  • 1. Data: 2017-04-09 09:02:06
    Temat: Powrót do przeszłości - drzewa
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    No i stało się. Znów wprowadzono debilne regulacje antyprawne dotyczące
    wycinki drzew.

    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/sejm-zaostrzyl-przepis
    y-dotyczace-wycinki-drzew,730291.html

    Jeszcze gorsze jak było przed wprowadzeniem za czasów PO, bo teraz
    stworzono pułapkę dla przedsiębiorczych ludzi, która skutecznie
    zniechęcająca do rozpoczynania jakiejkolwiek działalności gospodarczej.
    Osoba, która wytnie drzewo na swojej posesji przez pięć lat nie będzie
    mogła rozpocząć działalności gospodarczej, bo będzie surowo ukarana.

    Czy w tym pop......m kraju kiedykolwiek będzie normalnie i czy
    kiedykolwiek będzie poszanowanie prawa własności?

    Czy kiedykolwiek banda z wiejskiej zrozumie, że jebiąc przedsiębiorców
    podcinają gałęzie, na których siedzą?

    Najgorsze jest to, że ludzie cierpią tylko dlatego, że bandy cwaniaczków
    uskuteczniają walki polityczne, a krajem rządzi najbardziej po...ne
    ugrupowanie, które nie dość, że działa destruktywnie to swoimi, coraz
    bardziej durnymi posunięciami strzela sobie w stopy i zniechęca do
    siebie całe społeczeństwo.

    PO jak widać może triumfować zwycięstwo, bo osiągnęli to co chcieli
    czyli, żeby PIS sobie strzelił w stopę i zniechęcił do siebie społeczeństwo.

  • 2. Data: 2017-04-09 09:27:22
    Temat: Re: Powrót do przeszłości - drzewa
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 09:02:09 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > Czy w tym pop......m kraju kiedykolwiek będzie normalnie i czy
    > kiedykolwiek będzie poszanowanie prawa własności?

    zgadzam sie ze jest burdel. Jeste ciekawy czy mozna napisac przepis dla ludzi
    prywatnych którego przedsiębiorcy nie mogliby obejsc -a jednoczesnie dla tych
    przedsiebiorcow neutralny.
    Teraz łatwo obeszli prawo - przekazac dzialke prywatnej osobie, ona wycina i oddaje
    teren. Jak to napisac inaczej by wlascicel dzialki mógł nią dysponowac?

    b.

  • 3. Data: 2017-04-09 10:17:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-09 o 09:27, Budyń pisze:

> [...]
    teren. Jak to napisac inaczej by wlascicel dzialki mógł nią dysponowac?

    Tylko po jakiego grzyba tak kombinować?

    Ci co mieli latami coś do wycinki, wycięli co potrzebowali, kiedy
    pozwoliła na to ustawa.

    Ci, którzy potrzebują wyciąć, bo chcą przynosić w zębach podatki także
    powinni mieć prawo wycinać.

    Przecież nikt nie wycina tylko i wyłącznie dlatego, żeby wycinać, ale
    dlatego, że ma taką potrzebę. Sam latami borykałem się z tymi
    problemami. Latami nie mogłem doprosić się urzędników o pozwolenie na
    usunięcie chwastów (topole) o wysokości 25m z własnego podwórka.
    Spadające gałęzie niszczyły dach domu, zagrażały zdrowiu i życiu
    domowników. Nawet jak jedna z gałęzi spadając uderzyła mamę w ramię,
    która doznała uszczerbku na zdrowiu (pęknięty obojczyk) też nie
    pozwolono. Jedynie doradzono mi, żeby obciąć gałęzie, ale gdybym obciął,
    a z tego powodu drzewo zaczęłoby usychać to dopierdolili by mi taką
    karę, że nie pozbierałbym się do końca życia. Drzewa tego gatunku są
    bardzo słabe. W środku pnia spróchniałe i puste, dlatego podatne na
    złamanie przez wichury.

    Ale do idiotów, urzędasów nie docierały żadne argumenty, bo oni kurczowo
    trzymali się przepisów, a każdy bał się wychylić, żeby czasami nie
    stracić ciepłej posadki.

