  • 41. Data: 2013-06-24 13:06:55
    Temat: Re: Projekty domów - gotowce a indywidualne
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" napisał w wiadomości grup

    > Projektując małą kuchnię (tj. w domu "z ograniczeniami") czy salon
    > trzeba mieć zawsze "z tyłu głowy" wymiary mebli. Inaczej łatwo
    > się przejechać i zrobić coś np. o 10 cm za wąskie - i potem się nie
    > zmieścić z lodówką czy kuchenką.

    Dokładnie. Jeśli w kuchni planuje się zabudowę całej ściany albo wnęki to
    lepiej by miała n*60 + 5 niż każdy inny wymiar. Zrobienie wnęki szerokości
    235cm sprawi że nie zmieszczą się tam 4 standardowe segmenty i już trzeba
    robić na zamówienie, a wystarczyło wcześniej pomyśleć i przesunąć ścianę o
    10cm.

    Niedawno byłem w domu gdzie w pokoju dziecięcym od rogu pokoju do grzejnika
    jest 195cm. Dopóki dziecko było małe i spało na łóżku 180cm nie było
    problemu, a teraz się okazało, że albo trzeba łóżko odsunąć od ściany i mieć
    szparę, albo ją jakoś zabudować, albo spać na za krótkim łóżku.

    I tak by można wymieniać i wymieniać w zasadzie bez końca. _Każdy_ projekt
    może być jeszcze lepszy. To tylko kwestia cierpliwości i momentu że kiedyś
    należy powiedzieć dość projektowania zaczynamy budowę. Z tym że praktyka
    pokazuje że etapu poświęconego na projektowanie nigdy ni jest za mało.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2013-06-24 13:08:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > tym bardziej że architekci wnętrz nie muszą miec żadnych uprawnień więc tą
    > robotą może sie zajmować każdy i sporo jest artystów nie mających grama
    > wiedzy technicznej co sie kończy nierealizowalnymi koncepcjami lub
    > realizowalnymi ale bardzo kosztownymi.

    Ot np. prysznic w miejscu gdzie jest skos poddasza, bo pani projektantka
    wnętrz operuje na rzutach i za grosz nie ma wyobraźni przestrzennej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2013-06-24 15:34:13
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 24 Jun 2013 13:08:50 +0200, Ergie napisał(a):

> [...]

    Bardzo dziękuję, ale hasło "atchitekt wnętrz" wywołuje u mnie skręt kiszek
    połączony z rozwolnieniem. Do obecnego mieszkania mieliśmy takiego łepka -
    miał zaaranżować łazienkę Stwierdziliśmy, że to przecież potrzeba artysty,
    który ma wizję, wyobraźnie itp.
    No i ^%$^$#$!@##!!!!1111
    Skończyło się tak, że sami musieliśmy w dwa wieczory zaprojektować i wyszło
    nieźle.

    Mam koncepcję taką:
    Siadam z kartką papieru. Rozposuję ile pomieszceń i jaki metraż na każde
    byłby wg mnie ok. Wychodzi mi metraż domu.
    Idę do architekta z moim z20 i mówię mu, że coś jak to, ale przy takich
    założeniach dla pomieszczeń.

    Co wy na to?

    --
    Franc

  • 44. Data: 2013-06-24 16:20:33
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Co wy na to?
    Ja jestem ZA.
    Tylko jak będzie "projektował" pomieszczenia. Pomyśl o tym jaki układ mebli w kuchni
    jak łazienka ma wyglądać itd.
    Zaprojektuj dom swoich marzeń.
    A z architektem już "przytniecie" go do polskich norm i portfela.

  • 45. Data: 2013-06-24 16:35:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    > byłby wg mnie ok. Wychodzi mi metraż domu.
    > Idę do architekta z moim z20 i mówię mu, że coś jak to, ale przy takich

    Wygląda ok. Z tym że powiedz mu z czego chcesz budować, czym ogrzewać, czy
    chcesz kominek czy chcesz drzwi na taras podwójne rozsuwane czy tradycyjne
    pojedyncze, ile łazienek czy w każdej wanna, jaką chcesz kuchnię (prostokąt,
    "L", czy może z wyspą) itd.

