  • 41. Data: 2010-02-03 08:02:53
    Temat: Re: Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "MM" <p...@r...maksymilian.com> napisał w wiadomości
    news:hk8se1$7o4$1@news.onet.pl...

    > Też rozważałem zakup pralki ładowanej od góry z racji na ograniczone
    > miejsce. Jednak np. taki Whirlpool
    > http://nowe.euro.com.pl/pralki/whirlpool-awg-3102c.b
    html o rozmiarze 36,2
    > x 59,7 x 84,5 cm zostal zakupiony i pasuje idealnie.A do tego dodatkowe
    > miejsce na kosmetyki na górze :-)

    W mojej pralce coś skrzypi, kiedy bęben wolno się obraca. Zdjąłem obudowę, i
    ... eureka! Mój Whirlpool ma zbiornik wykonany z szarego PVC, więc łożyska
    osadzone są w plastiku! Jak łożysko poleci, pralka na śmietnik. Chwila
    obrotów zatartego łożyska w gnieździe i dziura. Wtedy po prostu nie opłaca
    się wymieniać całego zbiornika. Już więcej takiej nie kupię.
    Pozdrówka,
    jagr

  • 42. Data: 2010-02-03 08:14:55
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Oczywiście jest ładowana od góry.

  • 43. Data: 2010-02-03 12:49:14
    Od: Another <n...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 09:02:53 +0100, jagr napisał(a):

> [...]
    > obrotów zatartego łożyska w gnieździe i dziura. Wtedy po prostu nie opłaca
    > się wymieniać całego zbiornika. Już więcej takiej nie kupię.
    Dokładnie tak było u brata - jak pierdyknęło w trakcie prania, to pralka
    się wywróciła, cała woda na podłogę, a pralka poszła na śmietnik bo
    rozwaliło bęben.
    Ja mam jakiegoś Bosch-a ładowanego z boku i chodzi kilka lat nieźle. Ma
    zdecydowaną zaletę - jak się pierze coś większego - koc, śpiwór, nawet duża
    poszwa na kołdrę, to łatwiej jest wyjąć i włożyć to do pralki ładowanej z
    boku - większy otwór.
    U mamy, w pralce łądowanej od góry, kiedyś prałem koc, to przy wyjmowaniu
    miałem problem. U siebie nie mam.
    Pozdrawiam,
    --
    Another

  • 44. Data: 2010-02-03 19:42:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > obrotów zatartego łożyska w gnieździe i dziura. Wtedy po prostu nie opłaca
    > się wymieniać całego zbiornika. Już więcej takiej nie kupię.

    To żadnej już nie kupisz... To obecnie standard...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 45. Data: 2010-02-04 08:31:56
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    wiadomości news:9hufw5kjo0wh$.dlg@oldfield.org.pl...

    > To żadnej już nie kupisz... To obecnie standard...

    To dlaczego wszyscy odwalają taką lipę?
    To jest zamach na środowisko naturalne, uczestniczy to w niekorzystnych
    zmianach klimatu, zapełnia wysypiska śmieci.
    Świat schodzi na psy. Żądam od producentów pralek, lodówek, telewizorów i
    młynków do pieprzu :) większej trwałości produktów.
    Protestuję!!!

  • 46. Data: 2010-02-04 19:46:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 4 Feb 2010 09:31:56 +0100, jagr napisał(a):

    > To dlaczego wszyscy odwalają taką lipę?

    Bo producentom bardziej się opłaca sprzedawać Ci pralkę co 4-5 lat, niż co
    20...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 47. Data: 2010-02-15 16:34:32
    Od: "G." <g...@g...com>

    Wiesz z tego co ja widziałem, a nie jedną pralkę na warsztacie widziałem, to
    że obudowa bębna jest z tworzywa sztucznego to łożyska są osadzane albo w
    tulejach metalowych w tworzywie tak, że w wiekszości można je wybić i
    zmienić, lub też wkręcane wkład z łożyskiem do obudowy bębna albo jeszcze
    inaczej. Rzadko się zdarza, żeby producent nie przewidział wymiany łożysk i
    simeringów. Co innego z możliwością rozłożenia obudowy bębna tu czasami
    producent zgrzewa całość i nie można bębna wyciągnąć.