  • 21. Data: 2013-06-21 12:20:58
    Temat: Re: Projekty domów - gotowce a indywidualne
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Pierwszy dom dla wroga,
    Drugi dla sąsiada,
    Trzeci dla siebie.

    To podstawowa zasada.

    Kilka uwag :
    1) W tym momencie masz inne potrzeby za 10 lat bedziesz miał inne
    potrzeby i jak będziesz miał 70 lat bedzie zupełnie inaczej to wyglądało
    Sam robiłem demolke w mieszkaniu po pięciu latach bo dzieci się pojawiły.
    Wiedziałem że będą ale i tak byłem zaskoczony:)

    2) Mój szwagier ma dom 420 m2 po podłodze (jak sam mówi) a w kuchni
    ma blatu kuchennego 1,5 metra.
    I tylko moja siostra się wkurza bo lubi gotować a niema miejsca.
    Szwagier powiedział że jest taka mała kuchnia bo nie było miejsca.

    Gdybym ja budował dom zaczął bym od środka jak ma
    wyglądać w środku łazienka kuchnia sypialnia i póżniej
    pójść do architekta i nałożyć na to bude.
    Bo dla ciebie co jest ważniejsze środek czy zewnątrzny kształt?

    3) Pamietająć o punkcie pierwszym.
    Ja najpierw zatrudniłbym architekta wnętrz. I to takiego co lubi się kłócić:)
    Bo wracając do punktu drugiego środek jest najważniejszy. Ja dzieki atchitektowi mam
    tak ustawioną kuchnię teraz że jestem w stanie sobie zrobić śniadanie (czyli
    powyciągać rzeczy z lodówki szafek zmywarki) siedząc cały czas na krześle.

    Uważam że planowanie to podstawa żeby wiedzieć co się chce i gdzie się idzie.
    A inna osoba może Ci otworzyć oczy na nowe rozwiązania.
    No chyba że wychodzisz założenia że
    dziadki tak robiły ojce tak robiły to i ja bedę robił.

    Ps
    A co do poddasza użytkowego. Ja mam 192 cm i pare razy
    tak zawadziałem o sufit u znajomych że NIGDY w życiu.

  • 22. Data: 2013-06-21 12:40:54
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    > nie buduj dworkowego już tego gówna w polsce wystarczy... a brakuje fajne
    > nowoczesnej architektury. na której jest miło oko zaiwesić.

    Marku niestety wpierw przed zastanawianiem się co che musi zajrzeć do planu
    zagospodarowania terenu lub prosić o wydanie Warunków Zabudowy.
    Inaczej może się zdziwić że chce coś na co nie dostanie pozwolenia.
    Ja sam u siebie się zdziwiłem bo chciałem dach gdzieś ~15 stopni bo wtedy
    bym sobie zamiast tardycyjnej wiezby zaprojektowal wiazary deskowe dachowe
    ale architekt mi pokazal ze plan narzuca kat dachu 30-45 stopni i nie ma
    zmiluj.

  • 23. Data: 2013-06-22 11:33:07
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-17 11:52, Franc pisze:

    > Potrzebuję podpowiedzi doświadczonych użytkowników - co wychodzi lepiej.
    > Kupić gotowy projekt i zlecić jego przerobienie
    > czy Zlecić indywidualny projekt.

    Tak naprawdę, to bez znaczenia - koszty i tak mogą się okazać zbliżone.
    Przy indywidualnym projekcie, jeśli masz już pomysł jak chcesz mieszkać
    - potrzebujesz doświadczonego architekta który wskaże błędne pomysły i
    podpowie racjonalne rozwiązania - to jego praca. Przy gotowcu - też
    musisz iść do architekta by zrobić plan zagospodarowania, a większość
    urzędów żąda planów instalacji z uwzględnieniem przyłączy na działce.
    W tym wypadku taniej wyjdzie tylko w wypadku jeśli będziesz budował
    gotowca bez większych przeróbek. Architekt i konstruktor też powinien
    wskazać błędy w projekcie, bo gotowce często są robione jako masówka
    i zawierają mnóstwo błędów albo niedoróbek. Ot, na przykład są
    projektowane nieekonomicznie, albo wręcz przeciwnie - na 2. strefę
    śniegową, a przy budowie nikt inwestorowi nie zwróci uwagi że budynek
    jest zlokalizowany w 3-ej (30% większe obciążenie).

