  • 51. Data: 2009-02-14 16:53:03
    Temat: Re: Przeciwwskazania do gresu z marketu??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:12aa1a6agnre7.896a41j67wtl$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > bierze w łeb :) Raczej nie rozkalibrują maszyn w fabryce, ale zrobią nową
    > linie technologiczną. Myslisz, ze dlaczego robia taki ruch? Przeciez nie
    > dlatego, ze hurtownicy im sie skarżą że casto odbiera klientów, bo casto
    > bierze tyle co 20 hurtowników razem wziętych, zreszta tak jak mowilem da
    > sie uzyskac u dystrybutora cene lepsza niz w markecie wiec tak czy inaczej
    > kazdy zarabia. Mysle, ze chodzi tutaj o minimalizacje kosztów, bo niektore
    > ich plytki sa za drogie, a teraz beda tansze, natomiast asortyment raczej

    Moze zaczna robic serie pod logiem jakiegos marketu, tak jak marki tzw.
    wlasne.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2009-02-14 17:28:45
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Moze zaczna robic serie pod logiem jakiegos marketu, tak jak marki tzw.
    > wlasne.

    W lecie było robione badanie jakości "marek własnych" spożywki,
    dla super i hiper-marketów.
    Rekordzista (sieć) miał zakwestionowane 40% takich towarów ...

    Pzdr

    JKK

  • 53. Data: 2009-02-14 20:13:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gn6d4n$7f4$1@news.onet.pl...

    > Mogę się zalożyć że nie znajdziesz na kartonie info że to paradyż :)
    >
    > Także strzał w swoją stopę to raczej nie będzie...
    >
    > Ale podstawa to jest zrozumieć, że Dobra płytka nie może kosztować 15
    > zł/m2 - nie mówie że trzeba kupować po 150 zł/m2.. ale nie ma cudów...

    Ale skoro są klienci na te płytki to będą one w sprzedaży. A ta sama płytka
    co w Castro kosztująca 15zł w lokalnej hurtowni będzie kosztowała 20zł.
    I będzie to ta sama jakość, a wykonawcy będą i tak na tej grupie pisac że z
    Castro to rozkalibrowane a w lokalnej hurtowni to super itd.
    Po prostu nie wierze w coś takiego ze producent dany towar robi w lepszej
    jakości dla hurtowni a dla marketów ten sam produkt jest gorszej jakości.

    > bedzie miękka, podatna na ścieranie (papier jest cierpliwy i na kartonie
    > można najwyższe klasy ścieralności pisać...) i krzywa... nie ma cudów...
    >
    > Jeszcze nikomu nie udało się zrobić dobrego i ładnego auta za 20 tyś zł.
    > coś w tym jest - tanie płytki idzie zrobić - nikogo raczej nie zabiją ;) -
    > po to są serie marketowe - bez podpisów, lub z bardzo małymi dopiskami kto
    > to zrobił...

    W Lidlu są frytki Farm Frittes lub Aviko(jedna firma), obok są te same
    frytki połowe tańsze bez loga Aviko/FarmFrites. Tylko mały napisik
    wyprodukowano przez FFP(FarmFrites Poland) dla Lidl. Uwierz mi ze i te
    droższe i te tańsze są produkowane dokładnie z tych samych ziemników na tej
    samej lini technologicznej. Róznią sie tyllko ceną. Po prostu w wiekszości
    przypadków płacąc drożej nie masz lepszej jakości a przepłacasz tylko za
    logo znanego producenta.

    Kris

  • 54. Data: 2009-02-14 20:19:12
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > I co w zwiazku z tym. Czy uważasz że markowej firmie będzie się opłacało
    > robić chłam?

    wisz tutaj bywali zwolennicy teori ze kupienie markowej wiertarki w
    hipermarkecie oznacza ze tylko u nich mozna ja na gwarancji oddac bo punkt
    gwarancyjny producenta jej nie przyjmie bo to zupelnie inny towar :)
    jest tak jak mowisz, albo seria na wylacznosc, albo produkujemy tani towar
    ale sie nie chwalimy kto go zrobil.