    Musisz się też jakoś określić na czym Ci najbardziej zależy: by dom był tani
    w budowie, tani w eksploatacji, czy może inny niż wszystkie sąsiednie

    Licz się z tym że im bardziej ogólne będziesz miał wymagania i im mniej
    konkretne będą Twoje odpowiedzi tym dłużej potrwa stworzenie takiego
    projektu jaki będzie dla Ciebie optymalny. Istnieje ryzyko że jeśli będziesz
    mało konkretny to w efekcie dostaniesz projekt będący wynikiem zgadywanki co
    według architekta będzie najlepsze dla Ciebie - a wynik takiej zgadywanki
    często kończy jako przysłowiowy dom dla wroga *.

    * - stare przysłowie mówi że pierwszy dom buduje się dla wroga , drugi dla
    przyjaciela a dopiero trzeci dla siebie. Człowiek uczy się na błędach więc
    szybko się ucz na cudzych aby nie popełniać własnych. Jak najwięcej czytaj
    opinii ludzi którzy już postawili swoje domy i słuchaj czego im brakuje i co
    by zmienili, gdyby mogli zacząc od początku.

    Napiszę jak było u nas. Mieliśmy wstępną wizję: dom prostokątny, dach
    dwuspadowy, garaż od frontu salon od ogrodu, nasza sypialnia na parterze,
    sypialnie dzieci na piętrze. Z tym poszliśmy do architekta pogadaliśmy kilka
    godzin o naszych oczekiwaniach, zostawili mu MPZP i inne ograniczenia i po
    kilku tygodniach architekt przedstawiał na 5 wstępnych koncepcji. Z tych 5
    na spotkaniu wybraliśmy jedną i określiliśmy kierunek zmian aby projekt się
    nam podobał. Następnie architekt przygotował wizualizację bryły i wstępny
    układ pomieszczeń. Na tym etapie sprawdziliśmy wstępnie czy żadne
    pomieszczenie nie jest dla nas za małe lub zbyt duże, czy schody są
    odpowiednie, usytuowanie okien itp.

    Po kolejnych poprawkach mieliśmy już uzgodnioną bryłę domu, umieszczenie
    klatki schodowej, kotłowni kuchni i łazienek. Od tego momentu kopie projektu
    dostali projektanci instalacji a my wirtualnie meblowaliśmy wszystkie
    pomieszczenia i przesuwali ściany o 20-30 cm to w jedną to w drugą stronę
    aby uzyskać jak najwięcej funkcjonalności z jak najmniejszej powierzchni. W
    międzyczasie zgłaszaliśmy uwagi odnośnie instalacji wod-kan, CO i
    elektrycznej. W sumie ten etap tak jak i poprzedni trwał ok. 3 miesiące.

    Na początku wkurzało mnie to że to tyle trwa bo ja już chciałem zacząć
    budowę a tu ciągle musze czekać na jakieś poprawki do projektu, ale teraz
    wiem że to nie był stracony czas i widzę że warto było się przykładać do
    etapu projektowania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2013-06-25 06:21:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Umeblowanie??
    > Na etapie projektu nie widze sensu kombinowania z umebloiwaniem.
    > 5 lat już mija odkąd zamieszkaliśmy w swoim domu i w tym czasie dwa

    super...

    jeśli na etapie projektowania nie myślisz o meblach możesz potem mieć
    problem z ich wstawieniem...

    w sypialni warto pomyśleć gdzie będzie łóżko, gdzie szafa, gdzie
    bieliźniarka, gdzie dac gniazdka elektryczne.

    tak samo jeśłi idzie o pokój do pracy czy dziecięcy...

    Bo potem to ty sie probujesz z meblami dopasować do okien drzwi i innych
    elementów.

    Już nie wspominając o kuchni czy łazience.

    Im mniejsze pomieszczenia tym bardziej muszą być przemyślane bo jest
    niewiele tolerancji,

    dasz okno 20 cm zbyt blisko sciany i już ci sie szafka czy szafa nei
    zmieści, dasz 15 cm drzwi za bardzo wlewo i łóżko musisz wciskac do kąta.

    Masz małe wymagania i tyle.

  • 47. Data: 2013-06-25 06:29:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > nie było problemu, a teraz się okazało, że albo trzeba łóżko odsunąć
    > od ściany i mieć szparę, albo ją jakoś zabudować, albo spać na za

    no bo po co uwzględniać meble na etapie projektowania czy budowy... :)

    w łazience robimy pion w kącie albo na środku... a potem niech sie ktos
    inny martwi.

