  • 1. Data: 2009-10-28 06:42:33
    Temat: Projekt Migdal - przebudowa poddasza
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam
    Od roku mieszkam w takim domku:
    http://tinyurl.com/yhjy2q2

    No i niestety zrobilo sie juz ciasno. Tak sie zastanawiam nad przebudowa
    poddasza aby zrobic tam ze trzy pokoje i garderobe. Wiazaloby sie to ze
    zmiana kata nachylenia dachu aby podniesc to poddasze, wydluzeniem
    kominow, ociepleniem wszystkiego no i oczywiscie kontrukcje pomieszczen
    instalacje itp. Ten pomysl dopiero mi sie "narodzil" i zastanawiam sie
    czy sie w to pchac. Pewnie jakies biuro architektoniczne dokladnie by mi
    to wycenilo ale jakia jest Wasza opinia na ten temat? Jakie moglyby byc
    mniej wiecej koszty? Wiekszosc materialow z dachu zostala by zuzyta do
    nowego dachu - mysle ze tylko trzeba by bylo kupic nowe, dluzsze
    krokwie. Scianke kolankowa mam troche podwyzszona.

  • 2. Data: 2009-10-28 09:16:02
    Temat: Re: Projekt Migdal - przebudowa poddasza
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 28 Paź, 07:42, majer <a...@n...ma> wrote:
> [...]
    > nowego dachu - mysle ze tylko trzeba by bylo kupic nowe, dluzsze
    > krokwie. Scianke kolankowa mam troche podwyzszona.

    Po pierwsze to nie widzę nigdzie za bardzo miejsca na schody.
    Po drugie jeżeli musiałbys od nowa robic cały dach to nie wiem czy się
    to opłacie, w każdym razie koszty będa duże i ryzyko spore związane z
    pogoda w czasie takich prac.
    Moim zdaniem jezeli na poddaszu da się stać to trzeba tam zrobić małe
    pokoje, w których to niestety nie bedzie zbyt wygodnie ale jednak będą
    to osobne pomieszczenia. Jak się nie da stanąc to albo sobie daruj ten
    temat albo pomyś od dobudowaniu czegos z boku.
    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2009-10-28 15:01:34
    Od: "szwagier" <k...@p...fm>

> [...]
    > nowego dachu - mysle ze tylko trzeba by bylo kupic nowe, dluzsze
    > krokwie. Scianke kolankowa mam troche podwyzszona.

    Nie wiem jak dokladnie zostala rozwiazana konstrukcja ale moze jest
    mozliwosc podniesienia dachu?
    Silowniki unosza calosc do gory, od dolu podmurowanie, opuscic, zakotwic...
    tu jest nawet namiar na kogos kto to robil:
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,217,92414252,0,Podnie
    sienie_w_calosci_istniejacego_dachu_domu.html

    szwagier

  • 4. Data: 2009-10-28 21:34:09
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    majer pisze:
> [...]
    > nowego dachu - mysle ze tylko trzeba by bylo kupic nowe, dluzsze
    > krokwie. Scianke kolankowa mam troche podwyzszona.

    Zamiast zmieniac dach, rozwaz mozliwosc podniesienia go w calosci na
    lewarach, podmurowania scianek i ustawieniu dachu na wyzszych sciankach
    kolankowch. Zyskujesz tyle, o ile bedziesz chcial podmurowac a nie
    ryzykujesz zalania woda deszczowa wykonczonego parteru przy zdjetym dachu.

    szwagier

  • 5. Data: 2009-10-28 22:07:58
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowego dachu - mysle ze tylko trzeba by bylo kupic nowe, dluzsze
    > krokwie. Scianke kolankowa mam troche podwyzszona.

    1. Wystap o warunki zabudowy lub wypis z MPZP
    wtedy bedzie wiadomo co mozna a co nie
    2. Z biurem arch. daj sobie spokoj zeda skore a taka przebudowe czy
    rozbudowe spokojnie moge ci zrobic (komplet do PnB) mimo ze jestem tylko
    konstruktorem ;-)
    reszte mozemy ustalic na maila (zakladka kontakt, link strony w podpisie
    postu)
    O jakichkolwiek kosztach mozna mowic dopiero jak masz WZ bo bez tego opcji
    jest milion a koszty na podstawie tych danych jakie podales to mniej wiecej
    takie same jak samochodu z bagaznikiem ;-)))
    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 6. Data: 2009-10-28 22:34:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Paź, 22:34, szwagier <k...@p...fm> wrote:

> [...]
    > kolankowch. Zyskujesz tyle, o ile bedziesz chcial podmurowac a nie
    > ryzykujesz zalania woda deszczowa wykonczonego parteru przy zdjetym dachu.

    To jest ciekawe ale pewnie tez cholernie kosztowne :) Znasz takie
    przypadki z praktyki ? Jakie to koszta ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-10-28 22:59:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Adam Szendzielorz napisal:
    > To jest ciekawe ale pewnie tez cholernie kosztowne :) Znasz takie
    > przypadki z praktyki ? Jakie to koszta ?

    Jak ekipa jest sprawna to bardzo niewielkie. Ten sposob
    jest bardzo popularny na wsi. Przy dachu wazacym kilkanascie
    ton wystarczy kilkanascie zwyklych samochodowych podnosnikow
    hydraulicznych po 30..40 zl/szt. Trudnosc jest w tym, aby
    podnosic synchronicznie i nie przechylic wiezby. Podniesc
    w bezwietrzny dzien, blyskawicznie przemurowac pod murlatami,
    najlepiej dodajac jakis przyspieszaczy, polozyc wiezbe
    z powrotem. A wtedy juz mozna bez nadmiernego pospiechu wymurowac
    pozostale fragmenty scianek. Rolnicy sa bardzo sprawni w takie
    klocki, cale dachy od stodol jezdza na przyczepach.
    Cale! Nie w czesciach.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-10-28 23:14:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Paź, 23:59, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

> [...]
    > pozostale fragmenty scianek. Rolnicy sa bardzo sprawni w takie
    > klocki, cale dachy od stodol jezdza na przyczepach.

    Brzmi rodem jak z filmu na Discovery ale wydaje sie bezproblemowe do
    realizacji :-) Tylko ciekawe jak zachowuje sie sama wiezba i np.
    zabudowa KG przy takim podnoszeniu. To musi byc niezle przezycie -
    przypominaja sie chwile grozy kiedy samochod stoi podniesiony na
    lewarku juz bez kola i lewarek zaczyna sie przechylac / wyginac /
    whatever ;-) Wiezba trzeszczy a my sie zastanawiamy czy to wszystko
    zrobi pierdut czy nie..

    Czy lewarki opiera sie o wiezbe punktowo ? Tzn. wykuwa otwor pod
    murlata w pustaku na lewarek i to wszystko ?

    Tak pytam bo baaardzo chetnie podnioslbym sobie kolankowa o jeden
    pustaczek ;-)) Choc i tak wiem ze nic z tego nie wyniknie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.