  • 1. Data: 2009-03-13 13:59:39
    Temat: Przemyślenia odnośnie posadzek
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    Mam głębsze przemyślenia odnośnie posadzek. Kiedyś wydawało mi się, że
    lepiej wziąć super firmę, zapłacić jak za zboże i mieć extra równiutką
    posadzkę.
    Guzik prawda.
    jeżeli kładziecie gres polerowany, marmur lub granit i zależy wam żeby rogi
    się idealnie schodziły, żeby nie było załamań światła to i tak trzeba wylać
    samopoziom.
    Dochodzę do wniosku, że posadzki wylać tanio, badziewiastą firmą ale taką
    żeby chociaż nie oszukiwała na cemencie i plastyfikatorze. Na to wylać
    wylewkę zamopoziomującą.
    Chyba jednak przepłacanie za super firmę od posadzek nie ma senu. Widzę to
    teraz przy układaniu polerów. Trzeba robioć wylewki, bo inaczej będą sie
    zapadac kafle na nierównej grubości kleju, a kleju musi być ciut ciut pod
    spodem.

    Takie oto moje blogerskie przemyślenia :-)

  • 2. Data: 2009-03-13 14:17:12
    Temat: Re: Przemyślenia odnośnie posadzek
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    > Mam głębsze przemyślenia odnośnie posadzek. Kiedyś wydawało mi się, że lepiej
    > wziąć super firmę, zapłacić jak za zboże i mieć extra równiutką posadzkę.
    > Guzik prawda.

    trzeba mieć dobrą firmę, która tylko to robi i żadnych wylewek samopoziomujących
    nie musiałem robić
    a płytki miałem miejscami bardzo duże
    majster chwalił wylewke i stwierdził, że pierwszy raz w życiu wychodzi mu tyle
    kleju ile sugeruje producent na opakowaniu :)

  • 3. Data: 2009-03-13 16:07:28
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "gasper" <n...@m...pl> wrote in message news:gpdpt9$9sp$1@inews.gazeta.pl...

    > majster chwalił wylewke i stwierdził, że pierwszy raz w życiu wychodzi mu
    > tyle kleju ile sugeruje producent na opakowaniu :)

    Ale to bez sensu. Ponieważ wiekszość nie potrafi kłaść kafelek to nawet
    nierówności kilkumilimetrowe są przeszkodą. Jak masz dużą płaszczyznę to
    chcesz żeby ci się w niej odbijało jak w tafli wody, a nie jak w potłuczonym
    szkle.
    Moim zdaniem brać najtańszych pijaczków byle zapewnili minimum za minimalną
    cenę. Na reszte nierówności wylewki. Będzie podłoga jak tafla szkła.

  • 4. Data: 2009-03-13 16:19:10
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 14:59:39 +0100, kiki napisał(a):

    > Dochodzę do wniosku, że posadzki wylać tanio, badziewiastą firmą ale taką
    > żeby chociaż nie oszukiwała na cemencie i plastyfikatorze. Na to wylać
    > wylewkę zamopoziomującą.

    Wziales tania, badziewiasta firme i teraz placisz 2x tyle za wylewke
    samopoziomującą. Trzeba bylo wziac dobra firme i mialbys idealnie równe
    posadzki. Jak sie wylewa półsuchy beton i zaciera mechanicznie to da sie
    zrobic bardzo równo.

    > teraz przy układaniu polerów. Trzeba robioć wylewki, bo inaczej będą sie
    > zapadac kafle na nierównej grubości kleju, a kleju musi być ciut ciut pod
    > spodem.

    Trzeba wziąć dobrych glazurników, a nie takich, co im sie terakota zapada
    na kleju.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-03-13 17:00:27
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message
> [...]

    > samopoziomującą. Trzeba bylo wziac dobra firme i mialbys idealnie równe
    > posadzki. Jak sie wylewa półsuchy beton i zaciera mechanicznie to da sie

    No właśnie chodzi o to, że nie tak równo jakby się wydawało..

  • 6. Data: 2009-03-13 18:20:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > No właśnie chodzi o to, że nie tak równo jakby się wydawało..

    Ale milimetr to problem??
    Przeciez kleju idzie kilka milimetrow, tak czy siak przyklejajac plytke
    mozna ja przykleic krzywo i gdzies tam cos moze sie zapadac. Moim zdaniem
    glazurnik dupa. Dawniej nie bylo miksokretow a posadzki byly i rowne i
    nierowne zalezy po kim. Nie przyklejasz tego przeciez na super glu.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-03-13 19:09:10
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Ale milimetr to problem??

    TAK, okazuje się, że problem, bo każdy taki milimetr na cienkim kleju
    powoduje załamanie światła, tonięcie lub wystawanie płytek. Przeważnie
    kafelkarze nie potrafią układac kafli. Przekonasz się jak będziesz wymieniał
    sztuki, bo bedą zapadnięte. Najlepiej weź latarkę i świeć przy podłodze to
    zobaczysz.

  • 8. Data: 2009-03-13 19:11:00
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > Moim zdaniem brać najtańszych pijaczków byle zapewnili minimum za minimalną
    > cenę. Na reszte nierówności wylewki. Będzie podłoga jak tafla szkła.
    jakiś dziwny jestes....

  • 9. Data: 2009-03-13 19:24:39
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "gasper" <n...@m...pl> wrote in message news:gpeb45$1pf$1@inews.gazeta.pl...

    > jakiś dziwny jestes....

    Nie wiem czy dziwny ale po tym okresie praktyki z różnymi wykonawcami widzę,
    że kafelkarze nie potrafią kafelkować i jakiekolwiek nierówniości są
    przeszkodą nie do pokonanią. Oni tego nie ogarniają, nie biorą poprawek na
    nierówności.
    Dobre posadzki z trudem trzymają się w tolerancji +/-1cm na całej
    powierzchni, a dla polerowanego gresu to bardzo dużo. Źle zacznie, czegoś
    nie przewidzi i nagle złamie ci płaszczyznę, bo mu idzie w podłogę czy w
    sufit i się zastanawiasz co za badziew odwalił. Czasem złamie ci płaszczyznę
    kilka razy, nagle rogi wysunięte lub pozapadane. Wylewka samopoziomująca
    daje 1mm tolerancji.
    no chyba, że komuś odpowiada układanie kafelek jak w szaletach miejsckich z
    lat 80-tych.

  • 10. Data: 2009-03-13 19:32:21
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    kiki pisze:

> [...]
    > sztuki, bo bedą zapadnięte. Najlepiej weź latarkę i świeć przy podłodze to

    Kiki, nie gniewaj sie... ale Ty masz nieźle w dupie poprzewracane.
    Proponuje Ci, znajdź se babe ;)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...