taka że posprawdza ci papiery Czy działka ma dojazd czy
    > sluzebnosc ustanowioną itp - nie kazdy sie na tym wszystkim zna

    Pośrednicy z reguły także :)

    Marek

  • 5. Data: 2012-07-14 21:04:23
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu sobota, 14 lipca 2012 16:39:04 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:
> [...]
    > &gt; B?dzie to, czy nie b?dzie? (je?li tak to kiedy)?
    > &gt;
    > &gt; P.S. Od momentu kupna dzia?ki pod dom, bardzo spodoba?o mi si? ogl?danie,
    > &gt; analizowanie, wycenianie nieruchomo?ci. Mo?e w to wejd? w niedalekiej
    > &gt; przysz?o?ci i zrobi? licencj?. Mo?e jednak?e nie b?dzie ju? trzeba?
    >
    > Najlepiej żeby takiego zawodu z licencją czy bez nie było. Kompletnie zbędny
    > koszt. Jaka jest korzyść z pośrednika w dobie internetu?
    >
    > Chociazby taka że posprawdza ci papiery Czy działka ma dojazd czy sluzebnosc
    > ustanowioną itp - nie kazdy sie na tym wszystkim zna

    To samo zrobi notariusz (o ile nie znacznie lepiej) w ramach opłaty notarialnej.
    Po drugie za pobieżne przejżenie papierów z miną znawcy zapłacić min. 5% wartości
    nieruchomości to raczej drogo wychodzi.

    --
    ZZ@private

  • 6. Data: 2012-07-14 21:42:35
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    ZbyszekZ <z...@g...com> napisał(a):

    > W dniu sobota, 14 lipca 2012 16:39:04 UTC+2 u=BFytkownik Przemek napisa=B3:

    > anie,
    > ie zb=EAdny=20
    > zebnosc=20
    >
    > To samo zrobi notariusz (o ile nie znacznie lepiej) w ramach op=B3aty notar=
    > ialnej.
    > Po drugie za pobie=BFne przej=BFenie papier=F3w z min=B1 znawcy zap=B3aci=
    > =E6 min. 5% warto=B6ci nieruchomo=B6ci to raczej drogo wychodzi.
    >
    > --=20
    > ZZ@private
    Dlaczego 5% a nie 0,5% albo 300 złotych albo 1000 złotych. Wolny rynek bardzo
    ładnie weryfikuje ceny.

  • 7. Data: 2012-07-14 23:04:50
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > Najlepiej żeby takiego zawodu z licencją czy bez nie było. Kompletnie
    > zbędny koszt. Jaka jest korzyść z pośrednika w dobie internetu?

    Bardziej interesuje mnie w zasadzie wycena nieruchomości, ocena jakości
    gleb, otoczenia, tego co chce klient. Dopasowania działki pod klienta. Jedni
    są na emeryturze, drudzy po 30-tce z kiklumiesięcznym dzieckiem, inni znów
    chcą mieszkać pod lasem.

    Prawdę mówiąc, jestem świadkiem jak sprzedane zostały dwie działki, które są
    na terenach bardzo słabo wsiąkających wodę (sporo gliny). Było to w latach
    upałów, gdy tereny nie przypominały bagna. Teraz właściciele męczą się w
    swoich domach i płaczą podczas każdego deszczu, a skrzynka elektryczna chyli
    się ku upadkowi :) Ja oczywiście takie tereny szybko rozpoznałęm analizując
    rosnące tam rośliny :)

    Doba internetu, dobą internetu, ale uwierz mi, że jest wieluuuuuuuuuu ludzi,
    którzy po prostu z komputera nie korzystają w taki sposób jak robimy to my.
    Po prostu są bardziej humanistyczni i wolą iść do biura porozmawiać z drugim
    człowiekiem, podpisać papiery i czekać na telefon. Internet niczego nie
    zmienił w tej kwestii, może obniżył sprzedaż u pośredników o jakiś tam
    procent.

