  • 101. Data: 2022-09-08 08:55:28
    Temat: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/09/2022 23:15, Marek wrote:
    > A bez iPhone ten Apple tag da się używać?

    Da się go wykryć jak jesteś w zasięgu, ale używać chyba nie.

    Alternatywy to:

    https://allegro.pl/oferta/samsung-galaxy-smarttag-lo
    kalizator-bluetooth-12427152041

    https://www.amazon.pl/Tile-Lokalizator-Bluetooth-zna
    jdowania-przedmiot%C3%B3w/dp/B09C29FR4G?th=1

    Jednak brak wymuszenia stosowanej aplikacji w każdym telefonie powoduje,
    że są znacznie mniej sensowne.

  • 102. Data: 2022-09-08 08:58:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/09/2022 23:31, Marek wrote:
    > Znajomy mieszkający na wsi zaczął w pewnym momencie życia  chodzenie
    > boso.

    Czy ten znajomy stanowi, jako grupa, coś w okolicy co najmniej 1%
    populacji aby można było mówić o czymś więcej niż wyjątkiem?

    Bo inaczej spokojnie można go nazwać dziwadłem. Znam jednego co chdzi w
    czapce z podbitką z folii aluminiowej. Znalazł na ali podobno.

  • 103. Data: 2022-09-08 10:07:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 8 Sep 2022 08:58:52 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy ten znajomy stanowi, jako grupa, coś w okolicy co najmniej 1%
    > populacji aby można było mówić o czymś więcej niż wyjątkiem?

    Populacji jakiej? Świata? Tylko homo sapiens sapiens czy wszystkie
    naczelne? No myślę, że więcej niż 1% chodzi boso.

    > Bo inaczej spokojnie można go nazwać dziwadłem.

    Upieranie się przy chodzeniu w obuwiu przy liczbie dostępnych
    opracowań typu "The health benefits of walking barefoot are
    incredible" również można nazwać dziwactwem.

    --
    Marek

  • 104. Data: 2022-09-08 10:27:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2022 10:07, Marek wrote:
    > Populacji jakiej? Świata?

    Rolników. O nich mowa.

    > Tylko homo sapiens sapiens czy wszystkie
    > naczelne?

    A inne planety? Zapomniałeś o kosmitach. A wszechświaty równoległe?

    > Upieranie się przy chodzeniu w obuwiu przy liczbie dostępnych opracowań
    > typu "The health benefits of walking barefoot are incredible" również
    > można nazwać dziwactwem.

    Raczej praktycznym podejściem. Tym samym co jedzenie żywności z lodówki
    mimo oczywistych zalet polowania na tygrysy.

  • 105. Data: 2022-09-08 13:43:04
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Sens chyba jest taki, że podobne zapisy ustanawiają klarowny podział
    > zakresu obowiązków, i obie strony są świadome tych zakresów.

    Tak jest. A zakres obowiązków to w konsekwencji także ciężar
    odpowiedzialności.

    > Tylko, jeśli nie dochowano należytej staranności. Nb. ciekawe jak
    > wyglada obecnie organizacja takiego nadzoru w czasie przerw. Przy
    > kilkuset uczniach paru nauczycieli nie ogarnie kto może szkołę opuscic,
    > a kto urywa się właśnie z zajęć, a chyba nie ma jakiegoś
    > skomputeryzowanego systemu przepustek?

    W niektórych szkołach są karty wejściowe, które trzeba odbić przy
    wejściu i wyjściu, tak było u mojej córki w gimnazjum/liceum. W
    młodszych klasach podstawówki (1-3) jest świetlica, jak dziecko
    zapiszesz, to musisz je odbierać, samo wyjść nie ma prawa. Nie wiem, jak
    jest w praktyce egzekwowane wychodzenie ze szkoły dzieci powyżej 3 klasy
    aż do końca podstawówki poza podpisaniem deklaracji. My po córkę
    przyjeżdżaliśmy i nikomu faktu wyjścia ze szkoły nie zgłaszaliśmy.
    Czasami zdarzało się, że wychodziła ze szkoły sama np. do koleżanki.
    Chyba po prostu musieli wszyscy podpisać deklarację, że po skończonych
    lekcjach dziecko przechodzi na rodziców odpowiedzialność.

    --
    Ewa

  • 106. Data: 2022-09-08 13:48:50
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > "Zwłaszcza", to sobie można (nawet należy) pisać w zgłoszeniu patentowym.
    > Biegnący człowiek używa przede wszystkim przedniej części stopy. Idący
    > zaś -- odwrotnie. Inaczej się nie da. No chyba że się skrada. Wszystkie
    > inne pomysły proszę kierować do Ministerstwa Głupich Kroków.

    ...albo do producentów obuwia dla biegaczy. Można im jakieś dodatkowe
    pomysły podrzucić, chociaż wydaje się, że rozpracowali "używanie" stopy
    do imentu, np.:

    https://www.asics.com/pl/pl-pl/running-advice/unders
    tanding-pronation-find-the-right-shoes-for-you/

    --
    Ewa

  • 107. Data: 2022-09-08 15:05:40
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-08 o 13:48 +0200, FEniks napisał:
    > ...albo do producentów obuwia dla biegaczy. Można im jakieś dodatkowe
    > pomysły podrzucić, chociaż wydaje się, że rozpracowali "używanie"
    > stopy do imentu

    Pozwolę sobie zauważyć, że interes producenta jest rozbieżny z
    interesem konsumenta.

    W interesie producentów obuwia leży, byśmy byli pokracznymi kalekami.
    W interesie producentów leków leży, byśmy byli schorowani.
    W interesie producentów samochodów leży, byśmy do warzywniaka jeździli
    trzytonowym SUVem.

    Klient ma odczuwać potrzebę za produktem i regularnie wracać po kolejny.

    Tylko proszę nie zarzucać mi wymyślania jakichś teorii spiskowych, bo
    nie jestem żadnym anty-systemowcem. Podaję tu tylko moje własne
    obserwacje z punktu widzenia spełnionego kapitalisty.

    Mateusz

  • 108. Data: 2022-09-08 16:41:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Podaję tu tylko moje własne obserwacje z punktu widzenia spełnionego
    > kapitalisty.

    To się nawet zgadza z poglądem dość mocno zakorzenionym w społeczeństwie.
    Głosi on, że ci wszyscy (spełnieni) kapitaliści najchętniej by nas boso
    bez butów puścili.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2022-09-08 17:27:09
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-08 o 16:41 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > To się nawet zgadza z poglądem dość mocno zakorzenionym w
    > społeczeństwie. Głosi on, że ci wszyscy (spełnieni) kapitaliści
    > najchętniej by nas boso bez butów puścili.

    Jak to bywa z poglądami, i ten jest mocno przesadzony. Ja natomiast mam
    nieodparte wrażenie, że ktoś mi tu szyje buty ukradkiem.

    Mateusz

  • 110. Data: 2022-09-09 11:31:34
    Od: Runt(R) <i...@k...org>

    > To się nawet zgadza z poglądem dość mocno zakorzenionym w społeczeństwie.
    > Głosi on, że ci wszyscy (spełnieni) kapitaliści najchętniej by nas boso
    > bez butów puścili.

    I kto by wtedy na nich pracował? ;-)

    --
    Runt ??