    Proponuję więc raczej obejrzeć kilkaset - raczej bliżej 1000 niż 200
    - projektów typowych, wybrać kilka takich które Ci się podobają,
    przeanalizować je z żoną pod względem funkcjonalności pomieszczeń,
    układu względem działki, drogi i stron świata, spadku terenu i
    doprowadzenia mediów, potrzeb dzieci, pomyśleć jak dom taki może
    być przez Was użytkowany za 2 lata a jak za 22 lata. Dopiero
    wtedy zdecydować czy chcesz wykorzystać jeden z wybranych, bez
    przeróbek, czy może z przeróbkami. Następnie idź z tymi projektami
    do architekta i jeszcze raz z nim to obgadaj - on może zwrócić uwagę
    na sprawy o których Ty byś nie pomyślał. Dopiero potem podjąć decyzję
    czy budować z gotowca, czy zrobić indywidualny - ewentualnie na
    bazie któregoś gotowca.

    Nie kieruj się wyłącznie kosztami projektu - to zła ekonomia.
    Pamiętaj, że jeśli poprawienie błędu w projekcie kosztuje 100 zł,
    to poprawienie w trakcie budowy kosztuje już 1000 zł, a poprawienie
    go już po zakończeniu budowy - 10.000 zł.

    Pozdrawiam,
    ŁK

  • 24. Data: 2013-06-22 11:37:51
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-19 22:26, Marek Dyjor pisze:

    > nie buduj dworkowego już tego gówna w polsce wystarczy... a brakuje
    > fajne nowoczesnej architektury. na której jest miło oko zaiwesić.

    De gustibus non est disputandum. Ja widziałem dużo "nowoczesnej
    architektury" która była prawdziwym g. I widziałem kilka miłych
    domków wzorowanych na architekturze dworkowej (wzorowanych, bo
    dokładne kopiowanie dworków to bzdura).

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 25. Data: 2013-06-22 11:39:35
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-21 12:20, Bolko pisze:

    > Ja najpierw zatrudniłbym architekta wnętrz.
    > I to takiego co lubi się kłócić:)

    Jak kogoś stać na oddzielnego architekta od wnętrz, to nie zadaje
    pytania w grupie dyskusyjnej

    Pozdr,
    ŁK

  • 26. Data: 2013-06-22 12:05:35
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-17 13:49, Franc pisze:

    > Do projektu - chcemy podnieść dom do góry, żeby mieć wysokość w
    > pomieszczeniach do ok. 3 metrów (teraz jest 2,6, a wentylacja mechaniczna
    > ma dojść).

    Pamiętaj, że podnosząc strop możesz narobić sobie kłopotów z klatką
    schodową, będziesz miał znacznie większą kubaturę do ogrzania i
    możesz zepsuć wygląd. A likwidując słupy na poddaszu spowodujesz że
    dach będzie znacznie droższy - może lepiej je tylko poprzesuwać.

    Pozdr,
    ŁK

  • 27. Data: 2013-06-22 12:42:59
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > to poprawienie w trakcie budowy kosztuje już 1000 zł, a poprawienie
    > go już po zakończeniu budowy - 10.000 zł.

    Dokładnie !!!!!
    I dlatego uważam że warto zatrudnić architekta wnętrz
    (nie do wyboru koloru płytek czy innych dupereli )
    ale żeby wiedzieć czego się chce.

    Mnie nowy układ mieszkania kosztował jakieś 15 tys złotych
    (w tym architekt 2000).

    A przecież przy starym układzie musiałem kupić meble drzwi płytki + robocizna.
    I to naprewno było więcej niż 2000

  • 28. Data: 2013-06-22 13:56:46
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-22 12:42, Bolko pisze:

    > Dokładnie !!!!!
    > I dlatego uważam że warto zatrudnić architekta wnętrz
    > (nie do wyboru koloru płytek czy innych dupereli )
    > ale żeby wiedzieć czego się chce.

    To akurat powinien umieć doradzić "zwykły" architekt - a nie
    koniecznie wnętrzarz. Trochę wiem co architekt powinien umieć,
    mam architektów w rodzinie...

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 29. Data: 2013-06-22 17:15:58
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu piątek, 21 czerwca 2013 07:22:06 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Dom musi pasować do otoczenia i działki na której powstaje.

    Skoro tak, to po co na sile robic nowoczesny?

  • 30. Data: 2013-06-22 17:47:34
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-21 08:22, Marek Dyjor pisze:

    > nawet jakarchitekt nrysuje w miare zgrabną bryłe
    > to zwykle obywatel podnosiscianki kolankowe i powstaje
    > kolejny niekształtny koszmar architektoniczny.

    Owszem, tylko że w tym wypadku to wina obywatela...
    Chyba, że obwinimy architekta za to, że nie umiał
    wytłumaczyć obywatelowi dlaczego tego nie robić.

    Pozdr,
    --
    ŁK