  • 1. Data: 2012-01-08 11:55:07
    Temat: Projekt budynku do 25 m kw. na biuro
    Od: yarcioo <y...@w...pl>

    Chciałbym bez pozwolenia na budowę zbudować sobie budynek biurowy.
    Na powierzchni zabudowy o proporcjach mniej więcej 3,125x8 chciałbym
    mieć maksymalnie dużo powierzchni użytkowej, więc myślę o budynku
    podpiwniczonym i z antresolą.
    W piwnicy chciałbym mieć magazyn, pomieszczenie biurowe w głównej
    części, gdzieś z boku toaleta (umywalka, wc), miejsce na lodówkę,
    czajnik i mikrofalówkę a na antresoli sofkę do spania i z jakimś
    stolikiem, a może nawet jakaś kabina natryskowa mała.

    Widział, ktoś jakiś podobny projekt.
    A może, ktoś potrafi taki zrobić?

    Pozdrawiam!
    Yarcioo

  • 2. Data: 2012-01-08 12:08:17
    Temat: Re: Projekt budynku do 25 m kw. na biuro
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik yarcioo napisał:
    > Chciałbym bez pozwolenia na budowę zbudować sobie budynek biurowy.

    Nie wiem, czy się da...
    Budynek gospodarczy owszem, ale biurowy już może nie przejść.
    Chyba, że oficjalnie będzie on gospodarczy, a w praktyce biurowy.

    A co Ci przeszkadza pozwolenie...? :-) Czy o koszt chodzi? Nie sądzę, by
    do małego budyneczku dochodziły duże koszty w związku z PnB. I swobodę w
    doborze projektu masz większą :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-01-08 12:44:19
    Od: yarcioo <y...@w...pl>

    W dniu 2012-01-08 13:08, Robert G pisze:

    > Nie wiem, czy się da...
    > Budynek gospodarczy owszem, ale biurowy już może nie przejść.
    > Chyba, że oficjalnie będzie on gospodarczy, a w praktyce biurowy.

    No niestety tak właśnie musi być.
    Nie wynika to z mojej skłonności do naginania prawa, lecz z tego, że
    tego prawa jest za dużo i jest ono przestarzałe i niespójne.
    To będzie trochę tak jak np. z obowiązkiem prowadzeniem dziś podatkowej
    książki przychodów i rozchodów w niektórych firmach - widział ktoś
    ostatnio taką książkę? :)

    > A co Ci przeszkadza pozwolenie...? :-) Czy o koszt chodzi? Nie sądzę, by
    > do małego budyneczku dochodziły duże koszty w związku z PnB. I swobodę w
    > doborze projektu masz większą :-).

    Działka jest polem na terenie gminy z obowiązującym planem
    zagospodarowania przestrzennego, a poza tym nie chcę tracić życiowej
    energii i pieniędzy na układanie się z systemem, którego nienawidzę :)

    Y.

  • 4. Data: 2012-01-08 13:19:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Sty, 13:44, yarcioo <y...@w...pl> wrote:

    > To będzie trochę tak jak np. z obowiązkiem prowadzeniem dziś podatkowej
    > książki przychodów i rozchodów w niektórych firmach - widział ktoś
    > ostatnio taką książkę? :)

    Mowisz o zwyklej KPiR ? Twierdzisz, ze sa firmy ktore ich nie prowadza
    (a musza) ?? Chyba samobojcy jacys :) Pewnie, ze wszystko teraz jest
    na kompie ale tak moze byc - na rzadanie organu masz jednak pokazac
    wersje papierowa (wydrukowana).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2012-01-08 13:34:55
    Od: yarcioo <y...@w...pl>

    W dniu 2012-01-08 14:19, Adam pisze:

> [...]
    > (a musza) ?? Chyba samobojcy jacys :) Pewnie, ze wszystko teraz jest
    > na kompie ale tak moze byc - na rzadanie organu masz jednak pokazac

    Jeśli będziesz musiał pokazać to wydrukujesz. Inaczej nie ma sensu;
    szkoda papieru, toneru, pieniędzy, energii, czasu i lasu.
    Ale już coraz częściej eksportujemy dane i na CD przekazujemy do US.
    Poczytaj o kontroli elektronicznej.
    Ale niestety musimy poczekać na odejście pokolenie, które lubi mieć i tu
    i tu i uważa, że to obowiązek.

