  • 61. Data: 2018-06-14 13:50:03
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co chcesz przesylac audio do projektora? On ma glosnik z nazwy do tego jeden. W
    tym z androidem jakis sens byl bo mial w miare dobre chinskie male glosniczki.

  • 62. Data: 2018-06-14 14:36:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.06.2018 13:50, Zenek Kapelinder wrote:
    > Po co chcesz przesylac audio do projektora? On ma glosnik z nazwy do tego jeden. W
    tym z androidem jakis sens byl bo mial w miare dobre chinskie male glosniczki.

    Chcę podłączyć wyjście AV (hdmi) amplitunera z projektorem.
    Jak inaczej mam mieć audio na kolumnach 5.1?
    Mam wszystkie źródła wpięte w amplituner i z niego wychodzi na TV

    Można oczywiście podłączyć do projektora jakiś box steamujący typu
    appletv i z niego wyjść spdif do amplitunera ale wtedy jestem
    ograniczony do jednego źródła video dla projektora.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 63. Data: 2018-06-14 14:38:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.06.2018 10:05, sirapacz pisze:

    > jakby miał być energooszczędny to wziąłby (albo powinien wziąć) z podświetleniem
    > ledowym. A to miało dobrze świecić.
    > Zresztą jakbyś kupił (gdyby takie istniały) LCD o takiej powierzchni jaką rzuca
    > rzutnik to śmiem twierdzić, że LCD mógłby dogonić rzutnik w poborze albo i
    przegonić.

    Widzisz, są ludzie, którzy nie kupują nieenergooszczędnych urządzeń nie
    dlatego, że ich nie stać na prąd, tylko dlatego, że to nie po pańsku grzać
    chatę projektorem. Podobnie jak są ludzie, którzy nie wycięli na swej
    nieruchomości kilkudziesięcioletnich drzew, gdy lex Szyszko (niech imię
    jego będzie przeklęte) na to zezwoliło, bo to byłoby nie po pańsku coś
    takiego zrobić przyrodzie (polecam książkę Sekretne życie drzew Petera
    Wohllebena). To raz.

    A dwa: jeśli jedyną przewagą projektora nad telewizorem jest wielkość
    gównianego obrazu, to przypomnij sobie, co się stało z telewizorami
    projekcyjnymi, których jedyną przewagą nad 21 calowym telewizorem
    kineskopowym było to, że wyświetlały gówniany obraz na ekranie 32-cal.
    A ponieważ miałem 32-calowy telewizor kineskopowy (który chyba ważył
    100 kg), to widziałem różnicę u kolegi na 32-calowym telewizorze
    projekcyjnym. I podobnie jak telewizory projekcyjne zostały wyparte
    przez rozwój telewizorów kineskopowych, podobnie projektory zostaną
    wyparte przez rozwój telewizorów plaskatych, które będą mogły mieć
    dowolną wielkość, będą elastyczne, zwijane itd. Wszystko ku temu
    zmierza, więc pienia o projektorach, to łabędzi śpiew.

    > A pobór prądu przez plazmy kojarzysz?

    Mam w piwnicy 42-calowy telewizor plazmowy Panasonica, to wiem.
    Sprawny, ładny, szkoda wyrzucić, gdy miejsca w piwnicach dosyć,
    więc sobie stoi. Ale obraz ma zajebisty nadal. Swoje też waży.

  • 64. Data: 2018-06-14 14:46:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.06.2018 14:38, collie wrote:
> [...]
    > jego będzie przeklęte) na to zezwoliło, bo to byłoby nie po pańsku coś
    > takiego zrobić przyrodzie (polecam książkę Sekretne życie drzew Petera

    Więcej szkód dla roślinek robi zakaz ścinania drzew na własnym podwórku.
    Oczywiście Lex Szyszko musiałoby obowiązywać od zawsze a nie na chwilę
    bo wtedy jest jeszcze gorzej!

> [...]
    > dowolną wielkość, będą elastyczne, zwijane itd. Wszystko ku temu
    > zmierza, więc pienia o projektorach, to łabędzi śpiew.

    Przede wszystkim masowość jakiegoś rozwiązania o niczym nie świadczy.

    > Mam w piwnicy 42-calowy telewizor plazmowy Panasonica, to wiem.
    > Sprawny, ładny, szkoda wyrzucić, gdy miejsca w piwnicach dosyć,
    > więc sobie stoi. Ale obraz ma zajebisty nadal. Swoje też waży.

    I to jest właśnie dobry przykład na to co napisałem wyżej.
    Został wyparty przez LCD, na które nie spojrzę nawet.
    Sam taką plazmę posiadam - w salonie! ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 65. Data: 2018-06-14 14:59:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Chcę podłączyć wyjście AV (hdmi) amplitunera z projektorem.
    > Jak inaczej mam mieć audio na kolumnach 5.1?
    > Mam wszystkie źródła wpięte w amplituner i z niego wychodzi na TV

    Źródło obrazu podpinasz do amplitunera. Stamtąd HDMI do projektora z
    obrazem i cześć.