    to tez racja :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 55. Data: 2009-02-14 20:34:02
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jakości jak jakości, ale moja renomowana zachodnia firma robiła grzejniki do marketów
    w ten sposób, że na zewnątrz były widoczne blachy typu 'B' czyli te, które normalnie
    nie są widoczne (te widoczne okreslaliśmy nazwą 'A'), bo są od wewnatrz grzejnika.
    Na opakowaniu nie było widocznej informacji o producencie (może jakimś maczkiem).
    Grzejnik wyglądał inaczej, miał nieco gorsze parametry (ciutkę mniej mocy w stosunku
    do wymiarów), ale oczywiście sama blacha, lakier itp. były dokładnie takie same.
    No chyba, żeby w fabryce przyszła jakaś partia ruskiej blachy i dyrekcja by
    postanowiła "z tego robimy tylko B do marketów", teoretycznie jestem w stanie sobie
    to wyobrazić.
    Grzejniki w marketach w promocji były chyba tańsze, niż nasze ceny zbytu do
    dealerów.
    JaC

    -----

  • 56. Data: 2009-02-14 20:36:14
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    I tym, że te tańsze wymagają aż kilkunastu minut do zrumienienia we frytownicy, a te
    droższe tylko kilku minut.
    Wiara czyni cuda ;-))
    Jesli nie wierzysz, to sprawdź.
    JaC

    -----

  • 57. Data: 2009-02-14 20:57:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Wczoraj przy okazji wizyty w zaprzyjaźnionej hurtowni mialem okazje
    > rozmawiac z PH regionalnym Paradyża. Firma do wakacji ma zamiar wycofac z
    > marketów wszystkie swoje dotychczasowe kolekcje i bedzie produkowac plytki
    > specjalnie w wersjach marketowych :)

    To normalny ruch w dobie kryzysu. Wiekszość sieci handlowych już oficjalnie
    ogłosiła ze zmniejsza asortyment towarów markowych/droższych a zwieksza
    asortyment tańszych towarów. Ludzie po prostu w czasach kryzysu kupuja
    tańsze towary, rezygnując z luksusu. Producenci musza się do tego dostosować
    więc mniej produkują produktów drogich a wola więcej sprzedać tanich nawet
    nie pod swoją marką.
    Przykład Paradyża to potwierdza jak widać.

    Kris

  • 58. Data: 2009-02-14 20:59:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:gn79vk$e17>I tym, że te tańsze wymagają aż kilkunastu minut do
    zrumienienia we frytownicy, a te droższe tylko kilku minut.
    > Wiara czyni cuda ;-))
    > Jesli nie wierzysz, to sprawdź.

    Nie jest tak jak piszesz. Znam conajmniej kilkanaście osób zatrudnionych w
    tej konkretnie fabryce i napisałem jak jest. Róznica w opakowaniu i cenie i
    tyle.

    Kris

  • 59. Data: 2009-02-14 21:48:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 21:57:05 +0100, Kris napisał(a):

    > asortyment tańszych towarów. Ludzie po prostu w czasach kryzysu kupuja
    > tańsze towary, rezygnując z luksusu.

    Nie powiedzialbym :) W czasie każdego "kryzysu" czy spowolnienia
    gospodarczego co najlepiej sie sprzedaje? Ano dobra luksusowe :)

    Zawsze tak bylo, jest i bedzie. Gdzie jest najwiecej mercedesów? W Moskwie,
    chociaz w Rosji bieda aż piszczy. Mieliśmy w Polsce całe lata pod tytułem
    "1300 zł netto/miesięcznie" albo "20% bezrobocia" a tymczasem od dawna
    trudno znaleść miejsce na parkingu. Jest kryzys, ale na rynek wchodzą firmy
    sprzedające w Warszawie mieszkania w rekordowych cenach, po 30 tysięcy za
    metr, i te mieszkania sie dobrze sprzedają.

    Z drugiej strony tania sieć Lidl planuje sie wycofać z Polski, Aldi miał
    plan żeby wejść ale nie wchodzi, Tesco wydaje majątek na reklamy TV choć
    kiedyś nie musieli reklamować sie wcale, itp. itd.

    --
    best regards,
    scream

  • 60. Data: 2009-02-14 21:52:17
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Te Twoje kilkanascie osób zapewne mało zarabia i pociesza się, że płacąc za tańsze
    kupuja i tak droższe?
    Czego to ludzie nie zrobią dla zlikwidowania dysonanu przed- i pozakupowego.
    JaC

    -----