  • 1. Data: 2009-02-24 08:02:58
    Temat: Prosba o skrytykowanie projektu:)
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam w imieniu kolegi taka prosbe:
    podpowiedzcie, co moze byc nie tak w projekcie

    http://www.mgprojekt.com.pl/domki/jesion/index.php

    Sam jakos nie znajduje wiekszych wad, ale kto wie...

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-02-24 08:34:37
    Temat: Re: Prosba o skrytykowanie projektu:)
    Od: Czarek <...@...pl>

    pluton wrote:
    > mam w imieniu kolegi taka prosbe:
    > podpowiedzcie, co moze byc nie tak w projekcie
    > http://www.mgprojekt.com.pl/domki/jesion/index.php
    > Sam jakos nie znajduje wiekszych wad, ale kto wie...

    Po pierwsze napisz, na ile osób planowany jest ten dom i jakie ma
    wymiary oraz jak usytuowana jest działka i pod jakie paliwo planują
    ogrzewanie.

    A teraz wady:

    - brak pralni/prasowalni na górze. Co z tego że jest na dole? Gdzie się
    przebierasz i odkładasz brudne ciuchy - w salonie czy sypialni?
    - pomieszczenie gospodarcze na dole z wyjściem na ogród - to dobrze, ale
    czy wygodnie i estetycznie będzie w tej kiszce trzymać kosiarkę,
    taczki i całą resztę - to już mam wątpliwości.
    - gabinet od strony ogrodowej - czy przeprowadzanie klienta przez cały
    holl z widokiem na salon i kuchnię żeby dostać się do gabinetu to
    najszczęśliwsze rozwiązanie?
    - łazienki na poddaszu sąsiadujące z sypialniami - bez dobrej izolacji
    akustycznej może być ciężko
    - moim subiektywnym zdaniem sypialnia mająca 30 metrów to spora
    przesada, może w niej brakować przytulności - będzie zimna i
    nieprzyjemna, ale to już zależy od preferencji,
    - w takim domu warto moim zdaniem przewidzieć miejsce na saunę albo coś
    salonowego z bilardem czy sportowego - mini-siłownia, ping-pong -
    zależnie od preferencji gospodarzy - nawet kosztem zmniejszenia sypialni
    - jak mają dorastające dzieci, to warto pomyśleć o wejściu do sypialni
    przez garderobę - podwójne drzwi moga być przydatne dla tłumienia hałasów.

    Na szybko to chyba tyle. :) A na koniec - przy koszcie tej inwestycji ja
    zapewne wziąłbym dobrego architekta. Jaką część kosztów budowy będzie
    stanowiło jego wynagrodzenie - 1%? Myślę, że nawet budując dom o te
    kilka m2 mniejszy, żeby zbilansować wydatki, mamy szansę otrzymać coś,
    co naprawdę idealnie pasującego do naszych potrzeb.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 3. Data: 2009-02-24 08:52:34
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Po pierwsze napisz, na ile osób planowany jest ten dom

    2 duze, 3 male.

    > i jakie ma wymiary

    Jest w projekcie wszystko.

    > oraz jak usytuowana jest działka

    Elewacja frontowa jest wystawiona prawie na poludnie,
    pod katem 30 stopni od linii wschod-zachod.

    > i pod jakie paliwo planują ogrzewanie.

    Chyba jeszcze decyjna nie podjeta.

    > A teraz wady:

    dzieki, przekaze :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-02-24 09:12:00
    Od: Czarek <...@...pl>

    pluton wrote:
    > 2 duze, 3 male.
    > Jest w projekcie wszystko.

    Może nienajszczęśliwiej użyłem spójników - miałem na myśli wymiary
    działki. :)

    > Elewacja frontowa jest wystawiona prawie na poludnie,
    > pod katem 30 stopni od linii wschod-zachod.
    > Chyba jeszcze decyjna nie podjeta.

    Lepiej niech pomyślą, bo jeśli będzie to coś, co przechowujesz w domu,
    to nie bardzo jest to gdzie składować w tym projekcie. No właśnie, do
    tych taczek i kosiarki dodaj kocioł, zasobnik i całą resztę - będzie
    problem.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 5. Data: 2009-02-24 12:36:34
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie bardzo jest to gdzie składować w tym projekcie. No właśnie, do tych
    > taczek i kosiarki dodaj kocioł, zasobnik i całą resztę - będzie problem.

    Ja tylko dodam ze ten balkon w sypialni na pietrze jest bez sensu, nawet za
    ozdobe nie robi...
    i hall na pietrze i to kosztem sypialni (pokoju) tez bez sensu
    reszte Czarek napisal

    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 6. Data: 2009-02-24 15:09:34
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    >
    > http://www.mgprojekt.com.pl/domki/jesion/index.php
    >
    > Sam jakos nie znajduje wiekszych wad, ale kto wie...