    W źle zaprojektowanym pokoju każdy układ mebli będzie problemem bo wszędzie
    coś będzie wyło.

    łazienkę też warto przemyśleć przed budową żeby sie potem nei zastanawiać
    jak poustawiać w niej urządzenia i meble.

    w dzisiejszych czasach jakoś trudno sobie wyobrazić dowolne przestawianie
    centrum multimedialnego (tv, komputer, radio, sat) skoro trzeba tam
    doprowadzić kable. I co zmieniamy ustaiwenie TV i wleczemy wiązke kabli po
    salonie?

    Podobnie kominek musi być ustawiony w sensownym miejscu żeby nie
    przeszkadzał potem w ustawienie mebli.

  • 48. Data: 2013-06-25 19:47:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 06:21:40 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    [...]
    > tak samo jeśłi idzie o pokój do pracy czy dziecięcy...
    > Bo potem to ty sie probujesz z meblami dopasować do okien drzwi i innych
    > elementów.

    Mam rozumiec, ze Ty proponujesz mu dopasowac dom do mebli, a nie meble do domu?
    SERIO!? A jak sie meble zuzyja lub znudza to doradzisz zburzenie i zbudowanie domu od
    podstaw do wybranych wczesniej mebli? ;-) Jeden z wiekszych nonsensow jaki slyszalem
    :-)

    Ja rozumiem, ze mozna miec (ja mialem) koncept gdzie co ma stac - przydatne przede
    wszystkim pod umiejscowienie gniazdek elektrycznych. Ale taki koncept to sie robi w
    jeden wieczor, a nie w rok :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2013-06-25 22:32:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
> [...]
    > zburzenie i zbudowanie domu od podstaw do wybranych wczesniej mebli?
    > ;-) Jeden z wiekszych nonsensow jaki slyszalem :-)

    wybacz za pytanie czy ty jesteś idiotą?

    znaczy co? za rok łóżka będą miały długość 160cm i szerokość 50? a może
    moden będą dłuższe takie 260 x 60?

    biurka stołki szafki kuchenne... mają standardowe wymiary

    podobnie szafy odzieżowe nie bywają zwykle głębsze niż 70 cm itd...

    Piszesz głupoty.

  • 50. Data: 2013-06-25 22:48:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 22:32:20 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > znaczy co? za rok łóżka będą miały długość 160cm i szerokość 50? a może
    > moden będą dłuższe takie 260 x 60?

    Dzis moze bedzie tam stalo lozko jednoosobowe, za 5 lat moze stac loze malzenskie.

    > biurka stołki szafki kuchenne... mają standardowe wymiary

    Seriously? Ja mam biurko 2,5mb szerokie. Szafki kuchenne tez sa przerozne, podobnie
    jak np. zlewy, czy lodowki. Pozatym nie znam nikogo z mojego otoczenia kto wybudowal
    dom i kupil gotowe szafki - wszystko na wymiar. WSZYSTKO da sie ladnie
    zagospodarowac, zostanie 15cm? Bedzie idealna szafka na wino.

    > podobnie szafy odzieżowe nie bywają zwykle głębsze niż 70 cm itd...
    > Piszesz głupoty.

    A ja mam szafe gleboka na 200cm bo mozna do niej wejsc. I co mi zrobisz? :)

    Dobra, zgodze sie - napisalem zreszta wczesniej ze wstepny projekt w glowie (a nawet
    olowkiem na papierze) mozna miec. Ale dopasowywac dlugosc sciany w pokoju tylko po to
    zeby wszedl jakis konkretny mebel (biurko) to nonsens :) Caly czas jednak zmierzam do
    tego, ze do tego NIE TRZEBA architekta i taki "projekt" robi sie w jeden wieczor. A
    meble dzisiaj bez problemu mozna zamowic na dowolny wymiar. Ja sobie sam wiele rzeczy
    zrobilem - wspomniane szafy, czy chocby szafke pod RTV (dlugosc 220cm, glebokosc 40cm
    - nigdzie takich nie dalo sie "gotowych" kupic :)

    --
    Adam Sz.