  • 11. Data: 2012-01-09 02:35:46
    Temat: Re: Projekt budynku do 25 m kw. na biuro
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Jan 2012 21:29:10 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Możliwość budowy "na zgłoszenie" dotyczy wyłącznie budynków
    > _gospodarczych_.

    A znasz jakis przepis, ktory zabrania miec w budynku gospodarczym biuro,
    prysznic i sypialnie?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2012-01-09 07:13:02
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Możliwość budowy "na zgłoszenie" dotyczy wyłącznie budynków _gospodarczych_.

    Ciekawe jak wyglądałaby procedura zmiany sposobu użytkowania budynku
    gospodarczego, na np budynek biurowy...?

    Może dałoby się wybudować gospodarczy, nanieść go na wszelkie ewidencje,
    a później zmienić sposób jego użytkowania. Czy to wyjdzie taniej i
    prościej od klasycznego PnB?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 13. Data: 2012-01-09 07:30:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2012 03:35, Maciek pisze:

    > A znasz jakis przepis, ktory zabrania miec w budynku gospodarczym biuro,
    > prysznic i sypialnie?

    Przepisy nakładające grzywny za użytkowanie budynku niezgodnie z
    przeznaczeniem.

  • 14. Data: 2012-01-09 07:39:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2012 08:13, Robert G pisze:

> [...]
    >
    > Może dałoby się wybudować gospodarczy, nanieść go na wszelkie ewidencje,
    > a później zmienić sposób jego użytkowania. Czy to wyjdzie taniej i

    Ooo, zmiana sposobu użytkowania to też cała procedura!

    Z tego co zerkając obserwuję (w robocie zmieniali przeznaczenie
    fragmentu budynku z biurowego na szkolne czy może odwrotnie) to poziom
    papierkologii jest właściwie taki sam, jak w przypadku pozwolenia na
    budowę. Nie wiem, jak koszta, ale w sumie ile kosztuje pozwolenie na
    budowę? Projekt+mapka - za taki budyneczek to jakieś 2-3 tysiące będzie.
    Dojdzie jeszcze kierbud, ale to do dogadania, i odbiór geodezyjny, ale
    to w sumie i dla budynku na zgłoszenie będzie.

    Z ciekawostek: sąsiad poszedł z nerwowym nastawieniem mniej-więcej takim
    samym jak inicjator wątku zgłaszać budyneczek właśnie tylko "na
    zgłoszenie". Tuż przed upływem ustawowego terminu urząd zaprotestował i
    musiał poprawiać i na nowo zaczynać.

    Ja w tym samym urzędzie załatwiałem pozwolenie na budowę - tylko miałem
    podejście luźniejsze i serdeczniejsze (no i doszło jeszcze "biedny
    żuczek jestem - ekipa jest umówiona: poratujcie!"). W trzy tygodnie
    miałem _prawomocne_ pozwolenie na budowę (a pozwolenie musi odleżeć 2
    tygodnie by się uprawomocnić). Bez najmniejszej łapówki.

  • 15. Data: 2012-01-09 07:40:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.01.2012 19:26, gzk pisze:

    > Mały budynek czy duży - koszty PnB są praktycznie takie same.

    Nie do końca - cena projektu często zależy od wielkości, a jest to
    istotny element całkowitej sumy kosztów PnB.

  • 16. Data: 2012-01-09 07:48:15
    Od: mal <m...@g...com>

    On 8 Sty, 12:55, yarcioo <y...@w...pl> wrote:
    > Chciałbym bez pozwolenia na budowę zbudować sobie budynek biurowy.

    Może coś takiego będzie Ci odpowiadać? Jeśli nie - przeszukaj inne
    projekty, jest duży wybór:

    http://www.studiorut.pl/budynki_gospodarcze/11605118
    20,projekt_budynku_gospodarczego.html

    pzdr

    mal

  • 17. Data: 2012-01-09 07:48:31
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    wiadomości news:4f0a99f2$1@news.home.net.pl...
    > Nie do końca - cena projektu często zależy od wielkości, a jest to
    > istotny element całkowitej sumy kosztów PnB.

    typowy projekt małego budynku mieszkalnego jest tak tani ze taniej to sie
    raczej nie da :)

    b.

  • 18. Data: 2012-01-09 08:01:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "yarcioo" napisał w wiadomości grup

    >Działka jest polem na terenie gminy z obowiązującym planem zagospodarowania
    >przestrzennego, a poza tym nie chcę tracić życiowej energii i pieniędzy na
    >układanie się z systemem, którego nienawidzę :)

    Ale nie musisz tracić żadnej energii. Poszukaj lokalnego kierbuda co ma
    dobre układy w starostwie zapłać mu kilka stówek i wszystko szybko załatwi.

  • 19. Data: 2012-01-09 08:02:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2012 08:48, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4f0a99f2$1@news.home.net.pl...
    >

    > typowy projekt małego budynku mieszkalnego jest tak tani ze taniej to sie
    > raczej nie da :)

    Da się. Projekty garażów itepe to jakaś połowa ceny małego domku.
    Przynajmniej w ofertach, jakie przeglądałem.

  • 20. Data: 2012-01-09 08:02:11
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >W trzy tygodnie
    > miałem _prawomocne_ pozwolenie na budowę (a pozwolenie musi odleżeć 2
    > tygodnie by się uprawomocnić). Bez najmniejszej łapówki.

    ... od złożenia wniosku, z wszystkimi potrzebnymi załącznikami (których
    zebranie trochę trwa).
    Normalnie trwa to max 1 miesiąc, + 2 tyg. uprawomocnienie.