  • 8. Data: 2012-07-15 12:37:12
    Temat: Re: Po?rednicy nieruchomo?ci
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.07.2012 Przemek <olowek5-to> napisał/a:

    > Najlepiej ?eby takiego zawodu z licencj? czy bez nie by?o. Kompletnie zb?dny
    > koszt. Jaka jest korzy?? z po?rednika w dobie internetu?
    >
    > Chociazby taka ?e posprawdza ci papiery Czy dzia?ka ma dojazd czy sluzebnosc
    > ustanowion? itp - nie kazdy sie na tym wszystkim zna

    Pierdu pierdu. Z reguły nie do końca pamięta, gdzie nieruchomość się
    znajduje. Zdarza się, że nigdy jej nie widział. Czy bierze odpowiedzialność
    za to, gdyby działka nie miała dojazdu? Odpowiedź brzmi: nie.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2012-07-15 13:42:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.07.2012 vitek <v...@s...pl> napisał/a:
    > Doba internetu, dob? internetu, ale uwierz mi, ?e jest wieluuuuuuuuuu ludzi,
    > którzy po prostu z komputera nie korzystaj? w taki sposób jak robimy to my.
    > Po prostu s? bardziej humanistyczni i wol? i?? do biura porozmawia? z drugim
    > cz?owiekiem, podpisa? papiery i czeka? na telefon. Internet niczego nie
    > zmieni? w tej kwestii, mo?e obni?y? sprzeda? u po?redników o jaki? tam
    > procent.

    To niech idą do rzeczoznawcy budowlanego (czy jakkolwiek go tam nazwać), który
    za pińcet złoty (kilka procent opłaty pobieranej przez pośrednika)
    posprawdza takie tematy. Ja z doświadczeń dwuletniego szukania działki lub
    domu mam jak najgorsze zdanie o pośrednikach. Nie spotkałem takiego, któremu
    chciałbym zapłacić pińcet złotych za cokolwiek, a było ich kilkunastu. Ale
    wszyscy żądali minimum 3% ode mnie i podobną, lub niewiele mniejszą, kwotę
    od sprzedającego.

    Najbardziej mi się podobał frajer, który chciał mi wcisnąć działkę z
    zajęciem komorniczym przez dwóch komorników oraz dożywotnim użytkowaniem
    przez rodzinę właściciela (w celu obrony przed komornikami). Długo się
    zapierał, że wszystko jest OK, w końcu przyznał, że są drobne problemy
    prawne, ale to nic. :)

    Z innym szukaliśmy działki przez pół godziny, bo "gdzieś tutaj musi być". W
    końcu mówi, że to tu. Facet opowiada, opowiada, ściemnia, gdzie tutaj są
    media i tak dalej, bez mrugnięcia okiem, a ja słucham jednym uchem i
    patrzę na mapkę. No nic tu nie pasuje. W końcu okazało się, że to nie ta
    działka. Nigdy nie znaleźliśmy właściwej. Takich historii mam na cały
    wieczór przy piwie.

    Dla mnie temat jest prosty - pośrednik służy sprzedającemu, który dzięki
    niemu nie musi odbierać telefonów, jeździć, pokazywać. I to sprzedający
    powinien mu całość płacić w sposób bezpośredni. Gdyby całość zarobku pośrednika
    przenieść wprost na sprzedającego, to nagle by się okazało, że ten musi
    zapłacić np. 6% ceny nieruchomości za tę usługę. Spora część by zrezygnowała
    (i dobrze).

    Kupujący za prostą usługę wykonywaną dla sprzedającego w postaci pokazania
    nieruchomości płacić nie powinien. Rynek by zapewne wygenerował usługi
    (płatne) dla kupującego w postaci zawężenia katalogu nieruchomości do
    obejrzenia. Np. Kupujący płaci pińcet złoty, w zamian pośrednik oferuje mu
    listę nieruchomości skonfrontowanych z jego *szczegółowymi* oczekiwaniami
    co do charakteru, stanu, lokalizacji, wielkości, stanu prawnego itd itp.
    Ale konkretnie, czyli np. klient mówi, że nie chce domu na działce w
    użytkowaniu wieczystym, a pośrednik to rzeczywiście SPRAWDZA, żeby nie było
    lipy.

    Nie uważam, że liberalizacja każdego zawodu jest słuszna (np. nie ma nic
    złego w wymogach dla taksówkarzy, jedyne, czego nie powinno być, to
    ustalanego przez gminę limitu licencji), ale akurat tutaj by się przydała.
    Przyszłoby trochę ludzi spoza układu i rozwaliło tę zmowę, żeby z każdej
    strony transakcji ściągać ile się ta. Teraz pośrednicy to by najchętniej
    obciążyli nawet notariuszy opłatą za to, że "ich" transakcję finalizują. :)
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2012-07-15 13:58:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2012 23:04:50 +0200, vitek napisał(a):

> [...]
    > człowiekiem, podpisać papiery i czekać na telefon. Internet niczego nie
    > zmienił w tej kwestii, może obniżył sprzedaż u pośredników o jakiś tam

    Mhm.. A teraz powiedz, jaki minister i urzędnik odpowiada za jakość bułek w
    sklepie. No bo ludzie mogą się nie znać...

    --
    _______/ /_ GG: 3524356