    Pojedyncze drzewa czy krzewy w naszym klimacie i tak nie mają znaczenia
    dla całego ekosystemu, ponieważ mają znikomy udział. Udział dopiero mają
    natomiast duże połacie lasów i te powinny pozostawać w rękach
    państwowych, a gospodarowanie powinno być z rozmysłem. Drzewa stare i
    chore powinny być wycinane, a w ich miejsce sadzone nowe. Drzewo stare i
    chore tylko rozprzestrzenia choroby na drzewa zdrowe, dlatego powinny
    być usuwane.

    Poza tym głównym producentem i magazynem tlenu na Ziemi są oceany i lasy
    tropikalne.

    W naszym klimacie udział zieleni w produkcji tlenu jest znikomy,
    dlatego, że tlen produkowany jest przez drzewa i krzewy tylko wtedy,
    kiedy jest odpowiednie nasłonecznienie, a tego nasłonecznienia jest u
    nas mało. Każda roślina aby żyć potrzebuje tlenu, który zużywa cały
    czas, a produkuje tylko w okresach nasłonecznienia.

  • 4. Data: 2017-04-09 12:33:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 10:17:05 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > powinni mieć prawo wycinać.
    >
    > Przecież nikt nie wycina tylko i wyłącznie dlatego, żeby wycinać, ale

    otóż to. Prywatny wlasciciel dzialki nalepiej zadba o wlasna dzialke, wycinając i
    nasadzajac drzewa wedle wlasnej, racjonalnej potrzeby typu wyciąc drzewo chore itp.

    Ale podstawową cechą (potrzebą jak to nazwales) przedsiębiorstwa jest wygenerowac
    zysk. Jesli mu pozwolisz na wycięcie parku i zarobienie na deweloperce -on to zrobi.
    To ze zrujnuje układ przestrzenny miasta itd nie ma na to żadnego wpływu.
    Jesli przeszkodą bedzie zabytek - to go wyburzy, jesli tylko państwo mu zakazu nie
    da. Bo liczy się zysk.

    Dlatego inaczej trzeba traktowac prywatną wlasnosc od przedmiotu inwestycji (tez
    prywanego). A tego tak łatwo opisac sie w legislacyjnym zapisie chyba nie da.

    b.

  • 5. Data: 2017-04-09 13:14:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A czasami nie jest tak ze jak dostanie zgode na wyciecie drzew to nie musi czekac
    pieciu lat. Nie lubisz pisu, Twoja sprawa. Ale nie oszukuj. Mnie pis jako caloksztalt
    tez nie pasuje. Ale pasuje mi ich stanowisko w sprawie uchodzcow i jesli sie nie
    zmieni to bede na nich w nastepnych wyborach glosowal. Z podobnym obrzydzeniem na pis
    beda glosowali fanatycy dzisiejszej opozycji, ci dostajacy 500 na dziecko. Przygotuj
    sie na minimum jeszcze jedna kadencje tych co dzisiaj rzadza.

  • 6. Data: 2017-04-09 13:25:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-09 o 12:33, Budyń pisze:
> [...]

    prywanego). A tego tak łatwo opisac sie w legislacyjnym zapisie chyba nie da.

    W jaki sposób ma zarobić, skoro park jest państwowy?
    Jeżeli jest jego własnością to dlaczego ma mu ktoś zabraniać?
    Skoro państwo tak chce chronić prywatne parki i prywatne budynki
    zabytkowe to niech ma pierwszeństwo wywłaszczania i pierwokupu.
    Np. wprowadzi obowiązek powiadamiania urzędu o zamiarze sprzedaży czy
    zmiany użytkowania. Po skierowaniu pisma do urzędu, państwo niech ma
    obowiązek udzielenia zgody lub wywłaszczenia za kwotę X + 40%.
    Przy czym kwota X to uśredniona, deklarowana wartość nieruchomości przez
    dotychczasowego właściciela w przeciągu ostatnich np. 5 czy 10 lat, od
    której właściciel płacił podatki.
    Na takich samych zasadach państwo powinno mieć możliwość wywłaszczania
    oraz pierwokupu wszelkich prywatnych nieruchomości oraz ziemi. Podobnie
    też państwo powinno mieć możliwość wywłaszczenia każdego, nowego
    nabywcy, jeżeli uzna, że transakcja odbyła się po zaniżonej cenie.
    Załóżmy wartość rynkowa nieruchomości wynosi 1mln zł, a ktoś sprzedał za
    50 tys. zł to państwo powinno mieć możliwość wywłaszczenia nowego
    nabywcy np. w przeciągu roku za kwotę 50 tys. +40% czyli za 70 tys. zł.
    Każda transakcja kupna-sprzedaży powinna być poprzedzona zgłoszeniem.
    Jeżeli urząd nie da odpowiedzi w przeciągu 14 dni to powinno być to
    jednoznaczne z akceptacją.
    W ten sposób ukrócił by się proceder sprzedaży/zakupu nieruchomości za
    1/100 jej wartości, bo państwo zawsze miałoby pierwszeństwo.

