  • 71. Data: 2017-04-11 20:44:20
    Temat: Re: Powrót do przeszłości - drzewa
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 20:03:49 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > piąty raz tłumaczę - bo jeden dba jak o swoje, a drugi nie, napaskudzi i się zmyje.
    Jeden jest długoterminowym wlascielem a drugi tylko na czas zarabiania na
    nieruchomosci kasy.

    Budyn skoncz pierniczyc :)
    Teleportuj sie 500 lat wstecz i wez zobacz gdzie dzisiaj mieszkalbys, gdyby
    taka ustawe wprowadzic wtedy. W szalasie!!

    Przeciez wszystkie dzisiejsze betonowe miasta to byly kiedys tereny gdzie
    rosly drzewka, krzewy i hasaly sobie jelonki. Je tez wycieto i nikt z
    "miastowych" juz o tym nie pamieta. Za to potrafi sie przypierdolic o to,
    ze na prowincji wlasciciel zetnie sobie kilka drzewek.

    To jest hipokryzja :)

    Ja na ten przyklad wycialem w styczniu na swojej dzialce ok 30 drzew
    i przygotowuje teren pod budowe 15-20 garazy na wynajem. Teren mam
    idealny, blisko osiedla, zapotrzebowanie jak cholera, ceny wynajmow
    wysokie. Standard zrobie wysoki to nie bedzie zadnego problemu z wynajmem.

    I co - mialem prawo (moralne), czy nie? Przeciez wsie, miasteczka i miasta
    musza sie jakos rozwijac :) Zeby nie bylo, ze wycina sie wszystko jak leci -
    zostawilem na tej dzialce kilkadziesiat innych drzew, bo mi sie podobaja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2017-04-11 20:49:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 20:18:16 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    zmyje. Jeden jest długoterminowym wlascielem a drugi tylko na czas zarabiania na
    nieruchomosci kasy.

    > Ale zbuduje nieruchomości, sprzeda i są pieniądze dla państwa. Pieniądze
    > ze sprzedaży, pieniądze z podatków, pieniądze z VAT-ów od materiałów
    > budowlanych, podatków od dochodów, rozwiązanie problemów mieszkaniowych itd.

    to jest inna kwestia. Trzeba pozwolic dzialac ale tak aby poza zyskiem firmy (z
    odpowiednimi do tego vatami, podatkami itp) nie pozostały zgliszcza.

    > Po jaką cholerę chcesz zarzynać kurę znoszącą złote jaja?

    a dlaczego zaraz zarzynac. To ze drzew swobonie nie wytną to sie spodziewasz ze
    deweloperka przestanie istniec?

    > Dużo regulacji to dużo problemów i duża pokusa do robienia przekrętów i
    > wstrzymywanie rozwoju gospodarczego.

    zgoda. Trzeba zostawic tylko niezbedne.

    b.

  • 73. Data: 2017-04-11 21:08:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 18:12:05 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Widziałeś kiedykolwiek operat szacunkowy nieruchomości?
    >
    > Tam się wycenia wszystko i naprawdę trudno jest tu zrobić jakikolwiek
    > przekręt, aby nie został wykryty. Operaty kilku rzeczoznawców mogą się
    > różnić od siebie o kilka procent.

    Raczysz Sobie żartować albo nie wiesz o czym piszesz
    Różnice miedzy wycenami tej samej nieruchomości mogą sięgać kilkadziesiąt procent

  • 74. Data: 2017-04-11 21:30:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 19:20:39 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > No wlasnie wymysliles najbardziej skomplikowaną i drogą (wykupy, operaty) metode na
    swiecie. I zauważ -zrobiles założenie walki z przekrętami czyli kazdy jest
    potencjalnym oszutem. I nieustana walka z urzedami, bo tam zgody byc nie moze.
    Dokladnie odwrotnie niz glosisz zwykle.

    I dodatkowo w metodzie opisanej przez użytkownika są ogromne możliwości do nadużyć i
    korupcji urzędniczej

    > A trzeba inaczej. Trzeba zalozyc ze czlowiek prywatny moze na swojej dzialce robic
    co chce, niech sobie wycina te drzewa bez zadnych pozwoleń.
    > Zabezpieczyc sie trzeba przed "inwestorami" których celem jest zysk. Czyli >zróbmy
    te zgłoszenia wycięcia drzew, trudno tyle papierologii trzeba znieść. >Jesli w ciągu
    5lat na dzialce powstanie jakas budowlanka (a nie kazda >dzialanosc gospodarcza) to
    nalezy zapłacic za te wyciete drzewa wg stawek jak ?>niedawno obowiazywały, kwota za
    obwód itp.

