  • 21. Data: 2013-04-28 21:50:21
    Temat: Re: Próba wodna
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:kljpgc$cqm$1@news.dialog.net.pl...

    > ... miej pretensje do swoich nauczycieli
    > Nie do mnie.

    Jak widać jesteś bardzo "skromny" :)

    > Nawet instalacje CO z gorącą woda po czasie same się odpowietrzają.
    > Co ciekawe, gorąca woda też jest nośnikiem rozposzczonych w nie gazów.
    > (odgazowywacze),
    > Ty jednak wiesz lepiej nie zaglądają nawet w stosowne tablice
    > fizyczne.*

    Co ma piernik do wiatraka?
    Czy ja napisałem, że w gorącej wodzie w ogóle się nie rozpuszcza
    powietrze?
    Czego nie doczytasz to dossiesz z palucha :)
    Poza tym co mają wspólnego odgazowywacze stosowane w instalacjach
    przemysłowych z próbą szczelności instalacji wodnej i CO w domu?
    Myślisz, że ktoś będzie wstępnie odgazowywał wodę do prób szczelności, a
    może jeszcze ja destylował?
    Zejdź na ziemię :)

    > Od ciśnienia parcjalnego w stanie nasycenia.
    > Skład gazów rozpuszczonych w wodzie jest inny niż w atmosferze.
    > Uwzględnij to.*

    Co nie zmienia faktu, że wpływ rozpuszczalności gazów w wodzie będzie
    miał niewielki wpływ na wyniki próby szczelności instalacji domowych.

    > [...]
    > Określ te wszystkie kierunki zmian i to sobie sam policz.*

    Ja tego nie muszę liczyć, bo ja w stosunku do takich teoretyków jak Ty,
    znam to nie tylko z teorii, ale także z praktyki.

    > A naczynie, którym jest instalacja a w którym się woda znajduje, to
    > się niby
    > nie rozszerza?*

    Oczywiście, że się rozszerza, tak samo rozszerzają się rury, a
    plastikowe to już w szczególności.
    Tylko co z tego?
    Instalacja po napełnieniu, zanim przystapi się do prób szczelności
    powinna pozostać przez wiele godzin, a najlepiej co najmniej dobę pod
    ciśnieniem w celu ustabilizowania i unormowania wszelkich parametrów tj.
    temperatury, stanu nasycenia wody gazami, rozszerzalności rur i
    zbiorników. Po czym przystępuje się do prób.

    Tylko skąd taki jak Ty teoretyk może o tym wiedzieć? :)

    > Konkretnych wartości nie przytaczam gdyż jest to dla ciebie pestka.
    > Sam to wszystko obliczysz na podstawie Twojego doświaczenia.*

    Aby cokolwiek liczyć trzeba dysponować wieloma danymi, których ani Ty,
    ani ja nie posiadamy.
    Ja natomiast chcę Ci uzmysłowić gdzie leży błąd w rozumowaniu, że z
    powodu rozpuszczalności powietrza w wodzie badanie szczelności
    instalacji, kiedy jest w niej powietrze jest do d...
    Niestety, Ty albo nie jesteś w stanie tego zrozumieć, albo nie potrafisz
    się teraz przyznać do swojego błędu.

  • 22. Data: 2013-04-28 22:05:43
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak widać jesteś bardzo "skromny" :)

    Akurat mam w swoim doświadczeniu historie które na pozór wyglądały
    tak jak Ty byłeś je łaskaw niżej przedstawić (od po pierwsze, do ...).
    Po podstawieniu fizycznych danych wyszło coś innego niż by intuicja
    i doświadczenie wskazywało.

> [...]
    > przemysłowych z próbą szczelności instalacji wodnej i CO w domu?
    > Myślisz, że ktoś będzie wstępnie odgazowywał wodę do prób szczelności, a

    *Przeprowadź dowód że to ma albo nie ma wpływu na pomiar.
    Będę pierwszy który Ci pogratuluje.

    > Co nie zmienia faktu, że wpływ rozpuszczalności gazów w wodzie będzie
    > miał niewielki wpływ na wyniki próby szczelności instalacji domowych.