    Nie bardzo wiem co chcesz zrobić.
    Chyba, że chcesz lapka podłączyć do projektora i z niego puszczać. Ale
    wtedy i tak bym podłączał do amplitunera lapek i wyjście z at. do projektora

  • 66. Data: 2018-06-14 15:01:41
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.06.2018 14:59, sirapacz wrote:

> [...]
    > Chyba, że chcesz lapka podłączyć do projektora i z niego puszczać. Ale
    > wtedy i tak bym podłączał do amplitunera lapek i wyjście z at. do

    <cytat>
    No i mam jeszcze jeden problem. Mam daleko od amplitunera do rzutnika,
    chyba z 15mb przewodu hdmi musiałbym dać. Kiedyś próbowałem z 10metrowym
    i były jakieś zakłócenia, możliwe że przewód był kiepski.
    </cytat>

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 67. Data: 2018-06-14 15:07:01
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > jego będzie przeklęte) na to zezwoliło, bo to byłoby nie po pańsku coś
    > takiego zrobić przyrodzie (polecam książkę Sekretne życie drzew Petera

    Zbędna wycinka starych drzew to zupełnie inny kaliber niż 100W więcej
    czy mniej. Większe oszczędności będa, gdy będzie włączał i wyłączał
    kiedy używa a nie na zasadzie radia grającego całą dobę.

    > A dwa: jeśli jedyną przewagą projektora nad telewizorem jest wielkość
    > gównianego obrazu, to przypomnij sobie, co się stało z telewizorami
    > projekcyjnymi, których jedyną przewagą nad 21 calowym telewizorem

    TV projekcyjne miały badziewny obraz - to raz. Dwa, gabaryty!!!!

> [...]
    > dowolną wielkość, będą elastyczne, zwijane itd. Wszystko ku temu
    > zmierza, więc pienia o projektorach, to łabędzi śpiew.

    zapewne masz rację - ale jeszcze bardzo wiele wody w Wiśle upłynie,
    zanim będziesz mógł kupić zwijany telewizor na ścianę wielkości tejże.
    A póki co masz projektory do wyświetlania dużych obrazów - sprawdź.
    Pożycz od znajomego - uwierz mi, Kogutek ma naprawdę powód, by rajcować
    się projektorem zamiast TV.
    Miałeś kiedyś w kuchni TV ok 80-100" ? Bo ja miałem (dopóki nie
    zajeździłem starego projektora:D).
    Dużo fajniej się przygotowuje posiłki zerkając na te 100" niż na 19" z 3
    metrów.

    > Mam w piwnicy 42-calowy telewizor plazmowy Panasonica, to wiem.
    > Sprawny, ładny, szkoda wyrzucić, gdy miejsca w piwnicach dosyć,
    > więc sobie stoi. Ale obraz ma zajebisty nadal. Swoje też waży.

    Waga i gabaryty to duże wady. Chciałbym mieć kineskopowy TV >30" do
    starych gier TV (tych z pistoletami). Ale nie kupuje bo wiem, że
    złamałbym się w pół a nie przeniósłbym go....

    Dlatego projektory górą - 2-3kg a obrazu 100-150" albo lepiej:)))

  • 68. Data: 2018-06-14 15:12:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.06.2018 14:46, quent pisze:

    > I to jest właśnie dobry przykład na to co napisałem wyżej.
    > Został wyparty przez LCD, na które nie spojrzę nawet.
    > Sam taką plazmę posiadam - w salonie! ;-)

    Tak, ale ten rozmiar... "Tylko" 42 cale a salon wielki. ;)
    Żonie "gubił się" w przestrzeni, stąd teraz większy. LCD.
    Obraz dupy nie urywa, ale często taki przychodzi z satelity.

  • 69. Data: 2018-06-14 15:15:08
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > chyba z 15mb przewodu hdmi musiałbym dać. Kiedyś próbowałem z 10metrowym
    > i były jakieś zakłócenia, możliwe że przewód był kiepski.

    czytanie się u mnie popsuło:)
    na 10 metrach żadnych zakłóceń nie ma prawa być. Sam uzywałem 15 czy 20m
    kabli i to nie z górnej półki i było ok.
    Może na jakieś totalne badziewie trafiłeś? Tam sygnał cyfrowy idzie więc
    jak masz rwanie obrazu i cwierkanie w dźwięku to może być coś na rzeczy.

    Przy czym nigdy nie kupowałem kabli hdmi przez allegro - może trafiłeś
    na jakiś mały import z czajna z badziewiem.

    Są też kable 'aktywne' ze wzmacniaczem ale nigdy nie testowałem ani nie
    miałem potrzeby testować. Zwykły kabel musi działać. Mają one różne
    wersje standardu (1.3 czy 1.4 obecnie). Nie wnikałem nigdy w to jaka
    jest różnica - ale może miałeś za słabą wersję, do za małych przepływności?

  • 70. Data: 2018-06-14 15:21:04
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.06.2018 15:15, sirapacz wrote:
> [...]
    > wersje standardu (1.3 czy 1.4 obecnie). Nie wnikałem nigdy w to jaka
    > jest różnica - ale może miałeś za słabą wersję, do za małych przepływności?

    Taki jakiś miałem dziwny, że mi śnieżyło - nie rwało obrazu jak to w
    cyfrowym przekazie bywa a właśnie śnieżyło tak jakby analogowo ;-)

    Potem kupiłem jakieś niedrogie kable 5m i tu też popadały po jakimś
    krótkim czasie.
    Dopiero profigold u mnie śmiga bez zarzutu ale też zaledwie 5m.
    Pewnie jak kupię profigold jakiś długi to będzie OK ale tanie one nie były.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info