    Powiedz koledze, oczywiscie nie za darmo, niech chociaz polowke postawi, ze
    moja opinia o tym domu, jak rowniez jego projekcie jest negatywna. I powiedz
    mu, ze na "analize" tego projektu poswiecilem... no chyba z 5 minut. Od razu
    mowie, ze dom, ktory wg. tego projektu zamierza budowac i zapewne przez reszte
    zycia w nim siedziec, jest z gruntu zly. Zapewne sie zdziwi dlaczego, wiec
    odpowiedz mu, ze dlatego, ze sie o to pyta.
    Przed dawnymi wielu laty moj mlodszy kolega poprosil mnie o opinie czy sie
    zenic czy nie. Bez namyslu odpowiedzialem mu - nie! Dlaczego zapytal, przeciez
    nawet mojej narzeczonej nie widziales... Ano wlasnie dlatego, ze sie pytasz -
    odpowiedzialem. I mialem racje, po latach tenze kolega swoiscie podziekowal
    slowami: dzieki ci Boze, ze sie wtedy z nia nie ozenilem.
    Po tym oryginalnym wstepie kilka uwag.
    Projek jest wykonany nowoczesna oczywiscie, technika komputerowa, projektant
    nie zalowal linii wymiarowych, ktore znakomicie utrudniaja, a wrecz
    uniemozliwiaja chciazby pobiezne zapoznanie sie z idea budynku. W tym gaszczu
    kresek w kratke czy pokratkowanych kresek trudno sie wrecz poruszac. Rowniez
    projektantowi zatem stwierdzam przerost formy nad trescia. Nie wrozy to
    racjonalnych rozwiazan; dom wydaje sie piekny tyle, ze nie wiem czy znajdzie
    sie w nim miejsce do mieszkania. Hole-srole, tak jakby byl zaprojektowany na
    nieustajace "party", czy inne imieniny, po ktorych uczestnikom ma szczena
    opadac jaki to ten dom i jego wlasciciel jest bogaty i pelem wszelkich
    budzacych zawisc zalet. Takie odnosze wrazenie.
    Teraz ten styropian i to oczywiscie "ekstrudowany" czy cos w tym stylu.
    O ile od bidy racjonalnie mozna uzasadnic wykonywanie izolacji budynkow
    budowanych za Gierka o tyle projektowanie nowych domow z zastosowaniem
    izolacji styropianowych uwazam za pomylenie z poplataniem. Zobacz ile ten
    styropian kosztuje; toc to jest ponad dwa razy drozsze od najlepszego betonu!
    Czy nie lepiej zastosowac grubsze sciany z tego porotermu, czy co tam ma
    byc, a uniknac stosowania bardzo drogiego materialu i technologii, ktora moze
    i zapewne po latach okaze sie nie tylko nietrwala ale wrecz szkodliwa dla
    struktury budynku? Dom buduja sie na kilkaset lat, po tyle lat maja wille i
    kamienice w Krakowie i ani im w glowie sie degradowac, zagrzybiac a i gryzonie
    czy robactwo nie ma tam czego szukac.
    Aby nie byc goloslownym tu w hameryce widzialem domy, co prawda budowane
    technologia kanadyjska, ktore byly dodatkowo ocieplone z zewnatrz
    nieprzepuszczalnym dla wody tynkiem styropianowym. Wystarczylo pociagnac reka
    za wegiel (rog) aby ten tynk razem z ta zgnita sklejka pod nim, normalnie
    oderwac i uciekac co by reszta na leb nie spadla.
    Nie wiem, ale cos czuje, ze za lat kilkanascie, gora kilkadziesiat, nasi
    wnukowie beda sie bardzo dziwowac, ze bylismy tacy glupi i ten styropian
    pozwolilismy sobie i to za grube pieniadze wciskac.
    To tyle, nie czepiam sie szczegolow ale skoro zauwazylem, to juz napisze.
    Komin od strony frontowej jest za niski; wiatr wiejacy z ponad kalenicy dachu
    bedzie spaliny wciskal na salony. A i kominiarz do niego drabiny nie
    przystawi, bedzie lazil po dachowce i ja lamal a jesli to jest blachodachowka
    to bedzie do wymiany znacznie szybciej od tych gwarantowanych 20 lat. A jak
    ten komin podwyzszysz to go sie przepucowac chociazby raz na dwa lata nie da.
    A na mojej starej chalupie dachowka lezy juz ponad 80 lat ale jak kominiarz
    przychodzil to sobie do komina drewniana drabine przystawial i ani jedej nie
    zlamal.
    No ale samochody w garazu ustawione sa zachecajaco, tak jakby za chwile mialy
    wyjechac przodem, a nie tylem. Tylko niech mi ktos pokaze aby np. moja zona
    potrafila tylem do waskiego garazu wjechac nie uszkadzajac blotnika albo nie
    robic tego pol dnia metoda kolejnych przyblizen. No i z zakupami do kuchni sie
    dostac w tym domu to tez bedzie sztuka jaka.
    O tym oczywiscie projektant tez nawet nie pomyslal, grunt, zeby projekt za
    ponad 2 patyki sprzedawal sie jak swieze buleczki...
    Reasumujac, gdybym ja wybieral projekt "zerznalbym" dom juz wybudowany,
    sprawdzony, praktyczny, mniejszy, tanszy ale bardziej funkcjonalny i taki, w
    ktorym ktos juz chociaz kilka lat mieszka i w oparciu o jego opinie podjal ta
    zyciowa decyzje. Niech projektant wskaze mu kilka zrealizowanych tego typu
    budynkow, niech kolega tam jedzie, postawi zgrzewke, posiedzi w nim i zapewne
    dowie sie wiecej.
    Pzdr.