    Tak samo jak pokolenie urzędników i budowlańców, którym budynek
    gospodarczy kojarzy się ze śmierdzącym, zagraconym, ciemnym i zimnym
    spichlerzem.

    Y.

  • 6. Data: 2012-01-08 16:29:55
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A co Ci przeszkadza pozwolenie...? :-) Czy o koszt chodzi? Nie sądzę, by
    > do małego budyneczku dochodziły duże koszty w związku z PnB. I swobodę w
    > doborze projektu masz większą :-).

    no jak nie, jak tak... projekt sporządzony przez uprawnionego
    projektanta, kierownik budowy, geodeta, ewentualne odbiory
    elektryczne, kominiarskie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-01-08 18:26:16
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > A co Ci przeszkadza pozwolenie...? :-) Czy o koszt chodzi? Nie sądzę, by
    > do małego budyneczku dochodziły duże koszty w związku z PnB. I swobodę w
    > doborze projektu masz większą :-).

    Mały budynek czy duży - koszty PnB są praktycznie takie same.

  • 8. Data: 2012-01-08 20:29:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.01.2012 12:55, yarcioo pisze:

> [...]
    > czajnik i mikrofalówkę a na antresoli sofkę do spania i z jakimś
    > stolikiem, a może nawet jakaś kabina natryskowa mała.

    Zapomnij.

    Możliwość budowy "na zgłoszenie" dotyczy wyłącznie budynków
    _gospodarczych_. Jeśli spróbujesz prowadzić biuro w budynku
    gospodarczym, to prędzej czy później ktoś się zorientuje lub zakapuje i
    będziesz miał problemy z powodu użytkowania budynku niezgodnie z
    przeznaczeniem.

    Dodatkowo możliwość budowy "na zgłoszenie" dotyczy _wyłącznie_ budynków
    jednokondygnacyjnych - czyli żadnych piwnic i żadnych poddaszy użytkowych.

  • 9. Data: 2012-01-08 21:09:12
    Od: yarcioo <y...@w...pl>

    W dniu 2012-01-08 21:29, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > gospodarczym, to prędzej czy później ktoś się zorientuje lub zakapuje i
    > będziesz miał problemy z powodu użytkowania budynku niezgodnie z

    Będę tam przechowywał płody rolne i środki ochrony roślin oraz głównie
    prowadził różnorodne analizy i ewidencję związane z prowadzonymi
    badaniami i doświadczeniami na swoim polu. Nazywam to biurem, bo w
    rzeczywistości moja praca w największej części będzie tam prowadzona
    przy biurku na komputerze.

    > Dodatkowo możliwość budowy "na zgłoszenie" dotyczy _wyłącznie_ budynków
    > jednokondygnacyjnych - czyli żadnych piwnic i żadnych poddaszy użytkowych.

    Ani antresola, ani piwnica o wys. 180 cm. nie jest kondygnacją przecież.

    Y.

  • 10. Data: 2012-01-08 21:32:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.01.2012 22:09, yarcioo pisze:

> [...]
    > badaniami i doświadczeniami na swoim polu. Nazywam to biurem, bo w
    > rzeczywistości moja praca w największej części będzie tam prowadzona

    A na początku pisałeś o budynku biurowym.

    Coś obywatel kręci w zeznaniach ;->

    > Ani antresola, ani piwnica o wys. 180 cm. nie jest kondygnacją przecież.

    W razie wniesienia sprzeciwu przez urząd jesteś w stanie swoje zdanie
    uzasadnić, hmm? (notabene nic nie pisałeś o wysokości piwnicy)

    Pomijam taki detal jak użyteczność piwnicy o takiej wysokości dla ludzi
    o wzroście powyżej 150cm...

    Generalnie kombinujesz i obawiam się, że przekombinujesz i w rezultacie
    wyjdzie ci drożej, niż z normalnym pozwoleniem.