  • 11. Data: 2009-10-12 12:00:03
    Temat: Re: Maliny - cięcie
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:4ad2b702@news.home.net.pl Krystyna Chiger
    <k...@h...pl> napisał(a):
    > Użytkownik johnny napisał:
    > (...)
    >
    > Pozbawiamy się - świadomie. Akurat polana owocowanie wiosenne ma
    > takie, że szkoda pędu, który wycięty poprzedniego roku dałby w
    > sierpniu piękne owoce. Stwierdzono empirycznie, bo czasem jakiś
    > zabłąkany pęd ocaleje przy jesiennym wycinaniu.

    Hejka. Skoro decydujemy się na pozostawienie kilku zeszłorocznych pędów
    to nie powinniśmy z wycinką czekać aż do tej pory ale je usunąć zaraz po
    owocowaniu. A to dlatego, żeby nie konkurowaly z pędami tegorocznymi
    (światło, woda, skł. pokarmowe), żeby nie zagęszczały (choroby) oraz żeby
    nie przeszkadzaly w zbiorach.
    U nas w tym roku owoce Polany na tegorocznych pędach dojrzały już pod
    koniec lipca a Poranna Rosa ma jeszcze owoce.
    Pozdrawiam praktycznie Ja...cki

  • 12. Data: 2009-10-12 12:13:58
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Dirko pisze:

    > U nas w tym roku owoce Polany na tegorocznych pędach dojrzały już pod
    > koniec lipca a Poranna Rosa ma jeszcze owoce.

    No pięknie, ale po czym poznajemy, co mamy?
    Dostałam jakieś sadzonki malin ponad rok temu, wiosną, teraz pięknie się
    rozrosły, owocują od sierpnia do tej pory, maliny są duże, słodkie i
    jest ich pełno na pędach. Równocześnie wciąż kwitną i owocują. I nie
    wiem, co z tymi pędami, wycinać po owocowaniu, wiosną, czy wcale?
    Zeszłej jesieni skosiłam wszystkie, dobrze im to zrobiło.
    --
    Basia

  • 13. Data: 2009-10-12 12:49:18
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że szkoda pędu, który wycięty poprzedniego roku dałby w sierpniu
    > piękne owoce. Stwierdzono empirycznie, bo czasem jakiś zabłąkany pęd

    kiedyś kilka krzaków eksperymentalnie nie wyciąłem - tragedia w nastepnym
    roku

    --
    serdeczności! zbisa

  • 14. Data: 2009-10-12 15:12:00
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:hav6ij$9e8$1@inews.gazeta.pl Bbjk
    <b...@q...pl> napisał(a):

    > No pięknie, ale po czym poznajemy, co mamy?
    > Dostałam jakieś sadzonki malin ponad rok temu, wiosną,

    Hejka. Po owocach ich poznacie... :-) a konkretnie poszukaj (google) w
    opisie i na zdjęciach odmian.
    Pozdrawiam fotograficznie Ja...cki
    PS Ja stawiam na Pokusę. :-)

  • 15. Data: 2009-10-13 08:28:19
    Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>

    "Dirko" <i...@g...com> wrote in message
> [...]
    > U nas w tym roku owoce Polany na tegorocznych pędach dojrzały już pod
    > koniec lipca a Poranna Rosa ma jeszcze owoce.

    Świadomie zostawiłem cały post, więc nie pisz - tnij posty.

    Moja Polana jeszcze owocuje, wycinam stare pędy tak,
    jak opisał to twój adwersarzi nie widzę powodu,
    aby nie doradzać komuś takiego samego postępowania
    z odmianą Polana.

    Pozdrowienia,
    Jan_jr

  • 16. Data: 2009-10-13 11:45:59
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:hb1dn9$ube$1@news.onet.pl Jan_jr
    <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Świadomie zostawiłem cały post, więc nie pisz - tnij posty.

    Hejka. Młody, gdyby nie zaślepiała Cię chęć odgryzienia się (to taki
    stan kiedy świadomość raczej kiepsko funkcjonuje) wiedziałbyś dlaczego
    zostawiłem (zacytowalem) aż tyle tekstu. Niemniej jednak chętnie Ci to
    wyjaśnię.
    Usunięcie w moim poście całego fragmentu tekstu Johnnego spowodowałoby,
    że z pierwszego zdania tekstu Krychy nie byłoby wiadomo, czego pozbawiamy
    się. Natomiast z samego postu Krychy trudno by mi było coś wykasować bez
    uszczerbku dla jasności tematu.

