  • 61. Data: 2011-07-21 06:50:51
    Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2011 03:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Andrzej Lawa" 4...@n...home.net.pl

    > Poproszę o cytowanie moich wypowiedzi, nie zaś o Twoje wnioskowanie. :)
    > Reszty nie czytam, bo ta reszta -- to pustosłowie. :)

    Skleroza czy schizofrenia?

    [cytat]

    pralka (i ,,wsad'' także) ma swoją pojemność cieplną, dlatego
    nawet zaciągnięcie wody zimnej do pierwszego płukania sprawi,
    że to płukanie odbywa się raczej w wodzie całkiem ciepłej,
    o ile płuczemy to, co było prane w wodzie gorącej

    kolejne płukania obniżają temperaturę; wyjmowanie gorącego
    prania raczej mocno poparzy ręce; nawet 40 stopni Celsjusza
    to całkiem dużo jak na wodę; rurę metalową można trzymać,
    gdy jej temperatura nie przekracza 60 stopni Celsjusza,
    ale woda o temperaturze 40 stopni Celsjusza jest zbyt
    gorąca;

    [koniec cytatu]

  • 62. Data: 2011-07-21 22:19:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Ława" j08i8b$k7s$...@i...gazeta.pl

    > Skleroza czy schizofrenia?

    Nie badałem Cię -- i nie jestem lekarzem. :)

> [...]

    > gdy jej temperatura nie przekracza 60 stopni Celsjusza,
    > ale woda o temperaturze 40 stopni Celsjusza jest zbyt

    I co tu nie podoba się Tobie?

    Na wszelki wypadek -- wykąp się w wodzie o temperaturze 40 sC. :)
    (innym odradzam ów eksperyment)
    Później przyjdź -- pogadamy, o ile zdołasz. ;)

    Na wszelki wypadek: gdy woda w basenie czy w jeziorze ma 25 sC -- jest
    odbierana jako całkiem ciepła. Do siedzenia w wodzie ta t. jest trochę
    niska, tym bardziej do prysznica, ale ja biorę prysznic o t. około 30 sC;
    t. powietrza w mojej łazience ostatnio to zazwyczaj też około 30 sC -- akurat
    w tej chwili miernik tam zawieszony pokazuje około 27 sC; :) zaś wilgotność
    względną powietrza w łazience mam od około 30% do około 65% -- w tej chwili
    miernik pokazuje tam 52%; :) tuż przed tą łazienką inny miernik pokazuje 61%
    od ponad 3 godzin... Łazienkowy miernik pokazuje zwykle (gdy są obok siebie)
    o około 3% więcej niż przedłazienkowy. Może dokupię jeszcze ze dwa mierniki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 63. Data: 2011-07-22 06:49:43
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.07.2011 00:19, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > I co tu nie podoba się Tobie?
    >
    > Na wszelki wypadek -- wykąp się w wodzie o temperaturze 40 sC. :)
    > (innym odradzam ów eksperyment)
    > Później przyjdź -- pogadamy, o ile zdołasz. ;)

    Kłamco patologiczny! Mowa była o wyciąganiu prania, a nie kąpieli,
    zwłaszcza w "pełnym zanurzeniu"!

    Skoro tak bezczelnie i w żywe oczy kłamiesz w kwestii tego, co sam
    piszesz, dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu.

    *plonk*

  • 64. Data: 2011-07-22 23:51:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Ława" j0b6i7$itm$...@i...gazeta.pl

    > Kłamco patologiczny!

    Jakbym słyszał Rydzyka Toruńskiego. :)

    > Mowa była o wyciąganiu prania, a nie kąpieli,
    > zwłaszcza w "pełnym zanurzeniu"!

    Proponuję, abyś cytował moje wypowiedzi, nie zaś
    swoje (niezbyt trafne) interpretacje tychże.

    > Skoro tak bezczelnie i w żywe oczy kłamiesz w kwestii tego, co sam
    > piszesz, dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu.

    Nie ma sensu Twoje spieranie się ze mną co do tych temperatur.
    (bo ja znam te sprawy od ponad 30 lat -- i naczytałem się sporo,
    i sprawdziłem niejedno wielokrotnie na własnej skórze)

    -=-

    Mogę posypać Ci jeszcze ciekawostkami.
    Co do wyciągania prania -- jeśli wirówka porządnie wyciśnie wodę,
    pranie może mieć temperaturę i 150 stopni Celsjusza. ;) Taką
    t. (i nawet większą) osiągamy w czasie prasowania -- mowy
    nie ma o poparzeniach. W saunie siedzimy kilkadziesiąt minut
    na deskach gorących nawet do 120 stopni Celsjusza...

