  • 11. Data: 2009-04-14 17:00:55
    Temat: Re: Pożar hotelu socjalnego w Kamieniu Pomorskim
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "detektyw" <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> napisał w wiadomości
    news:gs1s8e$qnj$1@inews.gazeta.pl...

    > I wykrakałem, jaki chaos... no i kontrole ze Strażą Pożarną od jutra...

    Ciekawe kogo udupia.
    Swoja droga to ciekawe, ze dopiero teraz te kontrole. Do tej pory nadzory
    jezdzily po polach i karali za samowolne kible na polu?

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-04-14 21:06:28
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Maniek4 pisze:

    > Ciekawe kogo udupia.
    > Swoja droga to ciekawe, ze dopiero teraz te kontrole. Do tej pory nadzory
    > jezdzily po polach i karali za samowolne kible na polu?

    Będę bezczelny, ale obowiązek utrzymania obiektu budowlanego we
    właściwym stanie technicznym jak i posiadanie aktualnych dokumentów z
    okresowych kontroli i ich zlecanie spoczywa na właścicielu czy
    zarządcy danego obiektu co wynika wprost z Prawa budowlanego.
    A kogo odpowie, tyle wiem co z mediów, ponoć nadzór wydał nakaz
    wykwaterowania i później rozbiórki tego obiektu w Kamieniu Pomorskim
    jeszcze przed tą tragedią - ze względu na jego stan techniczny, Straż
    Pożarna też nie dopuszczała go do dalszego użytkowania, przypominam,
    takie decyzje o wykwaterowaniu - opróżnieniu i rozbiórce mają rygor
    natychmiastowej wykonalności i to obowiązek właściciela tego
    dopilnować. Dobierają się do Powiatowego w Kamieniu Pomorskim, tak
    media podają... jak dla mnie do niewłaściwej osoby.
    Przypomina się tragedia z Grenoble, takie same działania...

    I jutro o godz. 12 rozlegnie się dźwięk syren i minutą ciszy zostanie
    uczczona pamięć tragicznie zmarłych...

    A co do jazdy po polach, na takie zgłoszenia musimy też reagować...

    Poza tym jak podejść do pojęcia budynek zamieszkania zbiorowego? Nie
    może tam stać na klatce schodowej wózek czy rower i to koniec
    przepisów przeciwpożarowych w tych obiektach - brak jednoznacznej
    kwalifikacji w Pb czy warunkach technicznych, nie ma obowiązku
    instalowania hydrantów, czujek o gaśnicach nie wspomnę - przy ZL IV.
    Przy nowo budowanych obiektach obecne przepisy są dość rygorystyczne,
    ale większość kombinuje jak je ominąć, niestety.

  • 13. Data: 2009-04-14 21:49:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > kontroli i ich zlecanie spoczywa na właścicielu czy zarządcy danego
    > obiektu co wynika wprost z Prawa budowlanego.

    No tak, ale teraz mozna kontrolowac, wczesniej wlasciciel powinien miec to i
    tamto. Nie traktuj tego osobiscie robi sie z tego wielkie halo i slusznie,
    tylko czemu teraz mozna a wczesniej nie?

    > Pożarna też nie dopuszczała go do dalszego użytkowania, przypominam, takie
    > decyzje o wykwaterowaniu - opróżnieniu i rozbiórce mają rygor
    > natychmiastowej wykonalności i to obowiązek właściciela tego dopilnować.

    Ciekawy ten nakaz natychmiastowej wykonalnosci ze skutkiem odroczonym.

    > I jutro o godz. 12 rozlegnie się dźwięk syren i minutą ciszy zostanie
    > uczczona pamięć tragicznie zmarłych...
    >
    > A co do jazdy po polach, na takie zgłoszenia musimy też reagować...

    Nie twierdze ze nie, ale wydaje sie nakazy wstrzymania budowy bo brak jest
    jakiegos duperela na pismie, nakazuje rozbiorke, bo pol metra, karze sie
    ludzi dziesiatkami tysiecy za rozpoczecie budowy dzien przed
    uprawomocnieniem jakiejs decyzji, a tu masz odroczony nakaz natychmiastowej
    wykonalnosci.

    > Przy nowo budowanych obiektach obecne przepisy są dość rygorystyczne, ale
    > większość kombinuje jak je ominąć, niestety.

    Niestety w gaszczu bezsensownych przepisow latwo sie zagubic i w
    konsekwencji czlowiek awansem traktuje wszystko jak rzucanie klod pod nogi i
    kombinuje jak tu sobie ulatwic. Przyklad ostatnich mniesiecy to kultowe
    swiadectwa energetyczne. Debili oczywiscie tez nie brak robiacych wszystko z
    premedytacja.

