  • 41. Data: 2017-04-11 12:08:59
    Temat: Re: Powrót do przeszłości - drzewa
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.04.2017 11:54, Pete wrote:

    > Ze 2 lata zajmie zmiana planu na teren zabudowy mieszkaniowej. Tyle może
    > poczekać.
    > I powstanie budowa legalnie.

    No to jak legalnie to w czym problem?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 42. Data: 2017-04-11 12:12:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 11:39, Pete pisze:

    > Znaczy wyciąłeś wszystko?

    Nie wszystko. Tylko te drzewa, które były stare, brzydkie i przerzedzone
    i miały zbyt rozłożyste gałęzie oraz te, które zasłaniały mi światło do
    domui, bo były zbyt wysokie.
    Wycinając myślałem, aby nasadzić młode, ładne, ozdobne drzewa i krzewy,
    tylko w nieco innym miejscu tak, aby utworzyć ścianę oddzielającą od
    oczu sąsiadów.
    Tylko po wprowadzeniu tej nowelizacji ustawy zaczynam się zastanawiać
    czy sadzić, co sadzić i gdzie sadzić i czy aby po posadzeniu kiedyś nie
    będę miał problemów z wycinką, jeżeli zajdzie taka potrzeba lub wybór
    okaże się nietrafny.

    > Ja ma przykład w mojej okolicy. Obecny właściciel działki wyciął
    > wszystko co na niej rosło (a było tam z 20 pięknych 60 -80 letnich
    > drzew) bo 'działka się lepiej sprzeda, jak na niej nic nie rośnie)
    >
    > Nóż się w kieszeni otwiera. Bo może nowy właściciel wolałby mieć kilka
    > drzew. Ale nie, ten ch... wiedział lepiej.

    A Ty wiesz lepiej jakie potrzeby mają Twoi sąsiedzi i uważasz, że to Ty
    powinieneś zadecydować. Ot typowa cecha Polaczka :)

  • 43. Data: 2017-04-11 12:12:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.04.2017 11:54, Pete wrote:

    > I zdąży umrzeć zanim drzewo osiągnie 5m.

    5m to leylandy osiągają w 5 lat :-)))

    > Tu tuja, tam tuja.
    > Jak na cmentarzu :P

    Nie sadzę tego.
    teraz przymierzam się do miłorzębu dwuklapowego

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 44. Data: 2017-04-11 13:11:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-11 o 12:08, quent pisze:

> [...]

    Budyń! Przecież po to tworzy się PZP aby prywaciaż nie mógł w miejscu
    planowanej zabudowy jednorodzinnej wybudować spalarni śmieci!"

    Ergo - jeśli w parku można wyciąć drzewa, to droga do sprzedaży pod
    inwestycje jest z 5 razy krótsza niż dawniej.

    --
    Pete

  • 45. Data: 2017-04-11 13:14:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-11 o 12:12, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > A Ty wiesz lepiej jakie potrzeby mają Twoi sąsiedzi i uważasz, że to Ty
    > powinieneś zadecydować. Ot typowa cecha Polaczka :)

    Taaa, sąsiedzi, którzy nie wiadomo kiedy się pojawią i kim będą. A może
    oni chcieliby zdecydować co chcą. Drzewa czy trawnik.
    A nie ja.
    Ale i tak wszystko wiesz najlepiej.
    W każdym wątku.

    --
    Pete

  • 46. Data: 2017-04-11 13:19:07
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.04.2017 13:11, Pete wrote:

> [...]

    > Ergo - jeśli w parku można wyciąć drzewa, to droga do sprzedaży pod
    > inwestycje jest z 5 razy krótsza niż dawniej.

    W parku nie można wycinać drzew. Jeśli ktoś to zrobił legalnie to
    znaczy, że to nie był *park*.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 47. Data: 2017-04-11 14:06:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 10:58:47 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]
    prywatnej różnią się od osoby inwestującej. A w swietle prawa obie są po prostu
    posiadaczmi kawałka gruntu.

    > Cele nie powinny nikogo interesować, dlatego właśnie tworzy się plany.

    nadajemy na innych falach - nie mówie o mpzp- mowie ze celem wlasciciela prywatnego
    jest jakos tam sensowne zagospodarowanie terenu. A celem inwestora jest ZYSK, i nie
    ma ograniczen zeby to sie nie stalo kosztem czegokolwiek np wycinki drzew. Bo
    inwestor buduje, sprzedaje, liczy zysk - i wiecej nie ogląda swoich osiągnięć typu
    zrujnowany zabytek, wycięte drzewa czy budynki wybudowane w skandaliczny sposób.

    b.

  • 48. Data: 2017-04-11 14:08:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-11 o 13:19, quent pisze:

    > W parku nie można wycinać drzew. Jeśli ktoś to zrobił legalnie to
    > znaczy, że to nie był *park*.

    W aktualnym stanie prawnym, tylko obszar chroniony/pomnik przyrody
    chroni przed wycinką.
    Żaden PZP przed tym nie chroni.

    --
    Pete

  • 49. Data: 2017-04-11 14:14:41
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.04.2017 14:08, Pete wrote:

    > W aktualnym stanie prawnym, tylko obszar chroniony/pomnik przyrody
    > chroni przed wycinką.
    > Żaden PZP przed tym nie chroni.

    Plan może zawierać tereny zielone ale na terenie państwowym!
    Prywaciażowi wtedy nic do tego.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 50. Data: 2017-04-11 14:42:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 14:14:43 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Plan może zawierać tereny zielone ale na terenie państwowym!

    http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-12421
    0.html

    b.