    Ale woda parzy przy znacznie mniejszej t.
    I (rzecz jasna) zazwyczaj szmata nie jest sucha do końca.
    Zimą (gdy wilgotność względna w mieszkaniach jest zazwyczaj
    niższa niż latem) wysuszone ,,do końca'' ubrania są mniej
    wilgotne niż latem -- co łatwo sprawdzić. :)

    -=-

    Człowiek nie potrafi poprawnie ocenić temperatury powietrza.
    50 sC może wziąć za 30 i na odwrót. :) Ważna jest tu właśnie
    wilgotność powietrza, a także ruch powietrza i naświetlanie
    skóry podczerwienią -- odbieraną jako uczucie ciepła. Można
    twierdzić zawzięcie, że szkło (bańka, obudowa) świecącej się
    (od paru sekund -- nie od kwadransa) tuż obok żarówki jest
    bardzo gorące, podczas gdy będzie ono zupełnie zimne, o czym
    można będzie przekonać się dotykając tej żarówki.

    **Nie polecam dotykania gołymi rękami żarówki świecącej dłużej niż minutę!!**

    Trudno też ocenić t. wody -- wychodząc z sauny prosto do
    lodowatej wody można uznać, że woda jest cieplutka... Ale
    woda może być także wtedy ciepła w odczuciu, gdy powietrze
    jest strasznie zimne...

    Długie chłodzenie rąk w lodowatej wodzie pozwoli rzecz jasna nie
    tylko na wyciąganie najbardziej gorącego prania, ale i na **chwilowe**
    zanurzenie palca ręki do wrzątku. :) Zwilżenie palca pozwala na dotykanie
    nim do gorącego żelazka -- bo woda z palca natychmiast wrze i odbiera
    ogromne ilości ciepła (10 razy więcej niż przy topieniu się i 8 razy
    więcej niż przy grzaniu z 0 sC do 100 sC) od tegoż żelazka...

    Ale to są sytuacje wyjątkowe. Kiedyś lutowałem ,,cyną'' miedziane
    przewody na palcach tak, że powstawał z tego pierścień, w którym
    nie można było znaleźć miejsca łączenia bez wnikliwej analizy
    ,,rozkrojnej''. ;) Palec w trakcie lutowania nie cierpiał, nie
    był parzony/przegrzewany.

    Można też gotować wodę w papierowym kubku lub ,,sto lat'' czytać
    napisy znajdujące się na papierowej naklejce przyklejonej do dna
    metalowego czajnika codziennie smaganej (wraz z tym czajnikiem)
    ,,żywym ogniem''. :) (o ile we wnętrzu tegoż czajnika znajduje
    się woda chłodząca dno a płomień nie jest zbyt brudny -- świeca
    woskowa raczej zakopci dno)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2011-07-25 08:24:52
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
    >
    >Skoro tak bezczelnie i w żywe oczy kłamiesz w kwestii tego, co sam
    >piszesz, dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu.

    Ty sie z nim nie spieraj. To zakrecony koles, zaraz
    wyjedzie znowu z dziecmi spod Jezewa a potem zaczna
    sie jego zyciowe madrosci.

  • 66. Data: 2011-07-25 09:01:07
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.07.2011 10:24, Przesmiewca pisze:

    > Ty sie z nim nie spieraj. To zakrecony koles, zaraz
    > wyjedzie znowu z dziecmi spod Jezewa a potem zaczna
    > sie jego zyciowe madrosci.

    I on te dzieci pierze w pralce? ;->

  • 67. Data: 2011-07-25 10:57:54
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    >I on te dzieci pierze w pralce? ;->

    Chetnie by to zrobil.

  • 68. Data: 2011-07-25 15:34:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przesmiewca" n...@4...com

    > Ty sie z nim nie spieraj. To zakrecony koles, zaraz

    Poszukaj kolesiów w knajpie lub w burdelu. :)

    > wyjedzie znowu z dziecmi spod Jezewa a potem zaczna
    > sie jego zyciowe madrosci.

    A dzieci spod Jeżewa? -- cóż... Tak się kończy wyścig po mieszkania.
    Rodzice narobili dzieci, ale nie nabudowali im mieszkań, więc wysłali
    swe dzieciaczki na śmierć -- z kierowcą chorym na padaczkę. Popłakali,
    pomaszerowali ulicami i żyją nadal, mając mniej dzieci na utrzymaniu...

    Nawet rodzice tych dzieci nie chcą kwiatów przynosić na miejsce wypadku. :)
    Wiem, bo od czasu do czasu tam jestem. Nawet dobrego dojazdu nie tam ma.
    Wzięli kawałek pola (bo ziemię za darmo warto brać) postawili kapliczkę
    i cieszą się tym, że sprzedali dzieci za ziemię, za sławę nieśmiertelną,
    za odszkodowania itd...

    -=-

    Z takich jak wy -- biorą się później rodzice posyłające nadmiar swych
    dzieci na pewną śmierć. Wyzwiska, oszczerstwa, obrażania, poniżania...
    Tak naucza Rydzyk (nazywając Sikorskiego Leninem, mieszać prezydentową
    z szambem...) i tak nauczają inni wielcy kapłani błogosławionego Jana
    Pawła II. Nie umiecie niczego osiągnąć, niczego zrozumieć -- liczycie
    jedynie na dofinansowania i na zabieranie mądrzejszym i pracowitszym
    od siebie. :) I wszędzie dorabiacie filozofię -- może w świecie bez
    Boga tak jest, jak mówisz, ale u Boga wszystko możliwe!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'