  • 1. Data: 2023-07-24 17:47:10
    Temat: Powoli się rozkręca
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://nieruchomosci.infor.pl/wiadomosci/5942172,wy
    najem-mieszkan-2023-wynajmujacy-coraz-czesciej-obniz
    aja-czynsze-o-ile.html
    Trochę niedobrze ze za wczesnie. Do wyborów kilka miesięcy i jesli ceny nieruchomości
    spadna to PiS je przegra. Chociaz nie pałam do PiSu miłoscia wielka i czysta to
    chciałbym zeby jeszcze raz wygrał.

  • 2. Data: 2023-07-24 21:22:52
    Temat: Re: Powoli się rozkręca
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    --

    Podsumowanie tego arta, co go nie przeczytałeś, lub przeczytałeś, ale nie
    zrozumiałeś masz tutaj:

    "Kiedy porównamy II kwartał 2023 r. do analogicznego okresu ubiegłego
    roku, mówimy już wprawdzie o spadku popytu rzędu 35%, ale trzeba pamiętać,
    że II kwartał 2022 r. był wyjątkowy z powodu bardzo wysokiego
    zainteresowania najmem ze strony uchodźców z Ukrainy. Jednak
    zainteresowanie ofertami najmu na Nieruchomosci-online.pl i tak jest
    obecnie wyraźnie wyższe niż jeszcze przed wybuchem wojny. Gdy porównamy
    2023 r. i 2021 r., popyt jest aktualnie większy o około 25%."

    Jeszcze 2 tygodnie i będą znowu casting dla chcących wynająć.
    Zagadka dla Ciebie, koto będzie szukał mieszkań na wynajem w połowie
    sierpnia?

    TG

  • 3. Data: 2023-07-24 21:23:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

  • 4. Data: 2023-07-24 22:00:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 lipca 2023 o 21:23:25 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    >
    > Jeszcze 2 tygodnie i będą znowu casting dla chcących wynająć.
    > Zagadka dla Ciebie, koto będzie szukał mieszkań na wynajem w połowie w sierpnia?

    W internecie wiekszosc przechwałek jest nieweryfikowalna poza tym w sytuacji w jakiej
    tutaj jestes to gdybyś nie wynajał albo wynajał za jakies cienkie pieniądze to głodny
    będziesz z biedy a tutaj nie napiszesz ze lipa tylko ze jest super. Mnie nie
    interesują pojedyncze przypadki a kierunki w jakich niektóre sprawy ida. Teraz
    wymiera powojenny ogromny wyz a mieszkań potrzebuje ponad dwa razy mniejszy od niego
    niz. Wniosek o dostępności, cenie itd nieruchomości musi być jeden. Ty się z tym nie
    zgadzasz ale nie masz nic na poparcie swojego stanowiska. A to moze być ostatni rok w
    którym czynsze najmu mogą być wyższy niz koszty własne. Ze niemożliwe? Wszystko jest
    mozliwe.

  • 5. Data: 2023-07-24 22:09:15
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 24.07.2023 o 21:23, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Jeszcze 2 tygodnie i będą znowu casting dla chcących wynająć.

    Uczciwie jednak przyznajmy, że te castingi to nie dlatego, że jest taki
    szał na rynku, tylko dlatego że to specyficzna, ulotna, mało
    rozgarnięta i niespecjalnie (wg. mnie) interesująca grupa. Sezon na
    najemców z lepszego sortu skończył się jakiś miesiąc temu. Teraz
    została już tylko studencka dzicz, i kto nie znalazł lokatora to musi
    urządzać castingi żeby nie wtopić.

    Mateusz

  • 6. Data: 2023-07-24 22:24:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 22:09 Mateusz Viste <m...@...invalid> pisze:

> [...]
    > najemców z lepszego sortu skończył się jakiś miesiąc temu. Teraz
    > została już tylko studencka dzicz, i kto nie znalazł lokatora to musi

    Zależy gdzie masz nieruchomości do wynajmu.
    Powrócimy do dyskusji we wrześniu.

    TG

  • 7. Data: 2023-07-25 17:33:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 22:00 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > stanowiska. A to moze być ostatni rok w którym czynsze najmu mogą być
    > wyższy niz koszty własne. Ze niemożliwe? Wszystko jest mozliwe.

    W PKO BP czytają pewnie grupę i postanowili wypuścić raport aby
    wyprostować Twoje urojenia:

    https://www.money.pl/gospodarka/wzrost-cen-mieszkan-
    nabiera-tempa-6923457808669664a.html

    "Średnia cena metra kwadratowego na najdroższym, warszawskim rynku wynosi
    obecnie 13,8 tys. PLN, a na najtańszym rynku łódzkim 8,5 tys. zł. W
    okresie ostatnich 5 lat wzrost średniej ceny wyniósł 75 proc. Najwyższą
    dynamikę cen odnotowano w tym okresie na rynkach gdańskim (87 proc.),
    krakowskim (82 proc.) i wrocławskim (81 proc.), a najniższą na poznańskim
    (57 proc.) i łódzkim (60 proc.) - wyliczają eksperci banku."

    i dalej:

    "Spodziewamy się, że ceny mieszkań pozostaną w trendzie wzrostowym w
    średnim okresie, z wyraźnym wzrostem ich rocznej dynamiki" - czytamy w
    najnowszym komentarzu PKO BP.

    Eksperci banku przekonują, że przyczyną takiej prognozy jest przede
    wszystkim wyraźny spadek oferty w konsekwencji zamrożenia wielu nowych
    inwestycji deweloperskich w ubiegłym roku w następstwie spadku popytu."

    TG

  • 8. Data: 2023-07-25 21:27:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 lipca 2023 o 17:33:13 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    zamrożenia wielu nowych
    > inwestycji deweloperskich w ubiegłym roku w następstwie spadku popytu."

    Mam lepsze
    https://www.money.pl/gospodarka/szturm-na-rynek-wtor
    ny-oferta-mieszkaniowa-topnieje-blyskawicznie-692341
    4089792128a.html
    Wystarczy tylko uwierzyć i stanie się prawdą.

  • 9. Data: 2023-07-25 23:14:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 lipca 2023 o 22:24:29 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Zależy gdzie masz nieruchomości do wynajmu.
    > Powrócimy do dyskusji we wrześniu.
    >
    > TG
    Napisz gdzie masz to ci powiem ile tam jest niezamieszkałych mieszkań.