  • 31. Data: 2013-09-01 10:49:14
    Temat: Re: Projekt domu - do poznęcania się
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 15:47:29 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Pokój z
    >
    > gabinetem są na północnej ścianie, okien niby nie ma, ale jednak ta ściana
    >
    > będzie ciągnąć.

    Czemu ściana ma ciągnąć ?!?! Ocieplenie będzie tam pewnie.

  • 32. Data: 2013-09-01 13:58:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
> [...]
    > jest zupełnie zbyteczny, tymbardziej jak potwierdzasz planowaną ilość
    > osób.
    >
    > Rozumiem, że ma być gościnny dla teściowej czy zapitego kumpla z
    > podstawówki, ale realnie to on się przyda raz w roku, tymczasem:
    > centrala wentylacyjna (jak rozumiem w kotłowni) jak i pompa ciepła...
    > hałasują. Może nie bardzo, ale jednak i spanie w tym pokoju będzie
    > trudne. Pokój z gabinetem są na północnej ścianie, okien niby nie ma,
    > ale jednak ta ściana będzie ciągnąć. Miejsca w salonie nigdy za
    > wiele, a ten zaplanowany to jednak klitka w sumie (jak na tak duży

    imho fizyczne oddzielanie salonu od jadalni, kosztem tego że salon jest w
    sumie malutki i dość długasny to słabe rozwiązanie...

    swoją drogą jak sie projektuje salon to waro mieć na uwadzę...

    jaki będzie TV set? bo przy dużym salonie jeśli chcmey odstawić kanapy od
    sciany telewizyjnej na sensowną odległość to warto brać pod uwagę TV co
    najmniej 60 do 80 " :) 50" jest w sumie dość mały.

    drugie pytanie co będzie za kanapami?

  • 33. Data: 2013-09-01 14:58:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 1 Sep 2013 05:19:32 +0200, kiki

    > Pompa jeszcze droższa.

    Czcze gadanie, zapewne na podstawie zasłyszanych informacji od
    "specjalistów" lubiących puścić dymka lokalnie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 34. Data: 2013-09-02 07:20:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 1 Sep 2013 13:58:40 +0200, Marek Dyjor

    > drugie pytanie co będzie za kanapami?

    Barek :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 35. Data: 2013-09-02 08:15:05
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 10:58:56 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > ja bym mu się radził zastanowić czy jak tam zostaną 2 osoby to będzie miał
    > za co to całe domiszcze utrzymać.
    Fakt, to jest punkt nad którym się co jakiś czas zastanawiam.
    Widzę np. po teściach - postawili dom coś 350 metrów kwadratowych, na górze
    wielkie pokoje. Dopóki dzieciaki były w domy, było git, teraz są tak
    naprawdę w domu sami - dziecki porozjeżdzały się na studia itp.

    U mnie myślę, że będzie podobnie, bo na pewno będę pchał swoje dzieciaki na
    studia do lepszych ośródków niż UMK, a jak rozum im pozwoli to niech jadą
    za granicę.
    Z drugiej strony to kwestia jakiś 15 lat - może jednak niech zostanie tak
    jak jest teraz. :-)

    --
    Franc

  • 36. Data: 2013-09-02 08:16:27
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 09:21:20 +0200, Myjk napisał(a):

    > Smutfon, tublet, laptok!
    Taaa, i może jeszcze dziurka od klucza. Jak oglądać to na wielkim ekranie
    :-)

    Poza tym w pozycji leżącej to albo seksik, albo spanie. Inaczej zasypiam od
    razu :-)

    --
    Franc

  • 37. Data: 2013-09-02 08:18:38
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 01:35:50 +0200, HANA napisał(a):

    > zamien miejscami wiatrolap ze schodami, wejscie powinno byc jak najblizej
    > kuchni.
    Jest to jakaś koncepcja, ale ma małe ALE - trzebaby przełożyć górę
    odwrotnie. Piony od łazienek teraz się pokrywają.

    --
    Franc

  • 38. Data: 2013-09-02 10:27:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    et...

> [...]
    > wielkie pokoje. Dopóki dzieciaki były w domy, było git, teraz są tak
    > naprawdę w domu sami - dziecki porozjeżdzały się na studia itp.

    Bo czas w końcu sobie uświadomić, że domu _nie_ buduje się na całe życie! To
    nie ma sensu. Inne są potrzeby gdy ma się kilkoro małych dzieci, a inne gdy
    się zostaje we dwójkę na emeryturze, a dzieci przyjeżdżają w odwiedziny.

    Wiele osób buduje dom w tym samym momencie gdy maja małe dzieci. Taki dom
    spokojnie posłuży 20 lat. W tym czasie spłaci się kredyt, i mając lat 50-55
    spokojnie zacznie budowę kolejnego domu na emeryturę . Tym razem parterowego
    wymagającego minimalnej obsługi. Np. podgrzewany podjazd, ogrzewanie pompą
    ciepła (za 20 lat będą realnie o połowę tańsze). Domu z jedną sypialnia
    dużym salonem na zjazdy rodzinne i jednym dodatkowym pokojem gościnnym na co
    dzień będącym bawialnią dla wnuków. Dom ten oczywiście należy zbudować "bez
    barier" czyli prysznic bez brodzika, szerokie drzwi do łazienki itd.

    Po wybudowaniu tego drugiego pierwszy można sprzedać spłacając kredyt za
    drugi a co zostanie rozdać dzieciom na ich własny start.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2013-09-02 16:08:09
    Od: "HANA" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jest to jakaś koncepcja, ale ma małe ALE - trzebaby przełożyć górę
    > odwrotnie. Piony od łazienek teraz się pokrywają.

    gore tez "odbij"
    fakt dojdzie Ci jeden pion ale warto
    tak z zycia zakupy do kuchni i sie dopiero rozbierasz i zima nie fajdasz
    podlogi w calym holu

    Andrzej
    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 40. Data: 2013-09-02 22:04:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Franc wrote:

> [...]
    > pozwoli to niech jadą za granicę.
    > Z drugiej strony to kwestia jakiś 15 lat - może jednak niech zostanie

    to lepiej pomyśl o inne opcji...

    jak łatwo zaadoptować częśc domu na oddzielne mieszkanie na wynajem.

    to nie jest głupia myśl, takie miszkanko da ci na starość niezły dodatek do
    emerytury.