  • 11. Data: 2010-10-09 07:27:35
    Temat: Re: Problemy z dachem
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik januszgazda napisał:

    > A ile zapłaciłeś "z metra"? Jeśli 30 zł za materiał i 20 zł za
    > wykonawstwo, to nie ma co się dziwić, że macie "kompromis", który nie
    > pasuję ani tobie, ani wykonawcy... Ludzie pakują kasę w płytki i gresy
    > za kilkaset złotych z metra, a później się dziwią, że dach za 50 zł
    > jest nieszczelny... W Austrii czy w Niemczech nawet zwykły chłopina
    > wie, że nie oszczędza się na fundamencie i na dachu, podczas gdy
    > pospolity polski inwestor ma odwrócone priorytety: najpierw myśli o
    > postawieniu kutego ogrodzenia, do tego z oczkiem wodnym, a później o
    > dachu ...

    'O to loto' :-)))

    Jednak kiki to wyjątkowy pechowiec...
    Mnie dach zrobiono na tyle solidnie, że po zadeskowaniu i ułożeniu papy
    stał jeszcze jakiś czas i wtedy właśnie był maraton ulew...Po prostu
    lało na dach bez dachówek. Nic nie przeciekało. Tylko w miejscach, gdzie
    zostawione były normalne szczeliny - kalenica, bo tam potem założono
    gąsiory.
    Zaznaczę, że ekipa wcale nie była droga, ale solidna. Nie wiem nawet,
    ile wyszło mi za metr, ale na technologiach i materiale nie oszczędzałem.

    To jest jednak fakt niezaprzeczalny, że na tak kluczowych elementach jak
    fundament i dach większość polskich inwestorów chce oszczędzać - stąd
    masa blaszanych dachów i niedozbrojonych, źle izolowanych fundamentów, o
    stropach nie wspomnę, bo przecież tego niw widać jak pręty zostały
    powiązane i ile ich jest...

    Lepiej przecież dać na podłogi egzotyczne deski, a drzwi wewnętrzne
    wstawić sobie po półtora, czy więcej tysięcy, albo walnąć na posadzki
    kafle po dwie, czy trzy stó?y za metr... za zaoszczędzoną kasę :-)

    Ostatnio łaził jakiś gość i szukał nabywcó? na swoje usługi - układa
    granitowe posadzki...

    Raczej źle trafił.

  • 12. Data: 2010-10-09 13:29:06
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

> [...]

    > pospolity polski inwestor ma odwrócone priorytety: najpierw myśli o
    > postawieniu kutego ogrodzenia, do tego z oczkiem wodnym, a później o

    Opowiadasz głupoty, co ma cena robocizny do spieprzenia roboty ? Wg mnie
    nic. Jeśli ktoś bierze 20 zł/m to ma to zrobić zgodnie ze sztuką tak
    samo jak ten za 100 zł/m. Nie ma to absolutnie żadnego znaczenia !
    Chyba, że wykonawca zaznaczy, że za 20 zł/m będzie się lało, za 30,
    tylko ciekło, a za 50 to będzie sucho. Inaczej jest oszustem i już.

    pozdrawiam
    rafał

  • 13. Data: 2010-10-12 13:03:46
    Od: januszgazda <j...@b...pl>

> [...]
    > Chyba, że wykonawca zaznaczy, że za 20 zł/m będzie się lało, za 30,
    > tylko ciekło, a za 50 to będzie sucho. Inaczej jest oszustem i już.

    A no widzisz, ma się tak samo jak lekarz do znachora... powierzasz im
    przecież coś ważnego...
    Jeden ma doświadczenie (i potrafi to udowodnić) a drugi gada, że to
    ma, licząc że inwestor go nie sprawdzi. A później "boli" i nie zostaje
    nic innego, jak dzielić się problemem na forach. Jestem ciekaw, czy
    "Jarek M." oglądał dachy zrobione przez tego wykonawcę i rozmawiał z
    właścicielami tych dachów przed podpisaniem umowy (o treści umowy nie
    zaczynam....) ?