  • 21. Data: 2011-08-25 20:06:42
    Temat: Re: Projekt płyty fundamentowej
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j364l8$i51$1@news.onet.pl...
    > Niekoniecznie. Rurki nie pójdą w płytę do górnego zbrojenia tylko na nią
    > z nieznaczną izolacją w obrębie pomieszczeń ogrzewanych. Całość zamiast
    > zwykłej wylewki polecę anhydrytem, który zdźiebko lepiej odda ciepło do
    > góry niźli beton - izolacja mu jeszcze w tym pomoże.

    mnożysz byty a sensu w tym niewiele:-) Po to jest płyta zeby na niej juz nic nie
    izolować. Rurki daj na płytę, zalej szlichtą i tyle. Ze stratami w strone garazu
    należy sie pogodzić.

    > straty. Dwóch płyt faktycznie nie ma co robić, szkoda kasy i czasu na
    > szukanie wykonawcy który tego nie spierdzieli.

    Fakt. Rozumiam ze projekt juz masz i niewiele da sie zmienić?

    b.

  • 22. Data: 2011-08-25 20:10:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sie, 21:22, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Tak szczególnie "Przedstawiciel X udziela porad"
    > Fachowcy w swojej branży nie dzielą się wiedzą za darmo, bo jest konkurencja
    > na rynku pracy. Nikomu nie zależy żeby szkolić konkurentów.
    > Tutaj widać "profesjonalnych" wykonawców jakie kity wciskają, jak się nie
    > znają na podstawowych rzeczach.
    > Prawdziwy znawca tematu siedzi cicho :-)
    >
    > My amatorzy staramy sie bezinteresownie pomagać po nauce na własnych
    > błędach.

    Znowu nieprawda. Wiele razy tam uzyskalem pomoc i to zupelnie
    bezinteresownie. Tam to dziala troche inaczej. Jestes fachowcem -
    dzielisz sie wiedza - zostajesz zauwazony - dostajesz tytul
    "specjalisty" od redakcji i to Ci napedza mnostwo klientow. Wezmy np.
    takiego JAREKO - specjalista od okien. Jak szukalem swoich to mialem
    tysiac pytan i on cierpliwie na wszystkie odpowiadal - na forum, a
    takze na maila i na PW. Nic z tego nie mial poza budowaniem wsrod tej
    spolecznosci sobie autorytetu. Ze mnie nic nie mial ale dziesiatki
    innych osob widzac jego fachowe rady dot. okien i ich montazu - zamowi
    u niego okna. I wszyscy sa zadowoleni :) I wierz mi ze gdyby pisal
    pierdoly to ODRAZU konkurencja by to wytknela, bo fachmanow od okien
    jest tam wielu :) To jest ponad 150 tys ludzi zwiazanych z
    budownictwem!! heloooołłł :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2011-08-25 20:28:37
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-25 22:06, Budyń pisze:

    > Fakt. Rozumiam ze projekt juz masz i niewiele da sie zmienić?

    Projekt chaty już po zgodzie na budowę, projekt płyty się właśnie
    płodzi. Pójdzie do zgłoszenia jako 'mało istotna' zmiana. Da się jeszcze
    go zmienić ale coś nie mam do tego przekonania.

    --
    PW

    --
    Galeria Srebrnej Biżuterii
    Unikalne autorskie egzemplarze na zamówienie

  • 24. Data: 2011-08-25 20:45:37
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 22:06:42 +0200, Budyń napisał(a):

    > mnożysz byty a sensu w tym niewiele:-) Po to jest płyta zeby na niej
    > juz nic nie izolować.

    A dlaczego? Chodzi wszak bardziej o ogrzanie kilku cm wylewki niż 20 cm
    betonu pod nią...

    --
    ŁC
    Zauważono, że ludzie spóźniający się na umówione spotkania zawsze są

  • 25. Data: 2011-08-25 21:08:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sie, 22:45, ŁC <a...@r...to> wrote:

    > A dlaczego? Chodzi wszak bardziej o ogrzanie kilku cm wylewki niż 20 cm
    > betonu pod nią...

    Robic plyte i nie wykorzystac jej podstawowej zalety = akumulacji to
    glupota! :) Tzn. nie wiem czy ten anhydryt ma byc na plycie z
    dodatkowa izolacja czy bezposrednio na niej. Jak bez izolacji to spoko
    - beton do dolu i tak sie calutki nagrzeje i bedzie akumulowac te
    cieplo :)

    Ja np. zaluje ze nie robilem plyty i w drugim domu zamiast law na
    pewno bedzie izolowana plyta :-) Przy samodzielnym wykonaniu musi
    wyjsc taniej niz lawy! A chyba ma same zalety.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2011-08-25 21:34:12
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 14:08:34 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

> [...]
    > dodatkowa izolacja czy bezposrednio na niej. Jak bez izolacji to spoko
    > - beton do dolu i tak sie calutki nagrzeje i bedzie akumulowac te

    Jakoś myśląc o płycie i podłogówce zawsze w myślach widziałem
    dodatkowych kilka cm styropianu pod wylewkę z rurkami. Ale w zasadzie...
    to oprócz tego, że trzeba ogrzać mniej więcej 3x grubszą warstwę betonu
    i instalację ułożyć przed zalewaniem (nad/pod zbrojeniem?) to może to i
    ma sens. Zastanawiam się tylko jak beton towarowy, z którego wylewana
    jest płyta zachowuje się w roli wylewki.

    --
    ŁC
    Niedopita butelka wódki jest jak wyższe wykształcenie. Kiedyś się może

  • 27. Data: 2011-08-26 04:29:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sie, 23:34, ŁC <a...@r...to> wrote:

> [...]
    > ma sens. Zastanawiam się tylko jak beton towarowy, z którego wylewana
    > jest płyta zachowuje się w roli wylewki.

    Mozesz zrobic dodatkowa wylewke np. cienka 3cm anhydrytowa. Albo jakis
    samopoziom. Ale bez izolacji! Sam beton towarowy moze i sie da zatrzec
    idealnie gladko i rowno ale znajdz taka ekipe.. Ja takiej nie znam :)
    PS. idealnie to dla mnie tak jak anhydryt albo dobrze zrobiona
    miksokretowa - tj. maksymalnie na lacie 2m odhyl 1mm lub zero :-) Oj
    ciezko chyba bedzie.
    pozdr.

    --
    Adam