  • 14. Data: 2009-04-14 22:14:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    detektyw wrote:
> [...]
    > Przy nowo budowanych obiektach obecne przepisy są dość rygorystyczne,
    > ale większość kombinuje jak je ominąć, niestety.

    nasuwa sie pytanie jakim cudem obiekt o tak wysokim stopniu palności nie
    wymaga montażu czujek i hydrantów.

    wiadomo że murowane domu mają sporą trwałość i zwykle jak sie zapali jedno
    mieszkanie to rzadko zdażys ie coś gorszego niż zalanie sąsiednich podczas
    akcji gaśniczej.

    Takie budynki jak ten co spłonął stanowią zagrożenie dla ich mieszkańców.

  • 15. Data: 2009-04-15 00:30:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 19:00:55 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Swoja droga to ciekawe, ze dopiero teraz te kontrole. Do tej pory nadzory
    > jezdzily po polach i karali za samowolne kible na polu?

    Dajże spokój :) Jak chodzi kominiarz u mnie w bloku i sprawdza wentylacje w
    mieszkaniach to w kuchni jest gadka "o.. nie kreci sie.. znaczy ciagu nie
    ma.."... i tego ciagu nie ma juz od conajmniej 10 lat... a kominiarz tylko
    "wiem, ja wiem, my to wszystko wiemy" :)) Pamietam, ze raz czyscili
    instalacje ale nic to nie dalo procz kupy syfu w mieszkaniu. Ciągu nadal
    nie ma w całym pionie (10 pięter), ale grunt że w protokołach sie wszystko
    zgadza i budynek wzorcowo przechodzi kontrole rok po roku.

    --
    best regards,
    scream

  • 16. Data: 2009-04-15 07:04:53
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 14 Kwi, 23:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > swiadectwa energetyczne. Debili oczywiscie tez nie brak robiacych wszystko z

    Czekaj czekaj... za chwilę okaże się że trzeba będzie robić
    "świadectwa pożarowe"....
    ;-)

  • 17. Data: 2009-04-15 07:38:38
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > tamto. Nie traktuj tego osobiscie robi sie z tego wielkie halo i slusznie,
    > tylko czemu teraz mozna a wczesniej nie?

    A kto powiedział, że nikt nie kontrolował. Pod ścisłym nadzorem są
    obiekty wielkopowierzchniowe, wypoczynkowe, szkoły, baseny, hale
    gimnastyczne, obiekty przemysłowe. Takie obiekty socjalne też, ale
    chodzenie od bramy do bramy to trochę nie tak. Okresowe kontrole
    przeprowadzają osoby z uprawnieniami budowlanymi, a nie jacyś debile,
    jak ktoś pisze głupoty - kłamie to gorzej niż debil. W mojej okolicy
    kontrole prowadzi też Straż Pożarna, Gminna, Miejska, Inspekcja
    Sanitarna czy Inspekcja Pracy w razie stwierdzenia jakichkolwiek
    uchybień powiadamiają nadzór i odwrotnie.

  • 18. Data: 2009-04-15 07:51:48
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > podczas akcji gaśniczej.
    >
    > Takie budynki jak ten co spłonął stanowią zagrożenie dla ich mieszkańców.

    No stanowi, ale zmiana funkcji z hotelu pracowniczego na zamieszkania
    zbiorowego nie wymaga takich zabezpieczeń, a tam zmieniono i o zgrozo
    wymontowano czujki bo były i po co? Po to żeby najprawdopodobniej nikt
    nie chodził i nie czepił się, że nie działają. IMHO to dużo bardziej
    rozległy problem, należałoby zmienić przepisy i przebudować wg nich
    takie stare obiekty. Tylko teraz przy traktowaniu po macoszemu
    przebudowy i nie tylko, tworzenia bardziej elastycznego Prawa
    budowlwnego i innych przepisów, tak

  • 19. Data: 2009-04-15 08:03:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dajże spokój :) Jak chodzi kominiarz u mnie w bloku i sprawdza wentylacje
    > mieszkaniach to w kuchni jest gadka "o.. nie kreci sie.. znaczy ciagu nie
    > ma.."... i tego ciagu nie ma juz od conajmniej 10 lat...

    Mam dokladnie to samo, zakleilem nawet kratke wentylacyjna. Problem mam
    tylko z wilgocia w zimie.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-04-15 08:08:20
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 15 Kwi, 00:14, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > nasuwa sie pytanie jakim cudem obiekt o tak wysokim stopniu palności nie
    > wymaga montażu czujek i hydrantów.

    Cytat z reportażu...
    "Kradli wszelkie fragmenty instalacji, które się dało wymontować i
    sprzedać ..."
    Problem wygenerowali więc sami mieszkańcy. Zresztą ogień nie wybuchł
    sam z siebie i choć smutne że zginęli ludzie, to jednak fakt że sami
    sobie są winni.