  • 11. Data: 2016-01-08 18:00:28
    Temat: Re: Problem ze styro klejonym na placki + porotherm
    Od: z...@g...com

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 16:28:31 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > daj fotki całosci i szczegółów, te termowizyjne tez. Czy budynek jest podpiwnczony?
    Bo to istotne.

    Witam

    Nie mam teraz jak załączyć fotek. Domek nie jest podpiwniczony.
    Rozmawiałem dziś z wykonawcą (mam niby jego gwarancję), że będe go wzywał od
    usunięcią problemu. Wykonawca oczywiście twierdzi, że klei tak od 15 lat zgodnie ze
    sztuką = 8 placków + 2 kołki.

    Zaglądałem pod listwe startową - tam są specjalne dziurki i tam przez nie włazi zimne
    powietrze. Przy oknach też ma szparki.

    Dziś przyszła odwilż i cały śnieg z mojego dachu zniknął - mam dach deskowany, więc
    zakładam że pięknie ciepło wychodziło zza styro przy murłacie i mi ogrzewało dach od
    spodu - bo w kalenicy mam przecięte deskowanie by się dach wentylował.

  • 12. Data: 2016-01-08 18:21:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 18:00:32 UTC+1 użytkownik z...@g...com napisał:
> [...]
    usunięcią problemu. Wykonawca oczywiście twierdzi, że klei tak od 15 lat zgodnie ze

    eeee, to masz trochę łatwiej, masz kogo ścigać. Załatwiaj wszystko pisemnie:
    wzywasz wykonawcę do usunięcia usterek poprzez wykonanie ocieplenia zgodnie ze sztuka
    budowlaną i instrukcjami producentów np
    http://estyropian.pl/porady/dla-laikw-instrukcja-wyk
    onania-ocieplenia

    Oczywiscie on cie spusci na drzewo bo to oznacza zerwac wszystko i zrobic porządnie
    -zatem sąd itd.
    Zagrozisz sądem to kase za całosc powinien ci oddac.

    > Zaglądałem pod listwe startową - tam są specjalne dziurki i tam przez nie włazi
    zimne powietrze. Przy oknach też ma szparki.

    są tacy debile co chcą wentylowac wszystko - ja to sie nawet temu wykonawcy nie
    dziwie, te błędy są dosc powszechnie powielane. W domach drewnianych to powszechny
    błąd a głoszony jako jedna z ważniejszych rzeczy:
    http://budujzdrewna.pl/wp-content/uploads/2015/01/ei
    fs2-229x300.jpg

    Oczywiscie te otwory musisz zatkać, to załatwi połowe problemu.

    b.

  • 13. Data: 2016-01-08 18:37:44
    Od: z...@g...com

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 18:21:48 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    -zatem sąd itd.
    > Zagrozisz sądem to kase za całosc powinien ci oddac.

    Tak zrobie - dzięki za radę.

> [...]
    fs2-229x300.jpg

    > Oczywiscie te otwory musisz zatkać, to załatwi połowe problemu.

    Mam też obawy co do mechanicznej nośności tych płyt. Pamiętam jak zaczynali kleić to
    na fajrant im się część styro odkleiła - byłem na budowie wówczas i zrobiłem awanturę
    (informowałem KierBuda), wówczas nie miałem pojęcia jak się klei prawidłowo styro.
    Kierownik był kazał oderwać i poprawić - tylko teraz z perspektywy czasu obawiam się,
    że mogli zakołkować "na gorąco" :(

    Tak czy inaczj chyba wykonam jakąś odkrywkę. Czy do wezwania wykonawcy do wykonania
    tego oprawnie potrzebuję opini jakiegoś rzeczoznawcy ?

  • 14. Data: 2016-01-08 19:16:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 18:37:46 UTC+1 użytkownik z...@g...com napisał:
    > Tak czy inaczj chyba wykonam jakąś odkrywkę. Czy do wezwania wykonawcy do wykonania
    tego oprawnie potrzebuję opini jakiegoś rzeczoznawcy ?

    jesli chcesz sie sądzic to trzeba miec różne papiery - moze i rzeczoznawce.
    Nawiasem mowiąc kierbud jest ubezpieczony OC i z tego moznaby próbowac tez odzyskac
    kase. Chyba ze wziąłes takiego "na sztukę" za 500zł, to mu dupy nie truj :)

    b.

  • 15. Data: 2016-01-08 23:20:06
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    usunięcią problemu. Wykonawca oczywiście twierdzi, że klei tak od 15 lat zgodnie ze

    Niech zajrzy na strony producentow- oni zalecają na ramki

  • 16. Data: 2016-01-08 23:36:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    dziwie, te błędy są dosc powszechnie powielane. W domach drewnianych to powszechny
    błąd a głoszony jako jedna z ważniejszych rzeczy:
> [...]

