  • 41. Data: 2016-01-11 19:54:32
    Temat: Re: Problem ze styro klejonym na placki + porotherm
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >właśnie - gdy bedzie wyrzucał to biore :-)

    ano. mozna takim drutem oporowym odciac po cm z kazdej to z 8 zostanie.
    garaz czy inny kurnik mozna tym pojechac...
    a gdzie kolega dawca watku ma siedzibe ?

  • 42. Data: 2016-01-11 20:52:16
    Od: z...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 stycznia 2016 19:54:30 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:

    > ano. mozna takim drutem oporowym odciac po cm z kazdej to z 8 zostanie.
    > garaz czy inny kurnik mozna tym pojechac...
    > a gdzie kolega dawca watku ma siedzibe ?

    okolice Wrocławia

  • 43. Data: 2016-01-11 21:18:31
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 10.01.2016 o 13:22, Budyń pisze:
> [...]
    ciąc - czyli placki kleju oderwac a potem reszte sie da wyprostowac.

    > właśnie - gdy bedzie wyrzucał to biore :-)

    A próbowałeś tą piłą zmienić grubość arkusza styropianu?
    (ja próbowałem i szło mi bardzo źle)
    --
    M.

  • 44. Data: 2016-01-11 21:33:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 stycznia 2016 21:18:31 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > A próbowałeś tą piłą zmienić grubość arkusza styropianu?
    > (ja próbowałem i szło mi bardzo źle)

    No wlasnie, bo to jest najwiekszy przeciez problem, a od rownego wyciecia tego
    zalezy pozniejsza estetyka elewacji :)

    Trzebaby zrobic do tej pily jakis stol i troche to zautomatyzowac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2016-01-11 21:51:20
    Od: z...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 stycznia 2016 21:33:03 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > zalezy pozniejsza estetyka elewacji :)
    >
    > Trzebaby zrobic do tej pily jakis stol i troche to zautomatyzowac :-)

    Heh, ja jeszcze nic nie zerwałem ;) I do tej pory byłem daleki od tej decyzji -
    raczej chciałem zerwać tylko pierwszy pas styro i przy murłacie i szczytach.

    Teraz jest jeszcze fakt, że "fachowcy" tarli tylko po łączeniach, badż nie tarli
    wszedzie, bądź krzywo kleili. Jak się łate przyłoży są prześwity na łączeniach płyt -
    taki efekt pikowanej kurtki.

    O ile jest szansa, że po wypruciu góry i dołu (po pasie styro) - zamknie się "komin"
    między styro a ścianą - to wizuwalnie to nie będzie wyglądać, raczej łatanie klejem
    łączeń na płytach nie wiele pomoże.

  • 46. Data: 2016-01-11 21:51:31
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 11.01.2016 o 21:33, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > zalezy pozniejsza estetyka elewacji :)
    >
    > Trzebaby zrobic do tej pily jakis stol i troche to zautomatyzowac :-)

    Ja napiąłem ciężarkiem drut konstantanowy nad stołem na wysokości jaka
    chciałem uzyskać. Głównym problemem było nierównomierne nagrzewanie się
    drutu oraz kiepska szybkość cięcia. Próba podwyższenia wydajności przez
    silniejsze grzanie skończyła się przepaleniem drutu. fi ok 0.6 mm
    --
    M.

  • 47. Data: 2016-01-11 22:06:13
    Od: z...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 stycznia 2016 21:51:30 UTC+1 użytkownik MK napisał:

> [...]
    > drutu oraz kiepska szybkość cięcia. Próba podwyższenia wydajności przez
    > silniejsze grzanie skończyła się przepaleniem drutu. fi ok 0.6 mm

    Ciekaw jestem jaki procent byłby od odzyskania jak bym zrywał. Zakładam, że packi
    odejdą szybciej z grafitowego styro niż z porothermu. PO bokach ubabrane pianką.
    Chyba, że gdzieś jest firma w pobliżu który by z każdej płyty 20tkii zrobiła 19tke
    lub 18tke :)

  • 48. Data: 2016-01-12 08:11:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 stycznia 2016 20:52:18 UTC+1 użytkownik z...@g...com
    napisał:

    > okolice Wrocławia

    haaa-to moje okolice :-)

    b.

  • 49. Data: 2016-01-12 08:14:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 stycznia 2016 21:18:31 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > A próbowałeś tą piłą zmienić grubość arkusza styropianu?
    > (ja próbowałem i szło mi bardzo źle)

    sadze ze sobie poradzibym bez specjalnego problemu. Inna sprawa ze zasilcz do drutu
    spaliłem, trzeba nowy wykombinowac.

    b.

  • 50. Data: 2016-01-12 10:06:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 stycznia 2016 21:51:22 UTC+1 użytkownik z...@g...com
    napisał:

    > Teraz jest jeszcze fakt, że "fachowcy" tarli tylko po łączeniach, badż nie tarli
    wszedzie, bądź krzywo kleili. Jak się łate przyłoży są prześwity na łączeniach płyt -
    taki efekt pikowanej kurtki.

    Ile konkretnie mm?
    Costam klejem wyrownasz, jak fachowiec dobry bedzie :)
    Masz styro zakolkowany wiec spokojnie wytrzyma jeszcze jedna warstwe kleju.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.