  • 11. Data: 2013-08-30 15:47:29
    Temat: Re: Projekt domu - do poznęcania się
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 Aug 2013 15:37:48 +0200, Franc

    > Na dzień dobry 2+2, rozwojowo +1.
    > Dół jest liczony na gabinet do pracy + extra pokój wolny.

    Tak też myślałem. Wg mnie, mając aż 4 pokoje na górze, pokój na dole jest
    zupełnie zbyteczny, tymbardziej jak potwierdzasz planowaną ilość osób.

    Rozumiem, że ma być gościnny dla teściowej czy zapitego kumpla z
    podstawówki, ale realnie to on się przyda raz w roku, tymczasem: centrala
    wentylacyjna (jak rozumiem w kotłowni) jak i pompa ciepła... hałasują. Może
    nie bardzo, ale jednak i spanie w tym pokoju będzie trudne. Pokój z
    gabinetem są na północnej ścianie, okien niby nie ma, ale jednak ta ściana
    będzie ciągnąć. Miejsca w salonie nigdy za wiele, a ten zaplanowany to
    jednak klitka w sumie (jak na tak duży dom).

    Proponowałbym skasować pokój na dole, kotłownie dać na ścianę północną i
    powiększyć sobie salon -- czyli miesjsce gdzie życie toczy się najczęściej.
    Od bidy tam można teściową położyć, a nawet dwie -- niech się gryzą.

    Jeśli chodzi o piętro, to rozważ zrobienie jednak dwóch łazienek (małej, z
    wejściem od sypialni małżeńskiej) i drugiej "normalnej". Da się to zrobić
    kosztem, ogromnej wg mnie, garderoby (jej część można przerzucić na ścianę
    za łóżkiem, w tym pokoju jest ogrom miejsca).

    Kuchnia już omówiona częściowo w innym poście, i skoro będzie przerabiana,
    to dobrze i tyle w temacie. ;) Dodałbym tylko okno na ścianie południowej.

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2013-08-30 15:54:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Pomyłka tak jakby "docelowa", bo jeżeli we wniosku o pozwolenie na budowę
    > wpiszę wentylację mechaniczną, to mogą chcieć jej projekt.
    > Jak będzie wentylacja grawitacyjna, to wystarczą kominy, a potem się
    > wstawi
    > WM podczas inwestycji.

    No to ok :-) To jest dosyć częsta praktyka.

    > Przy piwerszej wizualizacji front wyglądał jak kapica w kościele.

    > Z loggią i złamaniem bryły przedniej jest lepiej.
    > http://files.tinypic.pl/i/00438/9id1s6leidbk.jpg

    No fakt wygląda ok, ale jest to jednak ryzyko błędów.

    > No i można witać gości z balkonu :-)

    > Niestety, ale mamy warunki zabudowy jakie mamy. Musi być zachowany
    > charakter "zabudowy wiejskiej" - dworkowatej.

    To może tam jakieś okno wstawić, taka logia to sporo miejsc gdzie można
    popełnić błędy i zrobić przeciek albo mostek termiczny, a na co dzień nie
    będzie używana.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-08-30 17:14:45
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Myjk" wrote in message news:1b0pc1brxp1wp$.dlg@myjk.org...

    > [...]
    > Jeśli chodzi o piętro, to rozważ zrobienie jednak dwóch łazienek (małej, z
    > wejściem od sypialni małżeńskiej) i drugiej "normalnej".
    > [...]

    I to najważniejsze chyba.

    Choćby minimalna "małżeńska" łazienka... intymniej i
    przy starszych "szkolnych" dzieciach, logistycznie dużo prościej
    rano będzie się wyszykować.

  • 14. Data: 2013-08-30 17:25:08
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 14:56:21 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Dnia Fri, 30 Aug 2013 14:41:07 +0200, Ergie napisał(a):

    > Kuchnię się przerobie. W ogóle podoba mi się to, że projekt przewiduje mało
    >
    > ścian "nie do ruszenia" :-)

    Jak to taki wypasiony dom z oszczędzaniem ciepła, to sugeruję zrobienie kuchni bez
    standardowego okapu, ale wyciągiem blatowym, który ma na końcu filtr węglowy, który
    zatrzyma parę i zapachy a zostawi drogo ogrzane ciepłe powietrze.
    Np. coś podobnego do tego http://imageshack.us/a/img844/5545/kuchnia8.jpg
    Uprzedzam ewentualne zarzuty, że rzeczywiście pracuje z tym, ale nie daję szczegółów,
    aby nie być posądzonym o kryptoreklamę.

  • 15. Data: 2013-08-30 17:51:14
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    a tak to wygląda w środku http://imageshack.us/a/img826/5779/1giu.jpg

  • 16. Data: 2013-08-30 19:07:37
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Franc" <w...@w...pl> wrote in message

    Za mało łazienek. Supialnia powinna mieć osobną łazienkę tylko dla ciebie.
    W sypialni łóżko stoi tak, że nie ma gdzie powiesić TV.

  • 17. Data: 2013-08-30 19:10:30
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    ps.com...
    On Friday, August 30, 2013 2:23:18 PM UTC+2, Przemek wrote:
    > Rozumiem ze kotlownie bedziesz mial tylko na gaz?

    Ale dobrze by mieć też zwykły piec wszystkopalny, włączony jakoś w
    instalację żeby spalić drewno i takie tam z czego jest ciepło.
    Ja bym kotłownię zrobił większą.

  • 18. Data: 2013-08-30 19:22:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 Aug 2013 19:10:30 +0200, kiki

    > Ale dobrze by mieć też zwykły piec wszystkopalny, włączony jakoś w
    > instalację żeby spalić drewno i takie tam z czego jest ciepło.

    Po jakiego diabła dodatkowo kopcić?

    --
    Pozdor Myjk

  • 19. Data: 2013-08-30 20:49:53
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 19:07:37 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > W sypialni łóżko stoi tak, że nie ma gdzie powiesić TV.

    Telewizory wiesza się w pokoju dziennym. Sypialnia służy do spania, seksu, słuchania
    radia, czytania książek.

  • 20. Data: 2013-08-30 22:22:23
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Parter

    Ja bym tam troche okien dodal. W kuchni przydaloby sie drugie od
    poludnia. Drzwi na taras otwieraja sie na krzesla - bardzo praktyczne;-)
    Fajnie by bylo wychodzic z salonu na taras/do ogrodu. Kotlownia bez
    zadnego swietlika chocby? To samo w kiblu, jak w bloku z wielkiej plyty
    by PRL. Wylacza prad i do kibla ze swiecyka;-)
    A drzwi przesuwane to bardzo dobra sprawa, ja bede przerabial zwykle na
    takie, bo jak otwieram, to wale w gosci.
    Do kominka polecam doprowadzenie powietrza z zewnatrz, inaczej bedzie
    parter wychladzal, a jak bedzie zbyt szczelnie, to cicho i bezbolesnie
    wytruje wszystkich.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa