  • 1. Data: 2010-09-27 13:48:21
    Temat: Projekt montażowo-budowlany ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Firma budowlana (developer ???) buduje dla mnie dom (www.setler.pl)

    Wszystko niby na stronie jest (specyfikacja i itd). Firma ma swojego
    inspektora , robiłem też małe rozeznanie i wykonawca ma dobra
    opinię ...

    Jednakże że budowany dla mnie to moja "inwestycja życia" postanowiłem
    dodatkowo poprosić o pomoc innego inspektora budowlanego. On od razu
    zapytał mnie czy mam projekt montażowo-budowlany , niestety nic
    takiego nie miałem ...

    Mam z nim umowę z dokładną specyfikacją.

    Skontaktowałem się z wykonawcą a ten był bardzo zdziwiony że tego chce
    (projekt montażowo-budowlany) i że chce mieć własnego inspektora ..
    Choć własnego inspektora to za dużo powiedziane , bo zapewne z 2 razu
    pojedzie zobaczyć ...

    Z tego co zrozumiałem mimo że na nowym "małym osiedlu" wybudowali już
    kilkanaście domków chyba nikt nie żądał od nich tego projektu ...

    Co zawiera taki projekt , czy jest to kopia informacji jakie mają na
    ich stronie ?

    Czy dalej "naciskać" wykonawcę aby ten projekt dostarczył ?

    Dzięki !

  • 2. Data: 2010-09-27 15:52:57
    Temat: Re: Projekt montażowo-budowlany ?
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-27 15:48, /// Kaszpir /// pisze:

    > Co zawiera taki projekt , czy jest to kopia informacji jakie mają na
    > ich stronie ?

    Zapewne chodzi o projekt wykonawczy.

    > Czy dalej "naciskać" wykonawcę aby ten projekt dostarczył ?

    Projekt wykonawczy kosztuje oraz narzuca sposób wykonania poszczególnych
    elementów. Nie jest wymagany, natomiast może stanowić podstawę wykonania
    i odbioru prac.

    Więcej info tutaj:
    http://www.woiib.org.pl/index.php?page=ZPB/artykulyI
    Opracowania/projektWykonawczy&PHPSESSID=68b50222b1fc
    40a767fa98d539910718

    M.

  • 3. Data: 2010-09-27 19:39:06
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Skoro masz swojego inspektora, to nie możesz jemu zadać takich pytań? W
    końcu za coś mu płacisz...

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2010-09-27 20:06:54
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Skoro masz swojego inspektora, to nie możesz jemu zadać takich pytań? W
    > końcu za co? mu płacisz...

    Nie mam inspektora.

    Ojciec mój poszedł do firmy która zajmuje się odbiorem domów/mieszkań ,
    nadzorem budowlanym i powiedziano mu że potrzebne im jest takie coś ...

    Inspektora chiałbym wynająć na 1-2 wizyty (jedno w czasie budowy) , drugą do
    odbioru ...

    Na wynajęcie inspektora aby nadzorował nonstop budowę nie stać mnie ..

  • 5. Data: 2010-09-27 20:22:52
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał

    > Inspektora chiałbym wynająć na 1-2 wizyty (jedno w czasie budowy) , drugą
    > do odbioru ...
    >
    > Na wynajęcie inspektora aby nadzorował nonstop budowę nie stać mnie ..

    Szkoda pieniędzy. Co ten inspektor miałby sprawdzić podczas 1-2 wizyt? Może
    conajwyżej porozmawiać z wykonawcą i przyjdzie mu wierzyć na słowo, co
    zostało zrobione a co nie.
    Dobry inspektor powinien byc cały czas na budowie, bo inaczej wykonawca
    będzie go robił na każdym kroku.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2010-09-27 20:38:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > co zostało zrobione a co nie.
    > Dobry inspektor powinien byc cały czas na budowie, bo inaczej wykonawca

    Wiesz , mój ojciec się uparł i chce "wynająć" ...
    Jak chce i zapłaci , to niech pojawi się inspektor ..

    Chociaż po rozmowie z sąsiadami wiem że wykonawca (mała rodzinna firma
    budowlana) wykonują solidnie te domy i nikt nie miał zastrzeżeń. Domów w
    okolicy jest kilka wykonanych przez tą firmę rodzinną.

    Staram się sam jeździć i wykonywać zdjęcia z budowy. Niestety codziennie być
    nie mogę ...

  • 7. Data: 2010-09-27 20:44:29
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    > Wiesz , mój ojciec się uparł i chce "wynająć" ...
    > Jak chce i zapłaci , to niech pojawi się inspektor ..

    Jak nie ma co zrobić z pieniędzmi, to niech ci dołoży do 5 cm dodatkowego
    ocieplenia.

    Pozdry,
    MW

  • 8. Data: 2010-09-28 09:18:58
    Temat: Re: Projekt monta?owo-budowlany ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    To zapytam inaczej ...

    Czy ktoś się orientuje czy kupując dom od developera powinno otrzymać
    się jakiś projekt ?

    Specyfikację mam na umowie wypisaną (można tez ją obejrzeć na
    stronie).

    Zastanawiam się po prostu czy warto "walczyć" o ten projekt ...
    Bo firma budowlana (wykonawca) mimo że wybudował już kilkanaście
    takich domów na nowo powstającym osiedlu nikomu takiego projektu nie
    dawał i nikt tego od niego nie żądał ...

  • 9. Data: 2010-09-28 09:45:01
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    To zapytam inaczej ...

[...]

    Poza tym co miałby zawierać takie "projekt" ? Cenę za jaką mają mi
    wykonać dom mam , specyfikację mam (może i ogólną) ...