  • 1. Data: 2009-03-19 19:18:24
    Temat: Problem z syfonem
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    Taki syfon
    http://allegro.pl/item580536770_syfon_do_brodzika_fi
    _90_alcaplast.html

    W brodziku nie odprowadza wody przy dużym napływie mimo, że spadek rury pod
    spodem jest. Jak mu wyjmę wnętrzności to woda leci dobrze ale nie syfonuje.
    Co tu zrobić? Czy inny syfon poprawi sytuację i zmniejszy opory przepływu ?

  • 2. Data: 2009-03-19 20:42:48
    Temat: Re: Problem z syfonem
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    kiki wrote:
> [...]
    > rury pod spodem jest. Jak mu wyjmę wnętrzności to woda leci dobrze
    > ale nie syfonuje. Co tu zrobić? Czy inny syfon poprawi sytuację i

    Rzecz pewnie w niewłaściwych spadkach, być może średnicach, a na pewno w
    braku napowietrzenia tego odcinka kanalizacji.
    W uproszczeniu: jak napełnioną słomkę zatkasz z jednej strony to woda z
    niej nie wypłynie. Jak wpuścisz powietrze... :)

    pozdrawiam Piotr

  • 3. Data: 2009-03-19 21:09:33
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > Co tu zrobić? Czy inny syfon poprawi sytuację i zmniejszy opory przepływu ?

    W rurze odprowadzajacej wode z tego syfonika spreza sie powietrze gdyz
    zapewne syfon glowny czyli korek wodny zapobiegajacy przedostawaniu sie
    smrodow z szamba do lazienki ma wieksze wymiary i roznice poziomow wody niz w
    tym malym syfoniku, co uniemozliwia swobodny odplyw wody.
    Sa trzy rozwiazania. Na tej rurze pod brodzikiem zaistaluj pionowa rurke
    zakonczona zaworem powietrznym, ktory zapobiegnie temu sprezaniu sie
    powietrza. A najlepiej otwarta, jesli jej wylot bedzie mogl byc wyzej od
    poziomu posadzki, dna brodzika o co najmniej kilkanascie cm.
    Zastosuj inny, glebszy brodzik, w ktorym roznica poziomow wody bedzie wieksza
    do tej w syfonie glownym, co chyba bedzie trudne.
    I trzecie; wypieprz te bebechy z tego syfonu i nic zlego sie nie stanie.
    No moze za wyjatkiem przypadku gdy Tobie lub zonie wpadnie tam pierscionek z
    brylantem, ktorego potem trzeba bedzie w miejskim szambie szukac.
    Zatem zastrzegam sobie prawo do nieponoszenia odpowiedzialnosci jesli mialbys
    mi potem rachunek za straty moralne i fizyczne z tego powodu wynikle,
    wystawic:).
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-03-19 21:51:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niz w
    > tym malym syfoniku, co uniemozliwia swobodny odplyw wody.

    No ale tam zwykle jest jeden syfon. Syfon w brodziku i dalej kanalizacja az
    do morza. Wyglada na to, ze ten brodzikowy syfon ma za mala wydajnosc, albo
    Kiki kompie sie bezposrednio pod hydrantem.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-03-19 22:10:26
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > No ale tam zwykle jest jeden syfon. Syfon w brodziku i dalej kanalizacja
    > az do morza. Wyglada na to, ze ten brodzikowy syfon ma za mala wydajnosc,
    > albo Kiki kompie sie bezposrednio pod hydrantem.

    Jeszcze się nie kąpię, bo dopiero kończę kabinę w tej łazience i trzeba było
    podnieść brodzik. Rura leciała pod górkę. To poprawiłem, leci lepiej ale
    dalej słabo. Brodzik płytki taki kamienny 100x100cm z otworem 90mm na syfon.
    Odpływ jest 50 cm rurą karbowaną, która ma spadek. nie dało sie użyć prostej
    rury, musiał być kawałek elestycznej, bo bym nie zmontował tego pod spodem.
    Chciałbym sie dowiedzieć czy są różnice w oporach przepływu w różnych
    syfonach.