    > Moja Polana jeszcze owocuje, wycinam stare pędy tak,
    > jak opisał to twój adwersarz

    Sądzę, że Johnny w żadnym wypadku nie jest moim adwersarzem (w sensie
    przeciwnikiem) ani ja jego. Wręcz przeciwnie cenię go za poczucie humoru i
    licząc na nie, przy pierwszej okazji, od razu walnąłem do niego z grubej
    rury. :-)
    Pozdrawiam subtelniej Ja...cki
    PS Aliści trzymaj się Janie jr zasad, które przecież nie ja wymyślilem czyli
    tnij posty i odpowiadaj pod spodem a mam nadzeję, że obejdzie się bez
    awersji. :-)

  • 17. Data: 2009-10-13 12:40:34
    Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>

    >W wiadomości news:hb1dn9$ube$1@news.onet.pl Jan_jr

    Mając na uwadze Twoje docinki w stosunku do innych,
    na wszelki wypadek napisałem to, co napisałem.
    Ale tylko i wyłacznie dlatego, że posłużę się tutaj Twoim tekstem:
[...]

    Mój dopisek nie miał "drugiego dna" i znów posłużę się Twoim tekstem:
    "(...) gdyby nie zaślepiała Cię chęć odgryzienia się (to taki stan kiedy
    świadomość raczej kiepsko funkcjonuje)(...)" to odniósłbyś się do mojej
    techniki
    cięcia malin, a nie mojego stanu świadomości

> [...]
    > stan kiedy świadomość raczej kiepsko funkcjonuje) wiedziałbyś dlaczego
    > zostawiłem (zacytowalem) aż tyle tekstu. Niemniej jednak chętnie Ci to

    Po pierwsze, "jr" to nie "młody" - ale tego to nie musiałeś wiedzieć.
    Po drugie, w jednym z ostatnich postów zwróciłeś komuś uwagę,
    aby nie przekręcał Twojego nicka - to już musiałeś wiedzieć.
    Być może Twoje uwagi Ciebie nie dotyczą.
    Po trzecie, myślę, że nie każdy chce Ci dogryźć.
    Staraj się myśleć pozytywnie, przecież wiosna coraz bliżej.

> [...]
    > licząc na nie, przy pierwszej okazji, od razu walnąłem do niego z grubej

    Powyższe zdanie zawiera, pomijając inne, poważny błąd logiczny.

    Wracając do tematu - wycinam suche, ca. 2-letnie badyle z malin odmiany
    Polana
    i jestem zadowolony. Jeżeli robisz inaczej i też jesteś zadowolony to czegóż
    więcej trzeba?

    Pozdrowienia,
    Jan_jr

  • 18. Data: 2009-10-13 15:12:49
    Temat: Re: Postów - cięcie
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:hb1sg9$bv6$1@news.onet.pl Jan_jr
    <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mając na uwadze Twoje docinki w stosunku do innych,
    > na wszelki wypadek napisałem to, co napisałem.

    Hejka. O, obrońco uciśnionych. ;-)
    Widzę, że w dalszym ciągu chyba nie wiesz na czym polega cięcie postów.
    Otóż zostawia się (cytuje) tylko ten fragment postu, którego dotyczy
    odpowiedź. Pozostały tekst powinno się wykasować. Wydaje mi się, że błędnie
    uważasz, iż ja nawołuję do usuwania całości.

    > Staraj się myśleć pozytywnie, przecież wiosna coraz bliżej.

    Rzeczywiście, dzisiaj właśnie widać i czuć pierwsze jej symptomy. <
    rotfl >
    Pozdrawiam zimowo Ja...cki

  • 19. Data: 2009-10-13 19:13:53
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Jan_jr wrote:

    > Po pierwsze, "jr" to nie "młody"

    O, to powiedz, co to. Na razie rozbudzasz ciekawość :-)

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 20. Data: 2009-10-14 07:15:38
    Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>