  • 1. Data: 2011-07-13 13:17:19
    Temat: Problem ze ścianami wewnętrznymi
    Od: Piotr <i...@a...pl>

    Witam
    W trakcie czyszczenia ścian przed ponownym pomalowaniem ( nietypowe
    wykończenie - gips zmieszany z pigmentem, a następnie nałożony
    szpachelką, co stworzyło takie jakby "wyspy", a na to "coś" co miało
    zapewnić niezmywalność jakiś pomysł "fachowca" ) pomyślałem, że warto by
    było usunąć płyty regipsowe z części ścian ( płyty są na ścianie
    okiennej i jednej z działowych. Pod płytą regipsową występuje warstwa
    folii aluminiowej, następnie styropian wciśnięty w stelaże mocujące
    płyty, a na koniec znowu warstwa folii i dopiero ściana.

    No i na tej ścianie jest pełno robaków, nie wiem jeszcze na razie co to.
    Długość 1 cm, "karbowane" i bardzo szybko się poruszają, przy poruszaniu
    nieco się wiją.

    Może ktoś się z tym spotkał i wie jak się tego pozbyć.

    Pytanie, czy za pozostałymi ścianami okiennymi i zewnętrznymi również
    może być coś takiego i czy może być to spowodowane np. wilgocią, która
    wystąpiła przez ocieplenie od wewnątrz. Wiem, że się nie ociepla od
    wewnątrz, ale niestety nie ja to robiłem i pomysłodawca i wykonawca
    działał według własnego uznania.

    Dodatkowo na odsłoniętej ścianie w kilku miejscach jest coś co
    przypomina drobną ziemię ( podobną do takiej z mrowiska ) i zapachu
    ziemi doniczki.

  • 2. Data: 2011-07-13 13:42:57
    Temat: Re: Problem ze ścianami wewnętrznymi
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

    > Pytanie, czy za pozostałymi ścianami okiennymi i zewnętrznymi również
    > może być coś takiego i czy może być to spowodowane np. wilgocią, która
    > wystąpiła przez ocieplenie od wewnątrz.

    Moim skromnym zdaniem za każdą taką ścianą jest przestrzeń, a przyroda
    nie lubi próżni...
    Resztę sobie dopowiedz sam.

    Ja tam bym wywalił te wszystkie płyty g-k i narzucił zwykły tynk
    cementowo-wapienny, żeby za pierwszą warstwą ściany nie było żadnej
    przestrzeni - wtedy nie ma szans rozwinąć się tam kolonia robali.

    pozdr
    Robert G.