    A jak inwestor nieruchomość już bez drzew Biedronce sprzeda. A jak zechce halę
    magazynową sobie wybudować? A jak później tą halę Biedronce podnajmie
    A jak Kowalski wytnie drzewo zgodnie z przepisami i sprzeda działkę Nowakowi to Nowak
    może developerkę tam robić czy przejmuje po Kowalskim obowiązek zapłaty za drzewa bo
    developerke zaczął. Jeśli przejmuje to na jakiej podstawie- jakieś zapisy w KW?
    Bo jak w KW nie będzie wpisów to Nowak sprzedając działkę zapomni wspomnieć że dwa
    lata temu drzewa wyciął i developerki nie mozna
    > "Inwestor" nie obejdzie przepisu i zaplaci za wycinke (ma to w kosztach),

    Ze 3 przykłady obejścia wyżej podałem
    >prywatny czlowiek nie straci, pozostali przedsiebiorcy nie ucierpią, nikt >nikogo
    nie bedzie scigał za otwarcie punktu ksero na dzialce gdzie było >wyciete drzewo.

    Wg mnie niepotrzebnie zamieszanie z tymi drzewami robili.
    Tak jak bylo przed lex Szyszko nie było źle
    W 2014 lub 2015 dwa drzewa kilkudziesięcioletnie na prywatnej działce ścinaliśmy i
    większych problemów nie było.
    Pismo do gminy z uzasadnieniem złożyłem, urzędnik przyszedł popatrzył na drzewo, za
    kilka dni każdy ze współwłaścicieli(ja, Mama, siostra) działki dostał pismo z gminy
    że jest zgoda na wycięcie drzewa i że może ew sprzeciw złożyć.
    No i termin był że od października do marca bodajże ciąć można żeby ptaszydłom nie
    szkodzić.
    I chyba taka zgoda bez żadnej opłaty była, przynajmniej nie pamiętam abym coś musiał
    płacić.

  • 75. Data: 2017-04-11 21:34:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 19:28:55 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Koło mnie budują drogę. Sąsiedzi, którzy musieli oddać swoje działki pod
    > drogę nigdy w życiu nie dostaliby takiej kasy sprzedając swoje działki.
    >
    > Znam ponadto kilka przypadków wywłaszczenia ze starych domów i w każdym
    > z tych przypadków ludzie podostawali taką kasę, że było ich stać na
    > zakup nowych działek i postawienie nowych domów.

    Nie wiem więc skąd te protesty ludzi których nieruchomości próbowano wywłaszczyć pod
    budowę planowanej trasy Kaszubskiej S6 czy jak to się nazywa. Kilku z nich znam
    osobiście i uwierz mi że tak pięknie jak piszesz nie jest. Ale temat jeszcze nie
    domknięty chyba może ostatecznie kompromis będzie

  • 76. Data: 2017-04-11 21:49:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 20:49, Budyń pisze:

    > to jest inna kwestia. Trzeba pozwolic dzialac ale tak aby poza zyskiem firmy (z
    odpowiednimi do tego vatami, podatkami itp) nie pozostały zgliszcza.

    Czy Ty, kiedy podjąłeś decyzję o budowie zakładałeś, że pozostawisz
    zgliszcza?
    Ile drzew i krzewów usunąłeś?
    Zgłosiłeś prowadzenie swojej DG, bo chcesz robić projekty instalacji
    elektrycznych?
    Co byś powiedział, gdyby teraz pan urzędnik zapukał do Twoich drzwi i
    zażądał zapłaty w wysokości 2 baniek, bo wyciąłeś kilkanaście czy
    kilkadziesiąt drzew i krzewów?
    Takie opłaty życzy sobie państwo za wycinkę drzew i krzewów pod
    inwestycje DG.
    Za jedno drzewo musisz zapłacić od kilku do nawet kilkuset tys. zł.
    Wszystko zależy od obwodu pnia.
    A wszystko przez to, że ktoś stworzył tak pojebane prawo.
    Byłeś pewien, ze wszystko jest OK, bo zwróciłeś się do urzędu o
    pozwolenie i ten wydał zgodę, ale nie wiedziałeś, że jak rozpoczniesz
    działalność gospodarczą w przeciągu 5 lat to Ci dopierdolą taką karę, że
    nie zapłacisz jej nawet gdybyś tą chałupę sprzedał.
    Zobacz do jakiego absurdu prowadzi obecne prawo.

    > a dlaczego zaraz zarzynac. To ze drzew swobonie nie wytną to sie spodziewasz ze
    deweloperka przestanie istniec?

