  • 11. Data: 2009-12-04 16:54:00
    Temat: Re: Przerastające Tuje
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Roundup

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2009-12-04 20:35:09
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Roundup

    :)
    i codziennie strzykaweczką...

  • 13. Data: 2009-12-04 20:51:04
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Tadek" <a...@m...kota.pl> napisał w wiadomości
    news:hf9acj$2h5$1@achot.icm.edu.pl...
    > Zza ogrodzenia na moja posesje przerastaja Tuje sasiada. Poniewaz dopiero
    > stawiam tam dom nieprzeszkadzali mi dotad. Teraz jednak chce postawic
    > rusztowanie na scianie przy jego granicy i te Tuje zaczynaja mi
    > przeszkadzac. Poprosilem sasiada aby je przycial ale on powiedzial, zebym
    > zrobil to sam. Jak to yglada z prawnego punkt widzenia. Nie chce aby mnie
    > oskarzyl, ze mu zniszczylem Tuje. Wrastaja prawie na 1,5 za ogrodzenie.
    A tam od razu ciąć. Czy po zakończeniu prac też będą Ci przeszkadzały? Jeśli
    nie, to podwiązać te gałęzie, odsunąć deskami, blachą, cokolwiek byle je
    zachować. Takie ogrodzenie od kłótliwego sąsiada może być zbawienne :) Poza
    tym Ty też będiesz patrzył na te okaleczone drzewa, nie żal Ci? To naprawdę
    tuje? Coś duże.
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 14. Data: 2009-12-06 10:31:03
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Jan Werbiński wrote:

    > Roundup

    Rozwiązanie byłoby przypuszczalnie wybitnie skuteczne,
    ale rzekłbym że dyskusyjne. Nie chciałbym mieć w swoim
    otoczeniu "zalegającego" toksycznego Roundupu w ziemi.

    Sporo na temat tego wynalazku, jego producenta można
    (niestety głównie po angielsku) poczytac w sieci. Co
    zainteresowanym polecam.

    Podsumowując: wolałbym zdecydowanie z "zielonym"
    walczyć tradycyjnie (lub w najgorszym wypadku innym
    środkiem) niż "to coś" użyć. Wrogowi bym nawet nie
    podpowiadał użycia Roundup'u.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 15. Data: 2009-12-06 12:45:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:hfg15g$5p8$1@news.onet.pl...
    > Rozwiązanie byłoby przypuszczalnie wybitnie skuteczne,
    > ale rzekłbym że dyskusyjne. Nie chciałbym mieć w swoim
    > otoczeniu "zalegającego" toksycznego Roundupu w ziemi.

    Ale Roundap się chyba rozkłada
    Bo miejsca nim potraktowane porastają po kilku tygodniach roślinnością

    Kris

  • 16. Data: 2009-12-06 13:33:11
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Kris wrote:

    > Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski"
    > <n...@c...barg.cy> napisał w wiadomości
    >>

    > Ale Roundap się chyba rozkłada

    Wydaje mi się że kluczowe słowem jest "chyba", skoro
    stanowisko Sądu Najwyższego Francji było następuące
    (cytuję za uznanymi serwisami informacyjnymi):
    "The court confirmed an earlier judgment that Monsanto had falsely
    advertised its herbicide as "biodegradable" and claimed it "left
    the soil clean." Roundup is the world's best-selling herbicide.
    The court confirmed an earlier judgment that Monsanto had falsely
    advertised its herbicide as "biodegradable" and claimed it "left
    the soil clean."
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8308903.stm

    Jeśli znasz język angielski, to rzuć okiem choćby na:
    http://www.foodconsumer.org/newsite/Politics/Politic
    s/france_finds_monsanto_guilty_of_lying_211120090805
    .html
    Gdzie jest po łebkach w jednym miejscu zebrane conieco
    informacji n.t. Monsanto, Roundup'u.

    Powtórzę: dysponując tą wiedzą którą mam, zdecydowanie
    nie stosowałbym go za żadne skarby.

  • 17. Data: 2009-12-06 15:17:46
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > zrobil to sam. Jak to yglada z prawnego punkt widzenia. Nie chce aby mnie
    > oskarzyl, ze mu zniszczylem Tuje. Wrastaja prawie na 1,5 za ogrodzenie.

    Niby malo wazny ale jednak problem masz.

    Czytalem wszystkie listy na ten temat i moge dorzucic jakas proteze
    rozwiazania. Mianowicie obciac to wszystko jednostronnie, co rosnie czy wisi
    nad Twoja dzialka i juz. Malo kto o tym wie, ze nie tylko tuje ale inne
    szpilkowe, bardzo nie lubia przycinania jesienno-zimowego. Te galezie
    przyciete teraz, najprwadopodobniej normalnie uschna. Wtedy tuje pod
    nierownomiernym obciazeniem nieco przechyla sie do sasiada.
    To samo zrobilbym pod ziemia; wykopac rowek na pol metra i wszyskie wrastajace
    na Twoja dzialke korzenie normalnie poucinac. Podobno zajzajer jest niezly.
    I przed zasypaniem rowka, wylozyc go od strony sasiada jakas korzenioodporna
    gruba folia PCV, co by wiecej na Twoja strone nie rosly...
    To tez bedzie sprzyjac pochyleniu sie drzew na strone sasiada i byc moze po
    paru latach sam je wytnie bo sie bedzie bal, ze mu sie na chalupe zwala.
    Pzdr.

  • 18. Data: 2009-12-06 17:20:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

    > Rozwiązanie byłoby przypuszczalnie wybitnie skuteczne,
    > ale rzekłbym że dyskusyjne. Nie chciałbym mieć w swoim
    > otoczeniu "zalegającego" toksycznego Roundupu w ziemi.

    A co ma Roundup do ziemi? Tym się nie podlewa - to wnika przez liście i
    hamuje metabolizm roślin (roślina pada z głodu).

  • 19. Data: 2009-12-11 13:33:04
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:4b1be7c2$1@news.home.net.pl...

    > A co ma Roundup do ziemi? Tym się nie podlewa - to wnika przez liście i
    > hamuje metabolizm roślin (roślina pada z głodu).

    Racja.
    Tym niemniej Roundup wnika też w korzenie i po obumarciu korzeń przecież
    zostaje w glebie. Część środka pada na glebę, a część jest spłukiwana przez
    deszcz. Zatem pozostaje jakiś jego ślad w glebie.

    Jednak bym się tego zbytnio nie bał, bo rolnicy masowo go używają i kupując
    zdrową żywność w warzywniaku wraz z panem Maciejem Piotrowskim jemy właśnie
    taką chemię, której on się tak boi. Hahahaha. :-))))

  • 20. Data: 2009-12-13 17:17:52
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Jan Werbiński wrote:

    > Jednak bym się tego zbytnio nie bał, bo rolnicy masowo go
    > używają i kupując zdrową żywność w warzywniaku wraz z panem
    > Maciejem Piotrowskim jemy właśnie taką chemię, której on się
    > tak boi. Hahahaha. :-))))

    Aha.. Smiejemy się z wątpliwości dotyczących co bardziej
    kontrowersyjnych środków ochrony roślin ale równocześnie
    się dziwimy skąd nie wiadomo dlaczego w statystykach mamy
    skok zachorowalności na choroby nowotworowe. Skorelowane
    z wprowadzeniem co ciekawszych środków ochrony roślin,
    zaczynając od DDT. Hahahahaha.

    Niestety pełna racja w kwestii tego iż jemy żywność która
    może nam zrobic kuku.