  • 21. Data: 2009-07-15 21:40:10
    Temat: Re: Przepięciówka i rozdzielenie PE od N
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h3l0ia$5bm$1@inews.gazeta.pl...
    >

    > Na pewno wydając 10000000 zł mogę zabezpieczyć swoją instalację jeszcze 5x
    > bardziej niż ten proponowany przez Ciebie DEHN. Nie zaszkodzi też
    > ekranowanie 1m warstwą ołowiu na wypadek wybuchu jądrowego, jak i zakopanie
    > całej instalacji 1 km pod ziemią.
    >
    > Jednak na dzień dzisiejszy stosunek kosztów do bezpieczeństwa odpowiada
    > zastosowaniu urządzenia Moeller.
    > Polecam zapoznanie się z zasadą Pareto. :-)

    Nie wiem czy akurat zgodnie z tą zasadą, ale ja jestem te 400 stówy do przodu
    bo nie mam tego pseudo B+C w rozdzielni ;)
    Ja nic nie proponowałem, po prostu zilustrowałem Ci jak wygląda konkretne
    urządzenie, gdyż ja mniemam nie wiesz czym sie różni B od C i dlaczego.
    Pozostając przy motoryzacyjnej analogii: masz auto na której napisano "4
    poduszki powietrzne" ale, choć tego nie wiesz, pod pokrywami jest pierze, bo
    poduszki były poprzedniemu właścicielowi wystrzeliły. Przy czym to bez
    znaczenia w sumie, bo jeździsz ostrożnie wiec nigdy się o tym nie przekonasz.
    pzdr., PB

  • 22. Data: 2009-07-16 02:35:41
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h3libq$it6$1@inews.gazeta.pl...
    > bo nie mam tego pseudo B+C w rozdzielni ;)
    > Ja nic nie proponowałem, po prostu zilustrowałem Ci jak wygląda konkretne
    > urządzenie, gdyż ja mniemam nie wiesz czym sie różni B od C i dlaczego.

    Jak mniemam różni się między innymi poziomem zwieranego napięcia. Coś około
    4kV dla B i 1,5 dla C.
    Jeżeli zmodernizuję odcinek od przyłącza do licznika, to wstawię w przyłączu
    B. Całość wraz z robocizną zamknie się w kilkuset zł, a nie 3 tys.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2009-07-18 12:30:57
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:h3jo88$o00

    > Jak to nie? Sam się zabieram za gaz. Z tym, że przypadkiem teoretycznie
    > mam uprawnienia. :-)

    Praktycznie masz je nieprawnie, skoro o tak podstawowe i proste sprawy
    wypytujesz amatorów na grupach dysklusyjnych, z których większość nie ma i
    mieć nie będzie takich uprawnień :D

  • 24. Data: 2009-07-18 12:42:58
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > Praktycznie masz je nieprawnie, skoro o tak podstawowe i proste sprawy
    > wypytujesz amatorów na grupach dysklusyjnych, z których większość nie ma i

    Być może są to pytania sprawdzające kompetencje rozmówcy, a może po prostu
    aktualizuję swoją wiedzę?
    8-)

  • 25. Data: 2009-07-18 13:16:45
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości

    > Być może są to pytania sprawdzające kompetencje rozmówcy,

    Wobec tego muszę Cię traktować jak konkurencję i dlatego już nic więcej Ci
    nie doradzę i nie pomogę :)

    > a może po prostu aktualizuję swoją wiedzę? 8-)

    Skoro Twoja wiedza opiera się tylko na grupach dyskusyjnych i poradach
    amatorów to nie będziesz fachowcem :)
    Chyba, ze jest jeszczer ta trzecia ewentualność - a może zdobyłeś je po
    znajomościach i teraz wstydzisz się do tego przyznać ? :)