    Ile kosztuje wybudowanie domu?
    300-500 tys. zł?
    Ile taki dom deweloperski powinien kosztować jeżeli deweloper musiałby
    zapłacić 2 czy nawet 10 razy tyle za wycinkę drzew i krzewów?
    Jaki jest wtedy sens i rentowność prowadzenia działalności deweloperskiej?
    Prawda jest taka, że pomysły z ponownym wprowadzeniem pozwoleń i
    wysokich opłat to był podstęp koalicji PO, PSL i SLD.
    Zobacz na czym to polega.
    PIS niedobry, bo teraz deweloperzy chwycili za piły i wycinają parki,
    lasy i ch.... wie co. PIS niedobry, bo wprowadził prawo wycinania drzew.
    Teraz PIS jest niedobry bo wprowadził wysokie kary za wycinkę drzew jak
    ktoś zarejestruje DG, choć dostał pozwolenie.
    Cała ta nagonka miała na celu upierdolić PIS i to się świetnie udało.
    Każdy obywatel wie, że PIS jest niedobry, bo pozwala na samowolę i PIS
    niedobry bo wprowadza ch...we prawo dotyczące wycinki drzew.
    Po prostu majstersztyk w rozłożeniu PIS-u.

    > zgoda. Trzeba zostawic tylko niezbedne.

    Dlatego ustawa Szyszki była dobra.
    Jesteś właścicielem -> twoja sprawa co wycinasz, kiedy i z jakiego powodu.

  • 77. Data: 2017-04-11 21:53:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 21:34, Kris pisze:

> [...]
    osobiście i uwierz mi że tak pięknie jak piszesz nie jest. Ale temat jeszcze nie
    domknięty chyba może ostatecznie kompromis będzie

    Byłbyś zadowolony, gdyby ktoś Cię wyganiał z ojcowizny, gdzie "pradziod
    łoroł, dziadek łoroł, łojciec łoroł i jo łoroł"?

    Polacy zbyt mocno się przywiązują do miejsca i zbyt mocno zapuszczają
    korzenie.

  • 78. Data: 2017-04-11 22:16:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 21:53:58 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > łoroł, dziadek łoroł, łojciec łoroł i jo łoroł"?
    >
    > Polacy zbyt mocno się przywiązują do miejsca i zbyt mocno zapuszczają
    o racji w tym masz ale nie wszystko jedną miarą da się zmierzyć
    Przykład taki właśnie z tej planowanej S6:
    Nieruchomości obok siebie płot w płot ale sytuacje inne

    1. Duży warsztat samochodowy+ dom na stosunkowo niewiekiej działce
    2. Większa działka na niej dom i stolarnia
    3. Działka wielkości 1. zabudowana starą chałupką i jakimś rozpadającym się
    pomieszczeniem gospodarczym
    4. Duża ładna działka, na niej duży "dom weselny", parking dla gości, pokoje itp
    5. Kilkaset metrów dalej stolarnia i hurtownia płyt meblowych
    Więcej tego tam jest jeszcze w okolicy.

    Troje z powyższych właścicieli znam osobiście, jakieś tam propozycje dostali ale
    zadowoleni z ew wywłaszczenia raczej nie sa bo ciągle jakieś protestu organizują. "Z
    dziada pradziada" tam to tylko ten ze stara chałupą, reszta to kilkanaście lat temu
    te działki pokupowała i biznesy pobudowali.
    Gwarantuję Tobie że z wycenami tego tak prosto nie będzie.

  • 79. Data: 2017-04-11 22:47:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 22:16, Kris pisze:

> [...]
    te działki pokupowała i biznesy pobudowali.
    > Gwarantuję Tobie że z wycenami tego tak prosto nie będzie.

    Dlatego katastrat i samodzielna deklaracja wartości nieruchomości byłby
    najlepszym wyjściem.

    Jak ktoś zaniżał wartość to jego problem, że teraz jest w plecy.

    Przychodzi urzędas, prosi o opuszczenie terenu i płaci to co
    zadeklarował właściciel + 40% i wynocha bez gadania.

  • 80. Data: 2017-04-11 23:03:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 21:30, Kris pisze:

> [...]
    Dokladnie odwrotnie niz glosisz zwykle.

    > I dodatkowo w metodzie opisanej przez użytkownika są ogromne możliwości do nadużyć

    Bzdury piszesz.

> [...]
    obwód itp.
    > A jak inwestor nieruchomość już bez drzew Biedronce sprzeda.

    To obecnie zarobi dużo więcej niż sprzedawałby z drzewami, bo przy tak
    pojebanych opłatach działki czyste mają wielokrotnie wyższą wartość.

> [...]
    > Bo jak w KW nie będzie wpisów to Nowak sprzedając działkę zapomni wspomnieć że dwa
    lata temu drzewa wyciął i developerki nie mozna

    Dlatego jak każdy właściciel będzie miał prawo decydować o swoim to
    ziemia będzie miała taką samą wartość czy będzie pusta czy też z drzewami.
    Nie będzie wtedy możliwości robienia przekrętów, bo nie trzeba będzie
    dawać łapówek urzędasom, aby dokonać wycinki.

