  • 1. Data: 2010-03-11 01:06:40
    Temat: Postawic altanke
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Chcialem wybudowac altanke na dzialce rolnej (w planie zagospodarowania
    te tereny sa pod budownictwo jednorodzinne). Co gorsza postanowilem to
    zrobic zgodnie z prawem. Zgodnie z informacjami:
    http://bip.piaseczno.pl/public/popup.php?id_menu_ite
    m=60788
    napisalem oswiadczenie o dysponowaniu nieruchomoscia, zgloszenie budowy,
    na mapce z aktu notarialnego zaznaczylem gdzie ta buda ma stac i
    radosnie udalem sie do urzedu. A w urzedzie wymyslili, ze mam jeszcze
    zrobic projekt tej altanki, zdobyc mape sytuacyjno-wysokosciowa i
    uzgodnienie melioracyjne i jeszcze wylaczenie z produkcji rolnej tego
    kawalka pod altana.
    Ja chce postawic tylko altanke, zeby trzymac tam troche narzedzi
    ogrodniczych, moze od biedy przenocowac, a chca odemnie dokumentow
    jakbym tam chcial postawic kwatere glowna NATO.
    Czy naprawde maja prawo sie tego wszystkiego domagac?
    Kusi mnie, zeby altance dorobic kolka i ja "tymczasowo" parkowac na dzialce.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2010-03-11 06:55:55
    Temat: Re: Postawic altanke
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > Czy naprawde maja prawo sie tego wszystkiego domagac?
    > Kusi mnie, zeby altance dorobic kolka i ja "tymczasowo" parkowac na
    :)
    Z mocy prawa budynki na gruntach rolnych służace do produkcji rolnej a
    takową jakby nie było jest ta altanka na narzedzia są nadal gruntami
    rolnymi i nie podlegają wyłączeniem
    Dom rolnika coprawda tez zalicza się do budynków służących do produkcji
    rolnej ale w zgloszeniu zamiaru budowy takiej altanki lepiej nie
    wspominac o tym,ze zamierzasz ja w ten sposób używać.
    :)
    Tez muszę jechac w najblizszych dniach do Starostwa załatwić zgłoszenie
    budowy budynku gospodarczego ale dodatkowo chce go postawić w granicy
    czyli podlegajacym pewnym dodatkowym ograniczenia ponad te 35 m.kw
    Mam nadzieję, że wystarczy im szkic budynku i nie będą chcieli projektu
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    sklep: http://trawki.pl/

  • 3. Data: 2010-03-11 07:39:37
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 11 Mar, 02:06, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Czy naprawde maja prawo sie tego wszystkiego domagac?
    > Kusi mnie, zeby altance dorobic kolka i ja "tymczasowo" parkowac na dzialce.

    no niestety ale wpadles.
    tu masz co mozesz postawic bez zezwolenia a tylko zgloszenie.
    http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/przed-budow
    a/bez-pozwolenia,6320_4667.htm

    druga sprawa to kazdy ma to gdzies jesli mu nie przszkadza. Natomiast
    jesli zbudujesz jakies badziewie w granicy i to jeszcze sasiadowi
    przekadza w zyciu to moze w swoim wzburzeniu emocjonalnym zakablowac
    do urzedu.

  • 4. Data: 2010-03-11 09:18:14
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Tadeusz Smal pisze:

> [...]
    > czyli podlegajacym pewnym dodatkowym ograniczenia ponad te 35 m.kw
    > Mam nadzieję, że wystarczy im szkic budynku i nie będą chcieli projektu

    Chyba 25, nie 35?

    Skoro stawiasz blisko granicy, dodatkowo jedziesz na rozmowe,
    wiec prosze spytaj swoich o minimalna odległość :-)
    Zdania sa podzielone - najoptymistyczniejsze mówi o 1,5 m,
    gdy bud. gosp, sciana bez okien i jakas tam wysokosc (bodajze
    ponizej 3 m). Ma to jakoby wejsc w zycie w czerwcu.
    Jest to nieudokumentowana plotka, ale kto wie?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 5. Data: 2010-03-11 10:01:31
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ponizej 3 m). Ma to jakoby wejsc w zycie w czerwcu.
    > Jest to nieudokumentowana plotka, ale kto wie?

    Ja wiem ;-)
    wlasnie przerabialem to w Jozefowie pod wawa
    25 m2 tereny budowlane
    35 m2 tereny rolne
    co do odleglosci od granicy to sa dwa wyjscia
    1. pismo do ministerstwa infrastruktury o zgode.
    2. jesli nie ma MPZP tylko WZ to zrobilem tak:
    pisemko do urbanistyki o wydanie WZ z posadowieniem budynku jak na mapce
    (budyneczek narysowany gdzie ma byc z zaznaczonymi odleglosciami od granicy,
    a jako zalacznik takie pisemko:
    zgoda na usytuowanie budynku zgdonie z ponizsza mapka, mapka, i pod nia dane
    wszystkich (nawet tych graniczacych samymi naroznikami) sasiadow i ich
    podpisy.
    i po tygodniu dostalem WZ takie jak chcialem ;-)

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-03-11 10:04:26
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Kusi mnie, zeby altance dorobic kolka i ja "tymczasowo" parkowac na
    > dzialce.

    I tak należy zrobić, walka z urzędasami to jak kopać się z koniem.

    Ale mimo wszystko powiem Wam, że udało mi się załatwić zgłoszenie na budowę
    wiaty :-)

    Będzie deczko większa niż w "projekcie", ale trudno taka mi wyszła :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 7. Data: 2010-03-11 10:29:01
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    HANA pisze:
    > 25 m2 tereny budowlane
    > 35 m2 tereny rolne

    Aaaa, nie wiedzialem.

> [...]
    > podpisy.
    > i po tygodniu dostalem WZ takie jak chcialem ;-)

    Niestety, sąsiedzi niedostępni - nigdy ich nie widzialem, ale są.
    Chodziłoby mi o "twardy przepis" i chyba stanie na 3 m, bo wiele
    zródel wskazuje wlasnie taki dystans. Tylko zaniepokoila mnie ta
    plotka o zmianach szykowanych na czerwiec ...

    dziekuje i pozdr
    --
    A S

  • 8. Data: 2010-03-11 10:33:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > i po tygodniu dostalem WZ takie jak chcialem ;-)

    po tygodniu??? To chyba czysta lewizna była :-))))) Ja ja sobie praworządnie
    czekam juz 10 miesiąc :/

    b.

  • 9. Data: 2010-03-11 10:46:06
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > po tygodniu??? To chyba czysta lewizna by a :-))))) Ja ja sobie praworz dnie
    > czekam juz 10 miesi c :/

    też myślę, że coś nie teges, samo wysłanie korespondencji w dwie
    strony tyle trwa, ale chwała urzędnikom za to, że ułatwiają ludziom
    życie :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2010-03-11 11:00:35