  • 51. Data: 2011-10-04 19:53:17
    Temat: Re: Pozwolenie na budowę rok 1937
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    news:4e8b5177$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 04.10.2011 20:05, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:

    > Generalnie powtórzę coś, co pisałem wcześniej - należałoby ostrożnie
    > zbadać możliwość izolacji Chin. Zero imigracji z Chin. Zero importu z
    > Chin. Inaczej ten nasz kochany kapitalizm (jak najwięcej za jak najniższą
    > cenę w krótkiej perspektywie) poderżnie nam wszystkim gardziołka w dalszej
    > perspektywie.

    Ale sam wewnętrzny rynek azjatycki jest tysiące razy większy niż europejski.
    Spróbuj sie im postawić :-)
    To jest potęga światowa, która za 20 lat będzie silniejsza niż cały zachód
    razem wzięty.

  • 52. Data: 2011-10-04 19:54:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.10.2011 21:53, kiki pisze:

    > Ale sam wewnętrzny rynek azjatycki jest tysiące razy większy niż
    > europejski. Spróbuj sie im postawić :-)
    > To jest potęga światowa, która za 20 lat będzie silniejsza niż cały
    > zachód razem wzięty.

    Tylko dlatego, że się im ten "zachód" sprzedaje za tandetę z plastiku i
    krótkoterminowe zwiększenie zysków kosztem długoterminowej niezależności.

  • 53. Data: 2011-10-04 20:06:54
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Prawda...

    A ci co już się wynieśli, np wiekszość tekstylnego, garnitury, koszule,
    ubrania itp to w Polsce już podatku nie płacą. Kupuje tutaj biuro od firmy z
    chin (coś jak Kluska tylko lepiej) i sprzedaje bez zysku, natomiast cała
    pozostała produkcja idzie na rynki Azjatyckie. Jedno co ich łączy z naszym
    krajem to darmowe leczenie za kilkaset zł składki na zus i może jakieś domy
    z nieocieplonymi szczytami :-)
    To samo robią fabryki zagranicznych koncernów w polsce. Sami sobie sprzedają
    samochód w częściach za tyle ile on później jest sprzedawany u dealera. W
    Polsce płacą tylko zus za pracowników i ich podatek, a citu w ogóle, bo nie
    wystepuje zysk.
    Sami sobie sprzedają te same składniki wyrobu tylko żeby było niepodważalne
    to od własnej fabryki np w Malezji. A ponieważ tam maja akurat zwolnienie z
    podatku na 10 lat to podatku nie ma nigdzie.
    Ale to są wolni ludzie. Jak na nich naskoczy taki Berlusconi czy Merkel to
    wyjadą i zwolnią 100.000 ludzi i taki bedzie finał, a mercedesy i tak bedą
    się sprzedawać.

  • 54. Data: 2011-10-04 20:10:46
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Tylko dlatego, że się im ten "zachód" sprzedaje za tandetę z plastiku i
    > krótkoterminowe zwiększenie zysków kosztem długoterminowej niezależności.

    Nie możemy się separować jedni od drugich - bo to doprowadzi do trzeciej
    wojny światowej.
    Trzeba raczej się globalizować niż stawiać mury między narodami.

  • 55. Data: 2011-10-04 20:20:57
    Temat: Re: Pozwolenie na budow? rok 1937
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Pracownikowi zeby zaplacic 2 tys., w formie podatku takiego czy innego
    > trzeba odprowadzic prawie kolejne 2 tys. Dla firmy to juz 4 tys. Niby w
    > koszty, ale zarobic przeciez trzeba. Zeby wygenerowac w handlu te 4 tys.
    > to trzeba obrocic 40 tys. i tak kolo sie zamyka.

    Po prostu obroty spadły. Kryzys jest ogromny i firmy mówią, że nic sie już
    nie sprzedaje.
    Szkoda, że u nas nie wprowadzono liberalnej gospodarki. Trzeba było wykraść
    te wszystkie wielkie koncerny 20 lat temu żeby u nas wyciągali swoje zyski.
    Ale zanim jeszcze wstapiliśmy do EU. EU zrobiła z nas tylko rynek zbytu i
    składowisko odpadów i złomu samochodowego, w zamian zakazująć pierdzenia
    zbyt stężonym CO2 i SO2.
    Trzeba było - teraz tylko nam mogą zabrobic eksploatacji gazu pod groźbą
    wydalenia czy kar.
    A właśnie, podobno z tymi co szukaja gazu podpisano jakieś niekorzystne
    umowy dla nas obywateli. Coś mi śmierdzi, że nas Amerykańce rozkradną.

