  • 31. Data: 2011-06-25 08:13:15
    Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:iu45s3$pqv$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Ale niczym i tak taniej niz pradem.

    *niz gazem

  • 32. Data: 2011-06-25 09:24:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 02:54:56 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Niewypłukany proszek to zło. M.in. dlatego zaczęliśmy stosować żele -
    > pralka czasem nie wypłukiwała dobrze proszku, co miało niezbyt miłe
    > konsekwencje dla skóry.

    Jaka jest różnica między rozpuszczonym proszkiem a rozpuszczonym żelem - w
    kwestii wypłukiwania?
    --
    XL
    Prawda o GMO:

  • 33. Data: 2011-06-25 12:06:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 11:24:57 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Jaka jest różnica między rozpuszczonym proszkiem a rozpuszczonym żelem - w
    > kwestii wypłukiwania?

    *Rozpuszczonym* - żadna.

    Ale w trudności rozpuszczenia, zwłaszcza w trudniej dostępnych miejscach -
    zasadnicza.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 34. Data: 2011-06-25 18:02:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 10:13:15 +0200, Ghost napisał(a):

    > *niz gazem

    O ile ma się ten gaz :)

    I niekoniecznie "niczym". Węgiel, drewno...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2011-06-25 18:17:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 14:06:30 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > *Rozpuszczonym* - żadna.
    >
    > Ale w trudności rozpuszczenia, zwłaszcza w trudniej dostępnych miejscach -
    > zasadnicza.

    Być może. Ja po prostu z zasady stosuję dodatkowy cykl płukania - po KAŻDYM
    praniu.

  • 36. Data: 2011-06-25 22:21:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 20:17:35 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Być może. Ja po prostu z zasady stosuję dodatkowy cykl płukania - po KAŻDYM
    > praniu.

    W mojej pralce byłby to raczej cykl "zgadnij co teraz zrobię" ;)

    Niestety przewidywalny jest tylko początek prania i wirowanie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 37. Data: 2011-07-07 00:03:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ghost" itk965$u0r$...@m...internetia.pl

    > Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej wody?

    Po przeczytaniu części (połowy?) postów, mogę wypowiedzieć ;) swoje zdanie:

    () wełnę pierzemy w wodzie o niskiej temperaturze [buty także -- ale
    w jakim celu mam im pisać, że piorę skórzane buty w wodzie?]

    () pralka (i ,,wsad'' także) ma swoją pojemność cieplną, dlatego
    nawet zaciągnięcie wody zimnej do pierwszego płukania sprawi,
    że to płukanie odbywa się raczej w wodzie całkiem ciepłej,
    o ile płuczemy to, co było prane w wodzie gorącej

    kolejne płukania obniżają temperaturę; wyjmowanie gorącego
    prania raczej mocno poparzy ręce; nawet 40 stopni Celsjusza
    to całkiem dużo jak na wodę; rurę metalową można trzymać,
    gdy jej temperatura nie przekracza 60 stopni Celsjusza,
    ale woda o temperaturze 40 stopni Celsjusza jest zbyt
    gorąca; w saunie można wytrzymać (bez dotykania metalowych
    przedmiotów) 120 stopni Celsjusza przez pół godziny,
    a 350 stopni Celsjusza ręce mogą wytrzymać przez pół
    minuty w piekarniku (też bez dotykania metalowych przedmiotów)

    () zwykle i płukać łatwiej w gorącej wodzie, i prać

    () czasami jest tak, że pranie czegoś (krwi?) najpierw w wodzie zimnej
    a dopiero później w gorącej daje lepsze efekty niż pranie w wodzie
    gorącej od początku do końca prania

    () woda gorąca łatwiej wnika i w proszek, i w materiał

    () pranie ręczników czy ścierek tylko w niskiej temperaturze nie ma sensu;
    przynajmniej co jakiś czas trzeba to prać w temperaturze 90 stopni Celsjusza...

