  • 1. Data: 2009-05-23 19:06:00
    Temat: Prace elektryczne
    Od: "Ryszard" <r...@w...pl>

    Witam!
    Jakie warunki należy spełnić, żeby:
    1. Wybudować przyłącze elektryczne do budynku
    2. Wybudować sieć elektryczną w budynku
    Czy wymagane są projekty, czy należy żądać uprawnien (jakich)? Czy
    instalację w budynku może zrobić zaprzyjaźniony kolega po szkole
    elektrycznej?
    Pozdrawiam
    -Ryszard

  • 2. Data: 2009-05-23 19:56:41
    Temat: Re: Prace elektryczne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ryszard wrote:
    > Witam!
    > Jakie warunki należy spełnić, żeby:
    > 1. Wybudować przyłącze elektryczne do budynku

    przyłacze buduje dostawca energii (do licznika)

    ktoś musi zrobić projekt trzeba zrobić zgłoszenie.

    potem jak sie uprawomocni czekać aż dostawca wybierze sobie wykonawcę.

    > 2. Wybudować sieć elektryczną w budynku
    budujesz sobie sam albo robi ci to kumpel czy firma

    musisz mieć kogoś kto potem napisze oświadczenie o wykonaniu isntalacji
    zgodnie z zasadami.
    facet musi mieć uprawnienia i być zgłosozny do dostawcy.

    W sumie do powieszenia licznika wystarczy prosty schemat od licznika do
    tablicy z jakimś rospiskiem tablicy.

    Prawda jest jednak taka że wiele zależy od konkretnego zakłądu
    energetycznego.

  • 3. Data: 2009-05-23 19:59:27
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Ryszard" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Witam!
    > Jakie warunki należy spełnić, żeby:
    > 1. Wybudować przyłącze elektryczne do budynku
    > 2. Wybudować sieć elektryczną w budynku
    > Czy wymagane są projekty,

    Tak.

    > czy należy żądać uprawnien (jakich)?

    Do zaprojektowania muszą być uprawnienia budowlane w zakresie projektowania
    instalacji elektrycznych.

    > Czy instalację w budynku może zrobić zaprzyjaźniony kolega po szkole
    > elektrycznej?

    Jeżeli posiada uprawnienia elektryczne SEP "E" (lub "E" oraz "D") w zakresie
    instalacji elektrycznych to tak.
    Jeżeli nie posiada ww uprawnień to zgodnie z prawem nie może.

    Po wykonaniu instalacji muszą być wykonane pomiary skuteczności ochrony
    przeciwporażeniowej i przeciwpożarowej potwierdzone sporządzeniem protokołów
    pomiarowych.
    Badania takie wykonuje osoba, która posiada uprawnienia do wykonywania
    pomiarów.
    Wszelkie prace montażowe oraz pomiarowe powinny być nadzorowane i kierowane
    przez osobę z uprawnieniami "D" w ww zakresie lub przez kierownika budowy.

  • 4. Data: 2009-05-23 20:41:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
> [...]
    > Wszelkie prace montażowe oraz pomiarowe powinny być nadzorowane i
    > kierowane przez osobę z uprawnieniami "D" w ww zakresie lub przez

    ty mu piszesz o teorii a ja o praktyce, a w praktyce ważne jest aby na końcu
    dostał odpowiednie papierki z pieczątkami.