> [...]
    szkodzić.
    > I chyba taka zgoda bez żadnej opłaty była, przynajmniej nie pamiętam abym coś

    Mój ojciec, a po jego śmierci ja walczyliśmy przez szereg lat o
    pozwolenie na wycinkę kompletnie bezużytecznych drzew. Chwastów które
    się rozrosły do 20-25m wysokości. Spadające gałęzie niszczyły dom i
    zagrażały życiu i zdrowiu mojej rodziny i sąsiadów. Nie uzyskałem zgody
    nawet, kiedy gałąź spadła na moją mamę i zakończyło się pęknięciem
    obojczyka. Aby uzyskać zgodę na wycinkę musiałem użyć podstępu. Podstęp
    polegał na tym, że namówiłem sąsiadów, którym także te drzewa dokuczały,
    żeby pisali na mnie skargi do UM. Sąsiedzi wcześniej tylko się skarżyli
    do mnie na te drzewa, ale nie wypadało im pisać donosów i skarg. Dopiero
    jak ich namówiłem i zaczęli wysyłać skargi to UM sam wysłał do mnie
    pismo i nakazał mi podjąć wszelkie możliwe środki w celu usunięcia
    zagrożenia. Dopiero z tym pismem wystąpiłem do ochrony środowiska, która
    natychmiast wydała pozwolenie, nawet nie fatygując się już do mnie w
    celu obejrzenia tych drzew. Wszystko się zadziało dopiero wtedy, kiedy
    urzędasy poczuły odpowiedzialność na swojej dupie. Kiedy to była tylko i
    wyłącznie moja sprawa to urzędasy miały mnie gdzieś. Myślę, że czekali
    aż przyniosę odpowiednio wypchaną kopertę.
    Dla mnie było to zwykłym skur......twem, że nie pozwalano mi wcześniej
    na wycinkę, a jedynie na obcinanie gałęzi i przycięcie wierzchołków, tym
    bardziej, że wykonanie takiej przycinki było obwarowane pewnymi
    rygorami. Gdybym dokonał przycinki, a drzewo by obumarło w ciągu kilku
    lat to dostałbym taką karę, że bym się nie pozbierał. Kary za samowolną
    wycinkę tych drzew lub ich obumarcie z powodu np. źle wykonanej
    przycinki lub nawet z innego powodu po przycince, były liczone w
    milionach złotych. Bardzo łatwo było zmoczyć dupę, ponieważ drzewa już
    były stare i częściowo obumarłe, a żywe jeszcze były tylko ich
    wierzchołki. Praktycznie po przycince pozostałyby tylko same pnie i
    trochę uschniętych gałęzi oraz pojedyncze jeszcze żywe gałęzie. Po
    takiej przycince nie było bata, żeby drzewa nie pousychały, bo
    pozostałoby zbyt mało części zielonych i drzewo nie mogłoby wyprodukować
    odpowiedniej ilości substancji odżywczych z fotosyntezy.
    Postaw się więc w mojej sytuacji. Z jednej strony zagrożenie życia i
    mienia, a z drugiej strony bat urzędasów na mojej dupie. Do tego
    odpowiedzialność przed prokuratorem gdyby drzewo zabiło sąsiada lub
    zniszczyło im dom, a pozwolenia na wycinkę nie mogłem uzyskać.

    Przy czym muszę jeszcze dodać, że drzewa były stare, większość z nich
    puste w środku pnia i przy większym wietrze groziły upadkiem na mój dom
    lub zabudowania sąsiadów. Częściowo były już obumarłe. Co roku kolejne
    suche gałęzie się odłamywały i spadały. Wielokrotnie wbijając w dach i
    niszcząc dachówki i zabudowy poddasza oraz zabudowania gospodarcze sąsiadów.

    Usługi przycinania gałęzi były drogie i mało kto w ogóle chciał się
    podjąć takich usług. Firmy przyjeżdżały i słyszałem "nie, nie, ale nie
    te drzewa, nie w tym miejscu i nie wiem kto by panu to zrobił". Trudno
    nawet było wykonać to ze zwyżki, bo przeszkadzała sieć elektryczna,
    którą trzeba by było zdemontować na czas robót oraz znajdujące się w
    niewielkiej odległości zabudowania. Czyli dodatkowe trudności i
    dodatkowe koszty.

    Jak dostałem zgodę to chyba dopiero po roku poszukiwań udało mi się
    znaleźć odważnych, którzy podjęli się wycięcia tych drzew.