  • 41. Data: 2010-11-16 21:11:32
    Temat: Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:op.vl95jgft1cvm6g@linux-rj.dom...

    > Jaaasne a ty nie masz wcale.

    Och cichoooooo....... nie pisz tego tak głośno, żeby się nie dowiedzieli
    egzaminatorzy, którzy mi dali uprawnienia, bo jeszcze mogą mi je odebrać ;)

    > EOT

    I dobrze, przynajmniej nikomu już więcej nie zrobisz krzywdy swoją
    powalającą wiedzą :)

  • 42. Data: 2010-11-16 23:03:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > egzaminatorzy, którzy mi dali uprawnienia, bo jeszcze mogą mi je odebrać
    > ;)

    E tam upawnienia
    Jak sie w naszym kraju zdobywa uprawnienia to wiadomo;)))
    Papierki mozna załatwic takie jakie potrzebne.
    Tylko nie bierz tego do Siebie.

    Jeszcze odnosnie uprawnień i licencji:
    Znajomy za tydzień/dwa odbiera licencje ochrony 1go stopnia.
    I ok, tylko że nie miał czasu ani razu byc na kursie pracowników ochrony
    ktorego przejscie jest wymagana i na egzamin tez nie trafil;)
    A papierek będzie pelny legal;))
    podobnie jest u nas z uprawnieniami SEP i ich odnawianiem.

  • 43. Data: 2010-11-20 10:25:10
    Temat: Re: Prąd mnie ściga - "znalazłem" napięcie
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Czyli jak widać ma to bezpośredni związek z poborem energii lub też
    > właczonym oświetleniem.

    > I niech się martwią.

    Sprawa wygląda coraz poważniej - napięcie odczuwalne na baterii rośnie.
    Zgłosiłem temat zarządcy budynku na piśmie, podbiłem uprawnieniami ale na
    razie echo- zarządca uczy się czytać ze zrozumieniem
    Kolejnym krokiem będzie zgłoszenie tego do PINBu i do przełożonych zarządcy
    (duża państwowa spółka - Spółka Restrukturyzacji Kopalń) bo na razie z
    zarządcą rozmawia się jak z 3 latkiem a jego tłumaczenia opieszałych działań
    po prostu mnie nie interesują.
    Tymczasem udało mi się znaleźć to napięcie.
    Pomiędzy mokrą podłogą i ścianą przy kabinie a PEN, baterią i wszelkimi
    rurami mam około 49 do 51 VAC. Sucha podłoga oczywiście izoluje.
    Pomiędzy podłogą a L mniej więcej o tyle samo mniej czyli około 180 VAC
    Po odłączeniu fazy w mieszkaniu nadal mam te 50 V pomiędzy PEN a "mokrą
    ziemią"
    Czyli potwierdza się moje podejrzenie, że lejąc wodę i stojąc w niej
    podłączam się pod jakąś różnicę potencjałów.
    Na początek spróbuję zrobić jakiś erzac przez stelaż WC i profile i połączyć
    to z PEN potem będę dalej kobinował

  • 44. Data: 2010-11-22 12:03:15
    Od: mal <m...@g...com>

    On 13 Lis, 14:32, "William Bonawentura" :
    > Stawiałbym na przebicie w boilerze lub pralce u któregoś z sąsiadów

    W mojej kamienicy mieliśmy podobną sytuację kilkanaście lat temu.
    Dopiero kompleksowy przegląd wszystkich mieszkań przez uprawnionego
    elektryka ujawnił właśnie to co napisałeś: przebicie w bojlerze i brak
    zerowania.