    Niewielki czyli jaki?
    Przedstaw dowód, że niewielki.*

> [...]
    > znam to nie tylko z teorii, ale także z praktyki.

    > Oczywiście, że się rozszerza, tak samo rozszerzają się rury, a
    [...]*

> [...]
    > zbiorników. Po czym przystępuje się do prób.
    >
    > Tylko skąd taki jak Ty teoretyk może o tym wiedzieć? :)

    Rzecz idzie o to czy cieknie czy nie cieknie.
    Ja najpierw obliczyłbym czy jest to możliwe.
    Zaś Ty.......*

> [...]
    > powodu rozpuszczalności powietrza w wodzie badanie szczelności
    > instalacji, kiedy jest w niej powietrze jest do d...

    A Ty skąd to wiesz?
    Poprzyj to twardym fizycznym argumentem (z wyliczeniem).*

    > Niestety, Ty albo nie jesteś w stanie tego zrozumieć, albo nie potrafisz
    > się teraz przyznać do swojego błędu.

    Jak wyżej .....
    Udowodnij mi, że nie mam racji.*
    g.

  • 23. Data: 2013-04-28 22:07:51
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Im mniej powietrza w instalacji w czasie prób tym lepiej a nagminne
    > dobijanie ciśnienia powietrzem jest zwykłym pójściem na łatwiznę a nie
    > prawidłowym sposobem badania szczelności instalacji.

    Nie jest to żadną nieprawidłowością.
    Z reguły nie da się pozbyć całego powietrza z instalacji przed jej
    uruchomieniem bez specjalnej pompy. Powietrze usuwane jest przez wiele
    tygodni podczas normalnej pracy instalacji.
    Chyba nie sądzisz, że ktoś będzie napełniał instalację specjalną pompą,
    przy pomocy odgazowanej wody, odpowietrzając idealnie cały układ? :)

    > W wielu przypadkach w skali przemysłowej, powietrze czy inny gaz
    > obecny w instalacji może stanowić poważne zagrożenie z tego też powodu
    > zalecane są próby hydrauliczne tam gdzie jest to tylko możliwe.

    Nie dyskutujemy o próbach instalacji przemysłowych, czy też próbach
    zbiorników ciśnieniowych, których nie wolno sprawdzać gazami ze względu
    na skutki jakie mogą nastąpić po rozerwaniu takiego zbiornika.
    Piszemy o próbie szczelności instalacji wodnych oraz centralnego
    ogrzewania w domach mieszkalnych.
    Tutaj dopuszczone są próby z użyciem sprężonego powietrza lub azotu.
    Tak więc proszę nie mieszaj z sobą tych spraw.

    > Co do instalacji domowych polecam lekturę
    > http://tnijurl.com/3d6de4cf63f0/

    To jest tylko jedna z procedur, która niestetyzawiera także błędy.
    Przykładowo nie ma w niej informacji o konieczności ustabilizowania
    parametrów takich jak temperatura, nasycenie wody gazami, rozszerzalność
    termiczna i mechaniczna pod wpływem ciśnienia.

  • 24. Data: 2013-04-28 23:02:07
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Ja najpierw obliczyłbym czy jest to możliwe.
    > Zaś Ty.......*

    Różnica między Tobą, a mną jest podobna jak w przypadku różnicy pomiędzy
    ekonomistą, a biznesmenem.
    Ekonomista wie jak "robić pieniądze", ale "robi" je tylko biznesmen.

    > Udowodnij mi, że nie mam racji.*

    Nie widzę takiej potrzeby, ani też nie mam ochoty.
    Ja w odróżnieniu od Ciebie i wielu innych na tej grupie mam już trochę
    takich prób za sobą i póki co wszystkie były bezbłędne, choć żadnej z
    tych prób nie poprzedzały tygodnie obliczeń :)
    Równie dobrze mogę teraz napisać: udowodnij mi, że moje próby były
    błędne.

  • 25. Data: 2013-04-28 23:57:56
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > uruchomieniem bez specjalnej pompy. Powietrze usuwane jest przez wiele
    > tygodni podczas normalnej pracy instalacji.
    ~~~~~~~~

    W 1m3 wody o temp. 10 st. C, pod ciśnieniem 5 bar
    może się rozpuścić nawet 140 L powietrza (!).