    Kurcze na serio taka liste Ci dali?
    Ale przeciez ponizej masz sciane fundamentowa i ona jest ocieplona styrodurem,
    ktory w zasadzie te otwory powinien zatkac.

    Jezeli masz takie otwory jak Budyn wkleil to ojezusmaria :-)
    Tzn. moim zdaniem proste i w miare tanie do wyeliminowania - po prostu musisz
    je jakos/czyms zatkac ale to rzeczywiscie moze powodowac wicher w gniazdkach
    i wychladzanie scian :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2016-01-08 23:42:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 23:36:46 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    Dodam jeszcze, ze material (porotherm) za wiele tutaj nie zmienia - owszem
    jakbys wymurowal z gazobetonu to by Ci nie wialo z gniazdek ale tez nie
    wiedzialbys, ze masz spieprzone :-)

    Bo problem jest jedynie po zewnetrznej stronie muru. W srodku "komin" nie ma
    prawa sie wytworzyc, bo przeciez wieniec stropu nad parterem skutecznie
    i szczelnie zamyka pustakom wszystkie kanaliki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2016-01-09 00:06:22
    Od: z...@g...com

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 23:42:57 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > prawa sie wytworzyc, bo przeciez wieniec stropu nad parterem skutecznie
    > i szczelnie zamyka pustakom wszystkie kanaliki.

    Mam tak:

    Bloczek fundamentowy 24cm na nim porotherm 30cm z przewieszeniem 6cm.
    do bloczka styrodur 2 x 10cm, do porothermu styro 20cm - co daje gzyms 6cm.

    Listwe mam takową:
    http://www.diamond-budownictwo.pl/sklep/product.php?
    id_product=156

    Tam gdzie właśnie się zaczyna kapino na tej listwie są te dziurki.
    Coś jes na rzeczy - bo w części domu gdzie mam taras i styro elewacji zrównane
    z styrodurem, zaizolowane i zasypand piachem pod kostke betonnową - tam ściana
    kolankowa jest OK jesli idzie o temp.

    No nic zobaczę, wpadnie do mnie paru fachowców określić też aspekt mechaniczny i
    krzywizny.
    Zastanawiam się czy klejenie styro na placki to błąd w sztuce. Czytałem zalecenia
    Stowarzyszenia na rzecz systemów ociepleń, tam nie ma wątpliwości jak mocować płyty
    styro.

    http://www.systemyocieplen.pl/pliki/SSO_wytyczne_web
    .pdf

    ... tylko dlaczego jak się dowiaduje po fakcie :(

  • 19. Data: 2016-01-09 09:26:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 9 stycznia 2016 00:06:23 UTC+1 użytkownik z...@g...com napisał:

> [...]
    > z styrodurem, zaizolowane i zasypand piachem pod kostke betonnową - tam ściana

    Mierz raczej temp. stropu od strony parteru, bo przeciez ten porotherm
    jest szczelnie przedzielony betonowym stropem wiec jakby tam mial wiatr
    hulac? :)

> [...]
    >
    > http://www.systemyocieplen.pl/pliki/SSO_wytyczne_web
    .pdf

    > ... tylko dlaczego jak się dowiaduje po fakcie :(

    Blad ale nie demonizowalbym - pewnie wiecej niz polowa tak ma i nic sie
    szczegolnego nie dzieje. U Ciebie najgorszym bledem jest ta listwa startowa
    z dziurkami :-) Jak zatkasz dziurki to wiatr przestanie tam hulac i
    wyziebiac sciane. Mechanicznie to i tak masz przesadzone, bo styro dopiero
    od wysokosci bodaj 4 pietra trzeba kolkowac wiec tu bym sie niczego nie
    obawial :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2016-01-09 09:45:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 9 stycznia 2016 09:26:11 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    styro.

    > Blad ale nie demonizowalbym - pewnie wiecej niz polowa tak ma i nic sie

    bo połowa z połowy ma beton komórkowy a tam szkody są mniejsze, a jak sie grzeje
    węglem to nikt statystyk nie prowadzi i szkód nie widzi.

    >U Ciebie najgorszym bledem jest ta listwa startowa
    > z dziurkami :-) Jak zatkasz dziurki to wiatr przestanie tam hulac i
    > wyziebiac sciane.

    tu zgoda

    ale i tak: ceramice "dziurawej" mówimy stanowcze nie! :)

    b.