  • 1. Data: 2018-09-24 11:09:04
    Temat: Projektor modny temat;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    Ciekawe dyskusje o projektorach tu bywają więc i ja problem zapodam
    Sypialnia, łóżko i naprzeciw łóżka ściana z 10m2 pochylona pod kątem ok 45st bo to
    poddasze. Te 45st to z niczego znaczy z głowy ale mniej więcej tak jest a pewnie
    trochę mniejszy ten kąt
    Ma sens kupowanie projektora i rzucanie obrazu na tak pochylona ścianę w celu
    oglądania tego z pozycji leżącej?

  • 2. Data: 2018-09-24 11:23:34
    Temat: Re: Projektor modny temat;)
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-24 o 11:09, Kris pisze:
> [...]
    trochę mniejszy ten kąt
    > Ma sens kupowanie projektora i rzucanie obrazu na tak pochylona ścianę w celu

    Żaden tradycyjny projektor nie będzie miał tak dużego zakresu korekty
    trapezu, żeby zrobić prostokąt na tej ścianie.

    Możesz ewentualnie rozważyć projektor UST, ale ciągle pozostanie problem
    'ekranu' nachylonego pod kątem 45 czyli spłaszczającym obraz o jakąś 1/2

    --
    Pete

  • 3. Data: 2018-09-24 11:38:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 24 Sep 2018 11:23:34 +0200, Pete wrote:
    > Żaden tradycyjny projektor nie będzie miał tak dużego zakresu korekty
    > trapezu, żeby zrobić prostokąt na tej ścianie.

    Kris nie mówi gdzie ma oczy. A to istotna informacja, bo jeśli jego wzrok
    miałby padać pod kątem 90 st. do płaszczyzny na której jest rzutowany
    obraz, to nie ma żadnego problemu by ta płaszczyzna była nachylona o 45
    st. względem ziemi. Powiedziałbym nawet że wygodniej, zakładając że widz
    przyjmuje pozycję poziomą.

    Mateusz

  • 4. Data: 2018-09-24 11:47:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2018 11:38:22 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

> [...]
    > obraz, to nie ma żadnego problemu by ta płaszczyzna była nachylona o 45
    > st. względem ziemi. Powiedziałbym nawet że wygodniej, zakładając że widz

    Pisałem o oglądaniu z pozycji leżącej.
    Wysokość łóżka tak mniej więcej na wysokości dołu pochylonej ściany(bo ścianka
    kolankowa tam jest)

  • 5. Data: 2018-09-24 12:04:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.09.2018 o 11:23, Pete pisze:

    > Żaden tradycyjny projektor nie będzie miał tak dużego zakresu korekty
    > trapezu, żeby zrobić  prostokąt na tej ścianie.
    A co szkodzi ustawić projektor prostopadle do ściany, czyli w tym
    przypadku pod kątem 45 stopni?
    W dawnych czasach tak wyświetlałem slajdy w schronisku dla grupki ludzi
    i oglądaliśmy to właśnie na leżąco, a prześcieradło robiące za ekran
    było przypięte do belek dachowych mniej więcej pod takim kątem.
    Rzutnik Diapol, to może nie jest dokładny odpowiednik projektora, ale
    nie wydaje mi się, aby działały tu inne zasady.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-09-24 12:14:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-24 o 12:04, Jacek pisze:

> [...]
    > Rzutnik Diapol, to może nie jest dokładny odpowiednik projektora, ale
    > nie wydaje mi się, aby działały tu inne zasady.

    Bo to oznacza, że projektor musiałby być w okolicach głowy. A to oznacza
    hałas.
    I strumień mniej lub bardziej gorącego powietrza.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2018-09-24 12:22:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2018 12:14:16 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Bo to oznacza, że projektor musiałby być w okolicach głowy. A to oznacza
    > hałas.
    > I strumień mniej lub bardziej gorącego powietrza.
    A gdyby był 2metry z boku od łózka to da się tak aby rzucał obraz naprzeciw łóżka?

  • 8. Data: 2018-09-24 12:26:26
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.09.2018 12:14, Pete pisze:

    > Bo to oznacza, że projektor musiałby być w okolicach głowy. A to oznacza hałas.

    Zenek Kapelinder mówi, że przy projektorze hałasu nie ma.
    A przynajmniej on nie słyszy. I ja mu wierzę. ;)

  • 9. Data: 2018-09-24 12:53:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-24 o 12:26, collie pisze:

    > Zenek Kapelinder mówi, że przy projektorze hałasu nie ma.
    > A przynajmniej on nie słyszy. I ja mu wierzę. ;)

    Jeśli nie jesteś w stanie odróżnić sytuacji projektora koło ucha vs
    projektor 3m z tyłu...

    --
    Pete

  • 10. Data: 2018-09-24 13:00:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-24 o 12:22, Kris pisze:

    > A gdyby był 2metry z boku od łózka to da się tak aby rzucał obraz naprzeciw łóżka?

    Jak odległość do ściany?
    I jaki budżet. Bo te nieco droższe potrafią samą optyką przesunąć obraz
    w poziomie o max 50%, czyli krawędź ekranu jest w osi obiektywu.
    Resztę musiałbyś skorygować już cyfrowo (z utratą jakości) korektą
    trapezu (i nie wiem, czy się da w 100%)

    Najoptymalniej musiałbyś ustawić go w takim miejscu, by oś obiektywu
    była max na krawędzi obrazu

    ekran

    OOOOOOOOOO

    Czyli tam, gdzie literki "O" mógłby stać projektor.
    Bardziej na lewo lub prawo to coraz większy problem z korekcją.

    --
    Pete