    () częste pranie i prasowanie skraca żywotność pleśni ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2011-07-07 00:13:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof 45" ituqe5$3cp$...@n...vectranet.pl

    > Pralka w zależności od modelu i programu prania, płucze pranie pobierając do tego
    np. dwa razy wodę zimną. Dwa cykle płukania. Po
    > takim płukaniu zimną wodą, ostatnia woda która jest wyrzucana do kanalizy, jest juz
    praktycznie pozbawiana proszku. Złapiesz ją w
    > ręce i nie wyczujesz proszku i specyficznej śliskości.

    IMO można płukać sto razy -- a proszek nadal pozostanie. :)
    Ja jestem alergikiem i raczej ;) piorę w środkach (w proszkach,
    żelach...) przeznaczonych dla alergików, ale nawet bardzo
    zaproszkowane ubrania prane w proszku dla niealergikaów -- nie
    szkodzą mi w sposób widoczny. Mógłbym włożyć ubranie niepłukane. :)
    (ale wolę solidne płukanie -- nikogo nie zniechęcam do płukania)

    IMO pralka nigdy nie płucze dostatecznie dobrze.
    Nawet kilka dodatkowych płukań nie sprawi, że proszku nie będzie w ubraniu...

    Aby było jasne -- nie mam brudnego pojemnika na proszek. :)

    > Gdyby to samo zrobiła pralka w ciepłej wodzie, to ta ostatnia woda którą byś złapał
    w ręce, była by śliska od rozpuszczonych
    > substancji proszku. Musiał byś jeszcze ze dwa razy dodatkowo wykonać płukanie w
    ciepłej by sie pozbyć proszku i rozpuszczonych
    > jego substancji.

    IMO proszek można rozpuścić w dowolnie zimnej wodzie.
    (tym bardziej żel)

    > Dla tego dla tych co tego nie rozumieją, proponowałem by zrobili sobie
    doświadczenie w misce.
    > Zrobili pranie z proszkiem i płukali pranie w zimnej wodzie, a za drugim razem
    takie samo pranie płukali w ciepłej.

    IMO w ciepłej jest skuteczniejsze.

    > To przekonają się że wystarczy np. dwa razy wymienić wodę zimną do płukania i w
    ostatniej wodzie nie będziemy wyczuwać śliskich
    > związków proszku w palcach, a płucząc w ciepłej wodzie, by osiągnąć ten efekt, trzy
    lub cztery razy trzeba wymieniać wodę.

    Wiele zależy od składu wody, ilości wody, ilości prania, ilości proszku...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2011-07-07 00:23:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borys Pogoreło" 145o3dtuab5wm$.inl3bbq7u8gy$....@4...net

    > Niewypłukany proszek to zło. M.in. dlatego zaczęliśmy stosować
    > żele - pralka czasem nie wypłukiwała dobrze proszku, co miało
    > niezbyt miłe konsekwencje dla skóry.

    Jakie? Ja jestem alergikiem, ale mogę założyć niewypłukane
    ubranie bez widocznego złego skutku. Nie jest to przyjemne,
    ale szkód dla skóry nie powoduje. Zapewne tez wiele zależy
    od samego proszku. ;)

    IMO żel jest lepszy, bo:

    () nie zbryla się w pralce, dzięki czemu można spokojnie załadować
    pralkę, ustawić ją tak, aby zaczęła prać rano i iść spać

    () od razu jest w stosownym opakowaniu :) i ma stosowny dozownik
    (proszki zwykle są w torbach -- papierowych lub plastykowych;
    nawet jeśli są w pudełkach, to w papierowych, a nawet jeśli
    są w pudełkach plastykowych, to w złych)

    () nie trzeba wdychać prochów ;)

    Ja nie tylko lubię żele, ale też płuczę w płynach do płukania.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2011-07-07 05:24:10
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
    > zaproszkowane ubrania prane w proszku dla niealergikaów -- nie
    > szkodzą mi w sposób widoczny. Mógłbym włożyć ubranie niepłukane. :)
    Bo Ty może nie jesteś uczulony na proszki, tylko na sierść kotów ;)

    Nie chce mi się juz na ten temat klepać :)
    --
    Krzysiek