  • 7. Data: 2009-02-24 18:24:32
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Nie ma i ne bedzie idealnego domu. Kazdy z tych, ktore pojawily sie na
    tym forum (lacznie z moim, ktory uwazam za piekny) zostaj zjechany od
    gory do dolu. Powodow tysiace architektonicznie, funkcjonalnie a juz
    technologicznie to chyba poczatek gory lodowej.
    Podoba im sie, stac ich, niech buduja.
    Nie maja zadania, niech zagraja w zgaduj zgadule i wylosuja.
    Jesli ten dom da sie postawic i nie przewroci sie to znaczy ze moga go
    budowac.
    Wady?
    Oni niech zajma sie znalezieniem argumentow za bo zawsze znajdzie sie
    ktos kto im wytknie ich tysiace a w srod nich najwazniejszy jest inny
    od mojego.
    Mnie osobiscie ten dom nie podoba sie ale gdyby w Polsce tylko takie
    brzydkie budowali to Polska byłaby najpiękniejszym krajem

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2009-02-25 07:55:04
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > zycia w nim siedziec, jest z gruntu zly. Zapewne sie zdziwi dlaczego, wiec
    > odpowiedz mu, ze dlatego, ze sie o to pyta.

    To nie jest gosc, ktory podejmuje decyzje w minute. On naprawde wybiera,
    a nie lapie, co mu pod reke wpadnie. Wlasciwie to jest (byl?) zdecydowany
    na inny projekt, ale widac znalazl w nim cos niedobrego i rezerwowo
    rozwaza alternatywy.

> [...]
    > opadac jaki to ten dom i jego wlasciciel jest bogaty i pelem wszelkich
    > budzacych zawisc zalet. Takie odnosze wrazenie.

    To akurat opinia mniej o domu, a bardziej o wlascicielu. Ale nietrafna.

    > styropian kosztuje; toc to jest ponad dwa razy drozsze od najlepszego
    > betonu!

    To tez jakby bardziej uwaga technologiczna. Ale kolega bardzo zwraca uwage
    na
    elementy eko-oszczednosciowe i na pewno podejmie racjonalna decyzje
    jezeli chodzi o ocieplenie.
    A tak na marginesie twoja bardzo negatywna opinia o styropianie troche
    mnie zaskoczyla. Bede ja musial przeanalizowac.

    > No ale samochody w garazu ustawione sa zachecajaco, tak jakby za chwile
    > mialy
    > wyjechac przodem, a nie tylem.

    Garaz przewidziany jest do powiekszenia :)

    > niech kolega tam jedzie, postawi zgrzewke, posiedzi w nim i zapewne

    I do tego wlasnie bede go namawial :)

    dzieki
    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2009-02-25 07:57:27
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Może nienajszczęśliwiej użyłem spójników - miałem na myśli wymiary
    > działki. :)

    O ile pamietam, to cos okolo 30(+) x 30(+)

    > ... bo jeśli będzie to coś, co przechowujesz w domu, to nie bardzo jest to
    > gdzie składować w tym projekcie. No właśnie, do tych taczek i kosiarki
    > dodaj kocioł, zasobnik i całą resztę - będzie problem.

    O ile pamietam jest tam jakas mozliwosc wygospodarowania dodatkowego
    pomieszczenia na te cele. Dzieki za sugestie.

    pozdrawiam
    pluton

  • 10. Data: 2009-02-25 08:51:46
    Od: Czarek <...@...pl>

    pluton wrote:
    > O ile pamietam, to cos okolo 30(+) x 30(+)

    No to jeszcze zależy ile to + wynosi. Bo przy 30x30 to po pierwsze
    ogrodu mu za wiele nie zostanie, po drugie z okna jadalni będzie prawie
    zaglądał do sąsiada (więc zależy, co ma i co może mieć po drugiej
    stronie płotu), a po trzecie, nie wiem czy nie będzie miał problemów z
    dostaniem pozwolenia, bo trochę duży wychodzi stosunek powierzchni
    zabudowanej (licząc nie tylko kubaturowo, ale wszelakie tarasy, kostki,
    etc) do biologicznie czynnej.

    Pozdrawiam

    Czarek