    Podobnie też ukróciłby się proceder zaniżania podatków od nieruchomości,
    które powinny być płacone od wartości deklarowanej, a nie od ilości
    kostki brukowej na podwórku.

    Jeżeli ktoś będzie mocno zaniżał podatek to może się okazać, że państwo
    go wywłaszczy płacąc mu tylko tyle ile ktoś zadeklarował + 40%. W
    interesie każdego obywatela będzie wtedy uczciwe deklarowanie wartości i
    nie oszukiwanie przy transakcjach.

    Proste i skuteczne.

    P.S. To nie mój pomysł tylko Korwina Mikke

  • 7. Data: 2017-04-09 14:18:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    > W jaki sposób ma zarobić, skoro park jest państwowy?
    a kto powiedzial ze panstwowy? nie mowie o panstwowych

> [...]
    > zmiany użytkowania. Po skierowaniu pisma do urzędu, państwo niech ma
    > obowiązek udzielenia zgody lub wywłaszczenia za kwotę X + 40%.

    no i widzisz - z pomyslu dosc prostego na zezwolenie wycinki drzew na prywatych
    posesjach, z ograniczeniem zeby to nie dotyczyło przedsiebiorców (bo ci uszanują
    tylko i wyłącznie swój zysk) robisz wielopietrową ustawę z finansowymi obciążeniami
    skarbu państwa.
    Juz nawet pis wymyślił to lepiej...

    b.

  • 8. Data: 2017-04-09 14:26:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prawo pierwokupu panstwo, i to nie tylko nasze, ma od zawsze. Ma to na celu
    przypilnowanie ludzi zeby na podatkach nie oszukiwali. Co do drzew. Wlasnosc ziemi w
    Polsce jest dwu wymiarowa, dlugosc x szerokosc. A drzewo rosnie i pod ziemia. Czesc
    podziemna nalezy do panstwa. To chyba powinno sie miec zgode wlasciciela jak mu sie
    chce cos zabrac? Uzyskanie zgody na skorzystanie z tego co pod ziemia wynika z prawa
    jakie obowiazuje. Zrobili ostatnio wyjatek i pozwolili wycinac drzewa. Ale sie
    pokapowali ze zle zrobili i powrocili do troche zlagodzonych poprzednich przepisow.
    Jak wykopiesz w panstwowym lesie dzbanek ze zlotymi monetami to musisz oddac. Jak
    wykopales bez zezwolenia to jeszcze jest odpowiedzialnosc karna, ciekawostka w ZSRR w
    takim przypadku znalazca placil podatek w wysokosci 10% wartosci znaleziska. Ale jak
    w panstwowym lesie znajdziesz wypchniety przez ziemie dzbanek ze zlotem to zglosic
    musisz ale nikt Ci zlota i dzbanka nie zabierze.

  • 9. Data: 2017-04-09 14:58:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.04.2017 09:02, Uzytkownik wrote:

> [...]
    >
    > PO jak widać może triumfować zwycięstwo, bo osiągnęli to co chcieli
    > czyli, żeby PIS sobie strzelił w stopę i zniechęcił do siebie

    Gdyby lewactwo z PO sprzeciwoło się relokacji murzynów na naszym
    terytorium oraz gdyby postawili się unii w kwestiach dostępu/rozkradania
    naszej gospodarki, gdyby załatwili takie sprawy jak drzewa to by wygrali
    trzecią kadencję.

  • 10. Data: 2017-04-09 15:11:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdyby babcia miala wasy to by byla dziadkiem.