  • 21. Data: 2014-12-07 21:41:28
    Temat: Re: Prysznic bez brodzika z odpływem liniowym - zimno w stopy?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 grudnia 2014 11:11:15 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:

    > A gdyby puścić rurki w wylewce w jakiejś cienkiej otulinie?
    > Na moje obniży się w ten sposób przewodność, a tym samym ilość oddawanej energii
    > do wylewki. Trzeba by tylko dobrze policzyć jak gruba otulina by to musiała być,
    >żeby np: zmniejszyć finalną moc podłogi kilkukrotnie.
    Duże przekombinowanie. To juz lepiej przepływem czy RTLem regulowac.

  • 22. Data: 2014-12-07 21:48:14
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Qlfon" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2014-12-04 o 21:22, Adam pisze:

    >Nie mam podłogówki i raczej robić jej nie będę ale spotkałem się też z
    >pomysłem by poprowadzić w wylewce rury zasilające grzejnik. Trochę to
    >druciarstwem pachnie ale może działa?

    Ja tak mam, powrót z grzejnika idzie w podłogę, działa jak trzeba.

  • 23. Data: 2014-12-07 21:52:39
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Qlfon" napisał w wiadomości grup

    >Dzięki za podliczenie tego - tym razem spasuję:) Chyba że pomyślałbym tylko
    >o łazienkach ale tu znów problem bo podłogówka z tego co gdzieś tam
    >słyszałem potrzebuje chłodniejszej wody niż standardowe kaloryfery więc
    >proste przerzucenie instalacji w łazience z kaloryfera na podłogówkę pewnie
    >nie wchodzi w grę.

    Jak już pisałem, ja mam powrót z kaloryfera (znaczy mam "drabinkę" i
    podłogówkę w łazience) i podłoga jest oczywiście cieplejsza niż teoretycznie
    powinna być, ale to nie ma znaczenia bo w łazience długo się nie stoi na
    podłodze. W normalnym pomieszczeniu mogłoby to mieć ujemne skutki zdrowotne.

  • 24. Data: 2014-12-08 08:46:57
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-12-07 o 21:48, Ghost pisze:

    > Ja tak mam, powrót z grzejnika idzie w podłogę, działa jak trzeba.

    O, połowa pomysłu ales koro działa to nie jest głupie:)
    Powrót masz w jakiejś otulinie w wylewce czy po prostu puszczona tak jak
    chciałeś, zalana i zapomniana?
    --
    Qlfon, Lublin

  • 25. Data: 2014-12-08 09:04:30
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Qlfon" napisał w wiadomości grup

    >O, połowa pomysłu ales koro działa to nie jest głupie:)
    >Powrót masz w jakiejś otulinie w wylewce czy po prostu puszczona tak jak
    >chciałeś, zalana i zapomniana?

    Powrót wchodzi do podłogi tak jak zwykła podłogówka, bez otuliny. W łazience
    podłogę mam dość ciepłą, ale i drabinka jest ciepła (suszenie ręczników).

    Natomiast mam jeszcze takie cos w przedpokoju i w kuchni, ale tutaj na
    powrocie z grzejników jest jeszcze RTL, dzięki czemu dość precyzyjnie
    ustawia się temperaturę podłogi.

  • 26. Data: 2014-12-10 17:53:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam wrote:

    > Ktoredy mialby niby poplynac prad gdyby

    Np. wpłynąc w jedną nogę i wypłynąć drugą?

    > No raczej do gory nie poplynie :)

    Czemu nie?

    > Pozatym slodka woda przewodzi baaaardzo slabo prad

    Owszem. Destylowana. A w kranówie masz co najmniej węglany i chlorki.

    Pozdrawiam, Piotr