  • 56. Data: 2011-10-04 20:32:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

> [...]
    > A właśnie, podobno z tymi co szukaja gazu podpisano jakieś niekorzystne
    > umowy dla nas obywateli. Coś mi śmierdzi, że nas Amerykańce rozkradną.

    Chyba masz racje.
    Ta cal UE to czysty socjalizm. Kupili sobie tanio rynek zbytu za pare
    groszy. Nicy tylko pierdziela o ogorkach i slimakach na karte wedkarska.
    Potrzebne nam jeszcze ograniczenia do 30km/h. Paranoja po prostu. Nic tylko
    podatki i podatki...

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2011-10-04 20:39:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.10.2011 22:10, kiki pisze:

    > Nie możemy się separować jedni od drugich - bo to doprowadzi do trzeciej
    > wojny światowej.
    > Trzeba raczej się globalizować niż stawiać mury między narodami.

    Zasadniczo się zgadzam, ale zachodzi problem niekompatybilności celów -
    oni mają nadmiar populacji i muszą gdzieś ją wyeksportować, a
    przejmowanie środków produkcji i aktywów monetarnych nie wynika z
    dobroci serca tylko z długofalowej polityki ekspansji.

    Bez odwrócenia pewnych trendów niedługo nas wykupią. Niektórzy straszą
    "islamską inwazją" na Europę - ja się bardziej obawiam żółtej hegemonii.

  • 58. Data: 2011-10-04 20:41:39
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]
    > groszy. Nicy tylko pierdziela o ogorkach i slimakach na karte wedkarska.
    > Potrzebne nam jeszcze ograniczenia do 30km/h. Paranoja po prostu. Nic

    By wystarczył ruch bezwizowy Nawet mogłyby zostać kontrole na granicach.
    Przynajmniej eksport byłby na stawke vatu = 0, a nie na 23 jak teraz.
    Jedynie firma-firma jest na zero ale to kolejny pośrednik podnoszący cene.
    Podobno w tych gazowych koncesjach mają zapisane że na pewno będą wydobywać
    jak się zdecydujemy na eksploatację i mają wpisane, że muszą dostac koncesje
    wydobywczą. Koszty policzą tak, ani citu nie zapłacą ani vatu ani rozsądnej
    stawki za gaz. A podobno chcą natychmiast wydobywać i eksportować.
    Już chyba lepiej z chinami trzymać niż z ameryką, która za chwilę nie będzie
    juz taką potęgą.

  • 59. Data: 2011-10-04 20:44:04
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Bez odwrócenia pewnych trendów niedługo nas wykupią. Niektórzy straszą
    > "islamską inwazją" na Europę - ja się bardziej obawiam żółtej hegemonii.

    Polska już długo nie pociągnie na tym ujemnym przyroście naturalnym.
    Najmądrzejsi wyjadą, a zostanie "ciemny lud".

  • 60. Data: 2011-10-04 20:52:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > eksportować.
    > Już chyba lepiej z chinami trzymać niż z ameryką, która za chwilę nie

    Ponoc koszty badan sa ogrome. Jeden odwiert to pare milionow zlotych, a
    mapami musza sie dzielic. W ten sposob bez kosztow wlasnych zyskamy mape
    zloz. Nie dziwne, ze beda mogli miec prawo wydobycia ponoszac takie koszty.
    Ale czy wszystko jest jak powinno byc tego nie wiem.
    Co do Ameryki i Chin, podejzewam, ze ten rozwoj Chin jednak stopniowo bedzie
    malal. Im bardziej bogatsze spoleczenstwo tym wieksza presja na godne
    zarobki. Chiny maja w rekawie jeszcze jednego asa w postaci kursu
    walutowego. Z czasem podejzewam, ze zarobki im wzrosna i produkcja bedzie
    mniej oplacalna. Po prostu nie bedzie kogo dymac. Presja na kurs powoli
    wzrasta, ale Chinczycy grzecznie odpowiadaja, ze kurs jest na wlasciwym
    poziomie. :-) Zobaczymy jak bedzie. Osobiscie mysle, ze progresja
    dlugoterminowo bedzie mniejsza.

    Pozdro.. TK