  • 6. Data: 2009-03-19 22:15:16
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "tornad" <t...@v...pl> wrote in message
> [...]

    Brodzik stoi na nóżkach od podłogi do dolnej części jest 110mm a do lustra
    wody 130mm od posadzki. Odpływ ma teraz pod brodzikiem jakieś 60cm ze
    spadkiem około 3-4cm na tych 60cm i dalej leci w posadzkę i w dół.
    Tak mi wygląda, że ten korek wodny w syfonie stwarza wielki opór. Robiłem
    eksperymenty z wyjętym syfonem i trzeba mocno dmuchnąć w wodę żeby ją
    wypchnąć. Może syfon badziewny z OBI mam ?

  • 7. Data: 2009-03-19 22:17:03
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    niz w

> [...]
    > do morza. Wyglada na to, ze ten brodzikowy syfon ma za mala wydajnosc, albo
    > Kiki kompie sie bezposrednio pod hydrantem.

    No nie, chyba to niemozliwe. Tu w Hameryce nie widzialem kanalizacji bez U-
    rury na wyjsciu do szamba. A pod kazdym zlewem czy innym odplywem sa male u-
    rurki, ktore ja zawsze, trzeba czy nie, odkrecam i czyszcze; w dwu przypadkach
    na kilkadziesiat, nawet sie oplacalo. Dlatego wspomnialem Kikiemu o tym
    pierscionku z brelantem... Z reguly sa tez rury odpowietrzajace kanalize z
    wylotem na dachu.
    Pzdr.

  • 8. Data: 2009-03-19 22:58:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > na kilkadziesiat, nawet sie oplacalo. Dlatego wspomnialem Kikiemu o tym
    > pierscionku z brelantem... Z reguly sa tez rury odpowietrzajace kanalize

    Wszystko mniej wiecej to samo, poza tym U na wyjsciu. Nigdy czegos takiego
    nie widzialem i pierwszy raz o tym slysze. Co prawda nie kanalizator ze
    mnie, ale troche juz widzialem i czytalem. W sumie nie wiemy jak ma Kiki,
    ale nie sadze zeby nie mial wentylacji kanalizacji w domu, a ta zalatwia
    sprawe cisnien.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-03-19 23:03:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

> [...]
    > eksperymenty z wyjętym syfonem i trzeba mocno dmuchnąć w wodę żeby ją
    > wypchnąć. Może syfon badziewny z OBI mam ?

    To ze trzeba mocno dmuchnac to nie dziwne, ale i tak stawiam na syfon. 3-4cm
    na 60cm to kupe.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-03-19 23:11:39
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > eksperymenty z wyjętym syfonem i trzeba mocno dmuchnąć w wodę żeby ją
    > wypchnąć. Może syfon badziewny z OBI mam ?

    To nie ma zadnego znaczenia, czy on jest wyzej czy nizej. Odpyw wody z tego
    syfonika hamuje sprezane powietrze w rurze laczacej ten syfonik z U-Rura,
    korkiem wodnym, ktory zapewne masz na wyjsciu kanalizacji do szamba czy tez do
    kanalizacji miejskiej. Rozwiazaniem tego bedzie sposob podany wczesniej czyli
    zamontowanie na tym odcinku rury z brodzika do zbieracza, ale jak najnizej,
    zatem zapewne pod posadzka, cienkiej pionowej rurki odpowietrzajacej. Trzeba
    kupic T ksztaltke i taka rurke wstawic. Wtedy woda z brodzika przez ten
    syfonik spoko bedzie wplywac tworzac pod nim slup wody, ktory uruchomi,
    przewazy wode korka w U-rurze i wszystko bedzie spoko plynac.
    Jesli to nie jest mozliwe, to jak napisalem, wybebesz te scianke czy co tam
    jest z tego syfonika aby zostalo puste kolanko i nie bedzie problemu.
    Pzdr.