  • 41. Data: 2021-11-13 20:20:41
    Temat: Re: Prąd od 19/10/2021
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 19:45:27 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Spójrz przez kamerę IR, to się ździwisz.
    > O poziomie decybeli nie wspominając (dlaczego gotowanie wody czyli od dziesiątek
    tysięcy lat elementarna czynność ludzi musi dziś
    > tak po uszach napierdalać??).
    > BTW idąc Twoją myślą najlepsza jest elektryczna grzałka w szklance ;-).
    > A tak swoją drogą dziwię się, że dzbanki nie mają izolowanych termosowych ścianek.
    >

    > -----
    cała energia idzie na grzanie.
    Są dzbanki co mają podwójne termosowe ścianki, mają one jeszcze termostat utrzymujący
    w środku zadaną temperaturę wody. Gotuję a jak zgotuje to utrzymuje temperaturę.

  • 42. Data: 2021-11-13 20:21:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 19:33:46 UTC+1 WS napisał(a):
> [...]
    energetycznie jest zagotowanie wody mikrofalą.
    > no, nie założył bym się, dobry dzbanek elektryczny praktycznie się nie grzeje na
    zewnątrz, czyli prawie cała energia idzie na grzanie...

    > hm, jeśli celem jest jak najtańsze zagotowanie wody to może pompa próżniowa? ;)
    Byś się zdziwił jakiedrogie jest robienie próżni. Poza tym we wrzącej w próżni wodzie
    może się nie dać jajek ugotować.

  • 43. Data: 2021-11-13 20:24:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 13 listopada 2021 o 19:45:27 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Spójrz przez kamerę IR, to się ździwisz.
    Nie trzeba IR, łapą można "zbadać", mój czajnik nie jest gorący, a mikrofala ma
    kilkanaście większą powierzchnię, co też należy uwzględnić licząc uciekanie ciepła...

    > O poziomie decybeli nie wspominając (dlaczego gotowanie wody czyli od dziesiątek
    tysięcy lat elementarna czynność ludzi musi dziś
    > tak po uszach napierdalać??).
    bo trudno zrobić inaczej, zwłaszca przy dużej mocy grzałki (a takie się sprzedają, bo
    szybko gotują)
    wyłącznik podgrzewany intensywnym parowaniem z założenia pozwwala na kilku/nasto
    sekundowe wrzernie wody, a z termometrem trudno... nie ma jak wyczaić temp wrzenia
    bez czekania na osiągnięcie temp, która już nie rośnie...

    > BTW idąc Twoją myślą najlepsza jest elektryczna grzałka w szklance ;-).
    no nie, bo szklanka się nagrzewa i pokrywki nie ma, a sama grzałka w sumie całą
    energię zamienia w ciepło

    > A tak swoją drogą dziwię się, że dzbanki nie mają izolowanych termosowych ścianek.
    za drogo, prawie nikt nie kupi :( , ale mój dzbanek tak sobie się nagrzewa, nie jest
    to termos, ale dzbanek z nierdzewki w obudowie z tworzywa...

  • 44. Data: 2021-11-13 20:29:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 13 listopada 2021 o 20:21:51 UTC+1 4kogu... napisał(a):

    > Byś się zdziwił jakiedrogie jest robienie próżni. Poza tym we wrzącej w próżni
    wodzie może się nie dać jajek ugotować.

    tak sobie ;) nie mówimy o koszcie "kuchenki" tylko w pytaniu było najtańsze
    doprowadzenia litra wody do wrzenia ;) zaletą jest, że nikt się nie poparzy :) ;)
    ;)

    https://vic.bg/dowcipy/baco-macie-wrz%C4%85tek

  • 45. Data: 2021-11-13 20:50:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 20:29:18 UTC+1 WS napisał(a):

> [...]
    doprowadzenia litra wody do wrzenia ;) zaletą jest, że nikt się nie poparzy :) ;) ;)

    Bez przesady z kosztem kuchenki próżniowej. Sprawna sprężarka od lodowki oddanej na
    złom spokojnie da radę tak obniżyć ciśnienie żeby woda wrzała?

  • 46. Data: 2021-11-13 21:08:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-11-13 o 08:34, Kris pisze:
    > Ps
    > Zaczynasz kolejna gownoburze
    > Wiesz na czym.polega dyskusja?

    Szkoda, że ta wiedza jest ci całkowicie obca. Jak zwykle chamstwo z
    ciebie wyłazi i kolejną gówno-burzę rozpoczynasz.

  • 47. Data: 2021-11-13 21:09:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Przypominaj. Będzie zabawnie bo będą się z ciebie śmiali.

    Stul ryj. Niepytany, nie masz prawa zabierać głosu.

  • 48. Data: 2021-11-13 21:22:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 21:08:55 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Stul ryj. Niepytany, nie masz prawa zabierać głosu.
    Nie przypomnisz bo nie chcesz żeby z ciebie się śmiali? Za późno. Wszyscy pamiętają
    jak piekłes przede wszystkim wodę w 180 stopniach. I nie kradnij. Chuj mnie obchodzi
    że zakładałeś zawór elektromagnetyczny w studzience żeby kraść wodę. Ale tekst
    którego użyłeś jest moim tekstem złodzieju.

  • 49. Data: 2021-11-13 23:01:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    że zakładałeś zawór elektromagnetyczny w studzience żeby kraść wodę.

    > Ale tekst którego użyłeś jest moim tekstem złodzieju.

    Powiadasz, że wszystko co powyżej jest napisane, jest twojego autorstwa.
    Skąd zenusiu u ciebie taka samokrytyka? Zaimponowałeś mi tym przyznaniem
    się do swoich wszystkich kłamstw :)

  • 50. Data: 2021-11-13 23:07:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 23:00:54 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > Powiadasz, że wszystko co powyżej jest napisane, jest twojego autorstwa.
    > Skąd zenusiu u ciebie taka samokrytyka? Zaimponowałeś mi tym przyznaniem
    Spierdalaj debilu.