  • 31. Data: 2010-01-30 19:23:47
    Temat: Re: Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Chiron napisał(a):
    > Praktycznie liczba tych
    > pralek w stosunku do klasycznych jest znikoma- i to chyba takż o czymś
    > świadczy.
    Znikoma? Chyba przesadzasz.
    Kobity lubią mieć dodatkową półkę na bzdety.
    --
    Krzysiek

  • 32. Data: 2010-01-30 22:09:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 18:32:48 +0100, Chiron napisał(a):

    > Problem w tym, że łatwo do nich dojść i je wymienić (na ogół- czeskiej Tamat
    > nie liczę:-) )- a w ładowanej od góry raczej nie da się inaczej- tylko
    > rozebrać całą pralkę, żeby je wymienić. Poza tym- wymiana łożysk w ładowanej

    Tyle, że w swojej praktyce jeszcze nie wymieniałem łożysk w odgórnej, a w
    odczołowej to wiele.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 33. Data: 2010-01-30 22:10:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 18:30:28 +0100, Chiron napisał(a):

    > Prawda. Tylko to dodatkowy kłopot. Poza tym- sporo ludzi coś trzyma na
    > pralce (proszek, płyn do płukania etc)- czyli na czas suszenia- musi to
    > ściągnąć i gdzieś ustawić.

    Nic za darmo - trzeba inaczej łazienkę rozplanować.

    > Ma- porównaj konstrukcję zbiornika oraz bębna (kształt) jednej i drugiej:
    > mniej więcej w bryle o przekroju półkola mieści się kolisty bęben ładowanej
    > od góry, a w bryle zbiornika o kolistym przekroju mieści się kolisty bęben
    > klasycznej. Wymusza to (przy tym samym poziomie wody) wieksze zużycie wody-
    > a tym samym i prądu.

    Niczego nie wymusza. Spód zbiornika jest taki sam, a poziom wody to jakieś
    20cm nad dno. Dane techniczne tez nie potwierdzają Twoich rewelacji.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 34. Data: 2010-01-31 14:08:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    > Prawda. Tylko to dodatkowy kłopot. Poza tym- sporo ludzi coś trzyma na
    > pralce (proszek, płyn do płukania etc)- czyli na czas suszenia- musi to

    Na czas każdego prania też muszą to zrobić. Więc niech lepiej sobie
    przestrzeń organizują.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2010-02-01 18:54:09
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie Chiron <c...@...pl> tak oto plecie:

    > Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    >>

    > Na podobny problem kupiłem sobie wąską pralkę- ale ładowaną z boku.
    > Ładowane od góry trudno trzymać otwarte

    Zazwyczaj to się one same nie zatrzaskują.

    > (a pralki powinno się trzymać z
    > uchylonymi drzwiczkami), o głośniejszej pracy Ci już inni pisali. Jak
    > masz małe dzieci- to jak je posadzisz p okąpieli na takiej pralce:-)

    Jak w foteliku samochodowym 0-13, tyłkiem we wgłębieniu.

    Qra

  • 36. Data: 2010-02-01 18:55:50
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

> [...]
    > Prawda. Tylko to dodatkowy kłopot. Poza tym- sporo ludzi coś trzyma na
    > pralce (proszek, płyn do płukania etc)- czyli na czas suszenia- musi to

    Nie zapomnij dodać dziecka.

    Qra

  • 37. Data: 2010-02-01 19:33:48
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Qrczak" <q...@g...pl> wrote in message

    Jak na gnieździe... :-)))))))))))))))

  • 38. Data: 2010-02-02 08:26:21
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Poza tym- rzecz nie bez
    > znaczenia: przy porównaniu- ładowana z góry ma większy pobór wody i prądu.
    >
    > serdecznie pozdrawiam
    >
    > Chiron

    Witam.Nikt nie wspomniał o jednym zasadniczym plusie na korzyść pralek
    ładowanych od góry,mianowicie możliwość wlewania ciepłej wody
    np.wiadrem co pozwala zaoszczędzić nie małe pieniądze na ogrzaniu ok.
    40-50l zimnej wody którą pralka by miała sobie sama podgrzać do
    wymaganej temp.W moim przypadku tylko to zdecydowało że kupiłem
    ładowaną od góry,mimo tego że jest AA+.
    Dlatego nie zgodze sie z tezą że te ładowane od góry pobierają więcej
    prądu.
    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2010-02-02 08:52:26
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "maniek" <m...@o...pl> wrote in message
    h.googlegroups.com...
> [...]

    ładowaną od góry,mimo tego że jest AA+.
    Dlatego nie zgodze sie z tezą że te ładowane od góry pobierają więcej

    Nie musi być ciepła - wystarczy czysta, np. zimna woda z rur wylewana
    wcześniej do ścieku zanim bojler ogrzał na tyle, by dała się użytkować.
    Druga - kolosalna oszczędność - Magiczne Kule do prania - doskonała
    rzecz. Jeżeli ma się pralkę z możliwością indywidualnego programowania
    jeszcze więcej oszczędności - wystarczaq jednokrotne płukanie. Wygoda -
    możliwość prania białych i czarnych razem przy 40°C...

  • 40. Data: 2010-02-02 09:48:49
    Od: MM <p...@r...maksymilian.com>

    On 01/28/2010 06:29 PM, Krzysiek wrote:
    > Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
    > nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
    > miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

    Też rozważałem zakup pralki ładowanej od góry z racji na ograniczone
    miejsce. Jednak np. taki Whirlpool
    http://nowe.euro.com.pl/pralki/whirlpool-awg-3102c.b
    html o rozmiarze
    36,2 x 59,7 x 84,5 cm zostal zakupiony i pasuje idealnie.A do tego
    dodatkowe miejsce na kosmetyki na górze :-)

    Max