    Na mój gust to może być kilka dni albo i mniej

    Czy Ty sprzedajesz te "specjalne pompy"?

    Celowo nie przedstawiłem tych danych.
    Oto do czego prowadzi dyskusja której podstawy to
    "wydaje mi się, że..."

    Dla zainteresowanych są wzory wyprowadzone z prawa
    Henry'ego.
    Dla laików są wykresy w internecie.

    Było o tym, czy zapowietrzona instalacja ma wpływ na pomiar
    ciśnienia.
    Wnioski wyciągnijce sami.
    g.

  • 26. Data: 2013-04-29 00:13:05
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > takich prób za sobą i póki co wszystkie były bezbłędne, choć żadnej z
    > tych prób nie poprzedzały tygodnie obliczeń :)

    Bo wykonał je już ktoś za Ciebie.
    Ty dostaleś wytyczne w postaci np. przepisów prawa.
    Masz się do nich stosować bez wnikania "dlaczego" bo to nie Twój
    poziom kompetencji

  • 27. Data: 2013-04-29 00:15:39
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Grzegorz napisał:

    > Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > http://fizyczna.chem.pg.gda.pl/files/2012/09/chf_tch
    _I_wykl_011c.pdf

    > http://www.chemia.uni.lodz.pl/kchogin/dydaktyka/chem
    ia.../pdf/02B.pdf

    > Każdy kto ma własny hydrofor wie, że co jakiś czas do zbiornika trzeba
    > dopompować powietrza bo pompa się za często włącza i za krótko pracuje.

    Nie trzeba. Mikrosmoczek zapowietrzający na ssaniu pompy i pływakowy
    zawór upustu powietrza ze zbiornika - póki sprawne działa samo. Ale tak
    czy inaczej - albo zbiornik przeponowy albo jakoś uzupełniać trzeba.

    --
    Darek

  • 28. Data: 2013-04-29 12:57:46
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jajca na całego.
    Wiecie co się okazało?
    Dzisiaj nadal jest 0.5Bara. Wygląda na to, że jakiś jełop na budowie
    umył sobie ręce i spuścił ciśnienie. Wychodzi na to, ponieważ hydraulik
    sprawdzał i było ok, a ja nie wiedząc o tym troszeczkę później
    zobaczyłem 0.5 i tak jest aż do dzisiaj.

    Próba negatywna, powtarzamy dla świętego spokoju, ale jak widać różne
    rzeczy na budowie się zdarzają.

    Irek.N.

  • 29. Data: 2013-04-29 12:58:35
    Temat: Re: Próba wodna -> pompa ciepła
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    {ciach przeczytane}

    Adamie, dzięki za pomoc, doktoryzuję się obecnie z tematu :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 30. Data: 2013-04-29 13:24:49
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > ~~~~~~~~
    >
    > W 1m3 wody o temp. 10 st. C, pod ciśnieniem 5 bar
    > może się rozpuścić nawet 140 L powietrza (!).
    >
    > Na mój gust to może być kilka dni albo i mniej

    Na mój gust to piszesz pierdoły, które nacechowane są dużą demagogią,
    ponieważ w nowych instalacjach wody użytkowej mieści się raptem kilka
    litrów wody, a w instalacjach CO najwyżej 20-30 litrów.
    Do 1m3 jeszcze bardzo daleko. Uwzględnij także łaskawie fakt, że woda
    służąca do prób, wstępnie już ma pewną ilość rozpuszczonego w sobie
    powietrza.

    > Celowo nie przedstawiłem tych danych.
    > Oto do czego prowadzi dyskusja której podstawy to
    > "wydaje mi się, że..."

    Tu się muszę z Tobą zgodzić, że dalsza nasza dyskusja jest bezsensowana,
    bo tylko Ci się wydaje, że masz pojęcie o tym, o czym jest dyskusja.

    > Było o tym, czy zapowietrzona instalacja ma wpływ na pomiar
    > ciśnienia.
    > Wnioski wyciągnijce sami.

    Tak będzie najlepiej. Niech każdy sam wyciągnie wnioski czy uwierzyć
    praktykowi czy teoretykowi.