  • 11. Data: 2009-02-20 08:33:42
    Temat: Re: Pozwolenie na budowę domu wg projektu gotowego a projekt inst. wewn.
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > i wydali Ci pozwolenie na budowę bez projektów instalacji wewnętrznych?

    to zdje sie nie powinno być specjalnie dziwne. Z tego co wiem
    (ostatnio sie tym interesowalem i szukałem info, poniewaz staram sie o
    pozwolenie)
    niektóre starostwa wymagają tych projektów a niektóre nie.
    Wielu ludzi tutaj na grupie pisało, że nie potrzebowali do pozwolenia na
    budowę,
    żadnych projektów branżowych instalacji.
    W moim starostwie wymagają wyłącznei skróconego opisu instalacji
    wewnętrznych.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 12. Data: 2009-02-20 09:17:12
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > budowę,
    > żadnych projektów branżowych instalacji.
    > W moim starostwie wymagają wyłącznei skróconego opisu instalacji
    to jest chore, przed chwilą rozmawiałem z Panią Kazią z Wydziału
    Architektury i powiedziała mi, że nawet jeśli występuję o pozwolenie na
    "skorupę" to wszystkie projekty instalacji wewnętrznych i tak muszą być
    dodatkowo podpisane (zaadaptowane) przez osoby uprawnione do projektowania
    poszczególnych instalacji, a zatem muszę wyrzucić około 1000PLN za to, że
    ktoś mi złoży podpis(-y) na projekcie, za który już zapłaciłem.Oni to
    uzasadniają tym, że ktoś musi potwierdzić, że nic się nie zmienia (ha ha ha)
    po prostu kpina.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-02-20 09:40:09
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktoś mi złoży podpis(-y) na projekcie, za który już zapłaciłem.Oni to
    > uzasadniają tym, że ktoś musi potwierdzić, że nic się nie zmienia (ha ha

    Troche dziwna syt.
    U mnie było tak, że jak wydawali pozwol. na bud. to musiałem mieć bodajże
    warunki
    przyłączenia mediów. Czyli do pozwolenia musiałem mieć zapewnione media.
    Co do projektów i adaptacji, to u mnie adaptację (A w zasadzie tylko podpis)
    robił facet
    od projektów przyłączy bez dodatkowych kosztów.
    Całość 4 lata temu kosztowała mnie poniżej 1000.
    No cóż przykra sprawa, ale "co gromada to zasada".
    Każdy urząd kieruje się swoimi zasadami.
    Przy odbiorze domu chciałem im dać umowy zamiast protokołów odbioru bo mi
    jeden wsiąkł, ale
    nic z tego musiałem wyciągnąć protokoły i zaprztalać jeszcze raz do urzędu.
    A wszyscy piszą
    że można umowę bo nie ma możl. jej podpisania jak nie ma protokołu.
    Popytaj i poszukaj jeszcze, wydaje mi się że za sam podpis o adaptacji gdy
    nie ma żadnych zmian
    powinieneś znależć kogoś w znacznie niszej cenie. Ceny wszelkich usług
    "papierkowych" potrzebnych
    przy bud. domu potrafią się bardzo znacznie różnić.

    Powodzenia...
    Pzdr
    J23

  • 14. Data: 2009-02-20 15:41:32
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Na forum juz byla dyskusja o dokumentach wymaganych przy skladaniu
    wnioskow. Wniosek byl taki, ze co kraj to obyczaj. Mnie przyjeli
    dokumentacje bez instalacji i rowniez bez tego wydali pozwolenie, moze
    ten typ tak ma. Uwazam jednak, ze jesli robia to w jednym miejscu (a
    kilka osob pisalo ze u nich tak samo to wygladalo) to znaczy sa
    przepisy, ktore to umozliwiaja. Plac albo sie kloc. lepiej sie klocic
    bo urzednikom wydaje sie ze sa po to zebysmy ich utrzymywali a taka
    klotnia ustaia ich na wlasciwe miejsce.

    Pozdrawiam
    Dy