  • 1. Data: 2012-01-11 09:30:11
    Temat: Przecinarka do glazury
    Od: Rick <r...@...pl>

    Witam,
    Pożyczyłem taką zwykłą przecinarkę. Posiada ona zbiornik na wodę, tarcza w dolnej
    części jest/powinna być zanurzona. Jak to ustrojstwo powinno działać? Każda próba
    włączenia urządzenia powoduje piękną kałużę. Po prostu obracająca się tarcza tak
    wzburza wodę, że się przelewa. Czy robię coś źle, może ten typ tak ma? Czy cięcie na
    sucho, oprócz pyłu ma jakieś inne negatywne skutki, np. szybsze zużycie tarczy?
    Pzdr
    Rick

  • 2. Data: 2012-01-11 10:42:51
    Temat: Re: Przecinarka do glazury
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 11, 10:30 am, Rick <r...@...pl> wrote:
> [...]
    sucho, oprócz pyłu ma jakieś inne negatywne skutki, np. szybsze zużycie tarczy?

    Trzeba nalac tylko tyle aby czubek tarczy sie zanurzal w wodzie. Wtedy
    tarcza bedzie tylko troche chlapac a jesli przecinarka ma oslone nad
    tarcza to nie bedzie chlapac po calym pokoju.

    Najlepiej ja ustawic na zewnatrz tak aby chlapala na trawnik...

    Ciecie na sucho powoduje zuzywanie sie tarczy ale moze tez zaskutkowac
    wiekszym wykruszaniem sie cietej plytki.

  • 3. Data: 2012-01-11 11:10:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >tarcza to nie bedzie chlapac po calym pokoju.
    >Najlepiej ja ustawic na zewnatrz tak aby chlapala na trawnik...

    Ja mam dorobioną do wanienki w wywierconym otworze taką cieńką rureczkę i
    podłączam do niej wąż ogrodowy. Rureczka przyklejona została klejem na
    gorąco. Na kranie na ścianie ustawiam taki przepływ wody że tylko kapie z
    tej rureczki. W boku tej wanienki wywierciłem na pewnej wysokości dziurkę
    jako przelew. W ten sposób tarcza tylko częścią ścierną zanurzona jest w
    wodzie i nie chlapie tak strasznie. Ale tnę i tak zawsze na podwórku.

    >Ciecie na sucho powoduje zuzywanie sie tarczy ale moze tez zaskutkowac
    >wiekszym wykruszaniem sie cietej plytki.

    Zdarzyło mi się na początku że zbyt sucha tarcza nagrzała się zbytnio i
    dosłownie w ułamku sekundy zwichrowała się co spowodowało natychmiastowe
    pęknięcie płytki. Bywało też że zbyt ostra jazda na sucho powodowała
    nagrzewanie się samej płytki w miejscu cięcia i też pękało. Woda jest więc
    konieczna i należy zadbać aby cały czas tarcza była nią zwilżana.

    Marek

  • 4. Data: 2012-01-12 08:13:34
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Wed, 11 Jan 2012 12:10:31 +0100
    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

> [...]
    > nagrzewanie się samej płytki w miejscu cięcia i też pękało. Woda jest więc
    > konieczna i należy zadbać aby cały czas tarcza była nią zwilżana.

    Dziękuję kolegom za informacje.
    Pozdrawiam.
    Rick